ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta Ełku
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ogłoszenie - szczegóły

Pobierz dane XML Ogłoszenie numer: MP PEREŁKADrukuj informację Ogłoszenie numer: MP PEREŁKA

Szczegóły informacji

Ogłoszenie: główny księgowy

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Miejsce pracy: Ełk

Wymiar etatu:

Ilość etatów:

Wydział: Miejskie Przedszkole "Perełka" im. Jana Brzechwy w Ełku

Data udostępnienia: 2013-03-29

Ogłoszono dnia: 2013-03-29 przez Anna Birgiel

Termin składania dokumentów: 2013-04-08 00:00:00

Nr ogłoszenia: MP PEREŁKA

Zlecający: Miejskie Przedszkole "Perełka" im. Jana Brzechwy w Ełku

I. Wymagania w stosunku do kandydatów:

a. Wymagania niezbędne:

Niezbędne wymagania:

  1. ma obywatelstwo polskie;

  2. ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych;

  3. nie była prawomocnie skazana za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe

 

Kandydat spełnia jeden z poniższych warunków:

  1. ukończył/a ekonomiczne jednolite studia magisterskie, ekonomiczne wyższe studia zawodowe, uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie lub ekonomiczne studia podyplomowe i posiada co najmniej 3-letnią praktykę w księgowości,

  2. ukończył/a średnią, policealną lub pomaturalną szkołę ekonomiczną i posiada co najmniej 6-letnią praktykę w księgowości.

  3. jest wpisana/y do rejestru biegłych rewidentów na podstawie odrębnych przepisów,

  4. posiada certyfikat księgowy uprawniający do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych albo świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, wydane na podstawie odrębnych przepisów.

b. Wymagania dodatkowe:

Wymagania dodatkowe związane z zatrudnieniem na stanowisko, na które przeprowadzany jest konkurs:

  1. Posiada dobrą znajomość:

  • zagadnień rachunkowości budżetowej i obowiązujących zasad w jednostkach oświatowych;

  • gospodarki finansowej jednostek budżetowych, dyscypliny finansów publicznych, planu kont, klasyfikacji, księgowości oraz sprawozdawczości budżetowej

  • znajomość zakresu procedur administracyjnych;

  • regulacji prawnych oraz umiejętność właściwej ich interpretacji i stosowania, w zakresie prawa pracy (w tym: Karty Nauczyciela, ustawy o pracownikach samorządowych), ubezpieczeń społecznych, prawa podatkowego.

  • systemu Informacji Oświatowej – SIO

  1. Posiada umiejętność:

  • stosowania Kodeksu Postępowania Administracyjnego;

  • umiejętność komunikowania się oraz wypowiadania się na piśmie;

  • obsługi komputera (MS Office, Excel WINDOWS, WORD) programów finansowo - księgowo-płacowych (PROG- MAN - Finanse DDJ, Kadry, Płace, PŁATNIK ZUS),

  1. Ma doświadczenie w pracy na podobnym stanowisku.

Ponadto wykazuje:

  • Dobry stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na w/w stanowisku oraz odporność na stres;

  • Umiejętność pracy w zespole, dyspozycyjność, umiejętność trafnego podejmowania decyzji, zdolność analitycznego i strategicznego myślenia oraz takie cechy, jak: uczciwość, odpowiedzialność, sumienność, rzetelność, staranność, terminowość, punktualność.

II. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku głównego księgowego:

  1. Główny księgowy przedszkola ma obowiązki i odpowiedzialność w zakresie:

  1. prowadzenia rachunkowości jednostki,

  2. wykonywania dyspozycji środkami pieniężnymi,

  3. dokonywania wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym,

  4. dokonywania wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych.

  1. Obowiązki głównego księgowego wynikające z ustawy o rachunkowości:

  1. ewidencja wykonania budżetu,

  2. ewidencja majątku trwałego,

  3. wycena poszczególnych składników aktywów i pasywów,

  4. sporządzanie sprawozdań finansowych,

  5. opracowanie projektu dokumentacji:

a) zasady polityki rachunkowości, uwzględniające specyfikę placówki,

b) instrukcji obiegu i kontroli dowodów księgowych,

c) instrukcji inwentaryzacyjnej,

d) zakładowego planu kont,

e) instrukcji kasowej,

które powinny:

  • zapewnić należyte sprawowanie funkcji informacyjnej i kontrolnej,

  • umożliwić sporządzanie informacji o działalności jednostki na potrzeby jej zarządzania i użytkowników zewnętrznych,

  • zapewnić włączenie systemu rachunkowości do systemu kontroli (a przez to zagwarantować ochronę interesów finansów publicznych), w tym kontroli finansowej.

  1. Jednym z podstawowych obowiązków głównego księgowego jest zapewnienie prowadzenia ksiąg rachunkowych zgodnie z przepisami ustawy o rachunkowości, tj. w sposób pozwalający na uznanie ich za: rzetelne, bezbłędne, sprawdzalne, prowadzone na bieżąco.

  2. Główny księgowy prowadzi ewidencję szczegółową w sposób wskazany w ustawie o rachunkowości, która obejmuje wszystkie wymagane obszary, i tak:

  1. środki trwałe, w tym także środki trwałe w budowie, wartości niematerialne i prawne oraz dokonywane od nich odpisy amortyzacyjne lub umorzeniowe,

  2. rozrachunki z kontrahentami,

  3. rozrachunki z pracownikami, a zwłaszcza imienna ewidencja wynagrodzeń pracowników zapewniającą uzyskanie informacji z całego okresu zatrudnienia,

  4. koszty i istotne dla jednostki składniki aktywów,

  5. operacje gotówkowe.

  1. Główny księgowy odpowiada za inwentaryzację - uzgodnienie sald aktywów i pasywów, ich wycenę oraz rozliczenie ewentualnych różnic w stosunku do stanu ewidencyjnego i rozliczenie osób odpowiedzialnych materialnie za powierzone im składniki majątku.

  2. Główny księgowy ma obowiązek sporządzania sprawozdań finansowych i budżetowych.

  3. Główny księgowy zapewnia przechowywanie i archiwizację dokumentów w okresach określonych w ustawie o rachunkowości, w przepisach podatkowych, emerytalnych wynikających z ustawy z o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach , a także zapewnia należytą ochronę danych.

  4. Obowiązki głównego księgowego wynikające z ustawy o finansach publicznych:

  1. dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym,

  2. stałe kontrolowanie stopnia realizacji planu, zaangażowania wydatków, zagrożeń przekroczenia lub niewykonania planu, zarówno w całości, jak i w poszczególnych pozycjach,

  3. zapewnienie terminowego rozliczania należności i zobowiązań,

  4. wstępna kontrola kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych,

  5. sporządzenie sprawozdań i ich terminowe przekazanie zgodnie z rozporządzeniem w sprawie sprawozdawczości budżetowej,

  6. naliczanie i wypłata wynagrodzeń,

  7. terminowe naliczanie i odprowadzanie składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, Fundusz Pracy, Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych, Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych,

  8. prowadzenie ewidencji wymaganej przez ZUS,

  9. ewidencjonowanie i rozliczenia podatkowe,

  10. funkcjonowanie kasy jednostki, rozliczenie inkasentów i zaliczkobiorców,

  11. prowadzi i kontroluje rozliczenia pieniężne i ochronę wartości pieniężnych,

  12. ochrony danych osobowych - szczególnie zgromadzonych w dokumentacji płacowej, podatkowej itp.

  1. Zarządzanie finansami publicznymi. Do podstawowych zadań w tym zakresie należą:

  1. zapewnienie właściwego obiegu informacji wewnętrznej,

  2. kontrolę przebiegu operacji finansowych,

  3. ocenę ryzyka (analizę ewentualnych zagrożeń i nieprawidłowości oraz możliwości ich wyeliminowania),

  4. zarządzanie aktywami i pasywami, a zwłaszcza:

  1. zarządzanie kapitałem, w tym również długiem, zapewnienie płynności finansowej,

  2. zarządzanie aktywami trwałymi,

  3. zarządzanie projektami i inwestycjami (planowanie i ocena efektywności inwestycji).

  1. Prawa głównego księgowego:

  1. ma prawo odmówić podpisania dokumentu, a przez to stwierdzenia poprawności dokumentu lub dokumentowanej operacji po dokonanej wstępnej kontroli,

  2. ma prawo żądać niezbędnych informacji i wyjaśnień w formie ustnej lub pisemnej,

  3. ma prawo żądać udostępnienia do wglądu dokumentów i wyliczeń będących źródłem informacji i wyjaśnień

  4. ma prawo wnioskować do dyrektora o określenie trybu, według którego mają być wykonywane przez inne osoby prace niezbędne do zapewnienia prawidłowości gospodarki finansowej oraz ewidencji księgowej, kalkulacji kosztów i sprawozdawczości finansowej.

III. Warunki zatrudnienia na stanowisku:

Wymiar etatu: 3/4
Termin zatrudnienia: od 10.04.2013 r.

V. Wymagane dokumenty:

Wymagane dokumenty:

Kandydat na wolne stanowisko urzędnicze, w tym na kierownicze stanowisko urzędnicze obowiązany jest przedstawić:

  1. życiorys z przebiegiem nauki i pracy zawodowej odręcznie podpisany;

  2. list motywacyjny odręcznie podpisany;

  3. kopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie;

  4. kopie dokumentów potwierdzających posiadanie niezbędnych kwalifikacji i uprawnień zawodowych;

  5. kopie świadectw pracy dokumentujących wymagany staż pracy lub zaświadczenie o zatrudnieniu, w przypadku pozostawania w stosunku pracy;

  6. kopie dokumentu potwierdzającego obywatelstwo polskie

  7. podpisane pisemne oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych, korzystaniu z pełni praw publicznych;

  8. podpisana klauzule o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych, zgodnie z ustawa z dnia 28 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych ;

  9. podpisane pisemne oświadczenie, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;

VI. Termin, sposób i miejsce składania dokumentów aplikacyjnych:

a. Termin:
2013-04-08 00:00:00
b. Sposób:
  1. Wymagane dokumenty należy składać osobiście w kancelarii Miejskiego Przedszkola „PEREŁKA” w Ełku lub przesłać pocztą na adres placówki w zamkniętych i opisanych kopertach.

Opis koperty:

„Imię i nazwisko kandydata, numer telefonu kontaktowego, dopisek: „Konkurs na stanowisko urzędnicze – głównego księgowego w Miejskim Przedszkolu ”PEREŁKA”

Adres przedszkola:

Miejskie Przedszkole „PEREŁKA” im. Jana Brzechwy, 19-300 Ełk, ul. Armii Krajowej 4.

 

  1. Termin składania dokumentacji trwa od dnia ogłoszenia konkursu: do dnia 8 kwietnia 2013 r. w godz. 8.00 - 15.00. Za datę złożenia oferty uważa się datę wpływu.

  2. Złożone oferty będą badane pod względem spełnienia wymagań formalnych.

  3. Oferty, które nie będą spełniały wymagań formalnych lub wpłyną po wyżej określonym terminie – nie będą rozpatrywane.

c. Miejsce:
j.w.

VII. Informacje dodatkowe:

Termin rozmowy kwalifikacyjnej 09.04.2013 r.
Kandydaci spełniający formalne wymagania zostaną telefonicznie poinformowani o wyznaczonym czasie rozmowy kwalifikacyjnej,
Informacja o wyniku naboru - zostanie umieszczona na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miasta Ełku, na stronie internetowej oraz na tablicy informacyjnej przedszkola.
Wybrany kandydat zostanie zatrudniony na podstawie umowy o pracę , z tym, że pierwsza umowa zawarta będzie na czas określony, nie dłuższy niż 6 miesięcy.

Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu 87 610 25 95.

Dokumenty kandydatów, którzy nie uzyskają akceptacji komisji będą przechowywane w kancelarii Miejskiego Przedszkola „PEREŁKA” w Ełku przez okres 3 miesięcy od momentu upowszechnienia informacji o wynikach naboru, po tym terminie dokumenty zostaną zniszczone komisyjnie.

« powrót do poprzedniej strony