Ogłoszenie - szczegóły
Pobierz dane XML Ogłoszenie numer: MP PEREŁKADrukuj informację Ogłoszenie numer: MP PEREŁKASzczegóły informacji
Ogłoszenie: główny księgowy
Miejsce pracy: Ełk
Wymiar etatu:
Ilość etatów:
Wydział: Miejskie Przedszkole "Perełka" im. Jana Brzechwy w Ełku
Data udostępnienia: 2013-03-29
Ogłoszono dnia: 2013-03-29 przez Anna Birgiel
Termin składania dokumentów: 2013-04-08 00:00:00
Nr ogłoszenia: MP PEREŁKA
Zlecający: Miejskie Przedszkole "Perełka" im. Jana Brzechwy w Ełku
I. Wymagania w stosunku do kandydatów:
a. Wymagania niezbędne:
Niezbędne wymagania:
-
ma obywatelstwo polskie;
-
ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych;
-
nie była prawomocnie skazana za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe
Kandydat spełnia jeden z poniższych warunków:
-
ukończył/a ekonomiczne jednolite studia magisterskie, ekonomiczne wyższe studia zawodowe, uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie lub ekonomiczne studia podyplomowe i posiada co najmniej 3-letnią praktykę w księgowości,
-
ukończył/a średnią, policealną lub pomaturalną szkołę ekonomiczną i posiada co najmniej 6-letnią praktykę w księgowości.
-
jest wpisana/y do rejestru biegłych rewidentów na podstawie odrębnych przepisów,
-
posiada certyfikat księgowy uprawniający do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych albo świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, wydane na podstawie odrębnych przepisów.
b. Wymagania dodatkowe:
Wymagania dodatkowe związane z zatrudnieniem na stanowisko, na które przeprowadzany jest konkurs:
-
Posiada dobrą znajomość:
-
zagadnień rachunkowości budżetowej i obowiązujących zasad w jednostkach oświatowych;
-
gospodarki finansowej jednostek budżetowych, dyscypliny finansów publicznych, planu kont, klasyfikacji, księgowości oraz sprawozdawczości budżetowej
-
znajomość zakresu procedur administracyjnych;
-
regulacji prawnych oraz umiejętność właściwej ich interpretacji i stosowania, w zakresie prawa pracy (w tym: Karty Nauczyciela, ustawy o pracownikach samorządowych), ubezpieczeń społecznych, prawa podatkowego.
-
systemu Informacji Oświatowej – SIO
-
Posiada umiejętność:
-
stosowania Kodeksu Postępowania Administracyjnego;
-
umiejętność komunikowania się oraz wypowiadania się na piśmie;
-
obsługi komputera (MS Office, Excel WINDOWS, WORD) programów finansowo - księgowo-płacowych (PROG- MAN - Finanse DDJ, Kadry, Płace, PŁATNIK ZUS),
-
Ma doświadczenie w pracy na podobnym stanowisku.
Ponadto wykazuje:
-
Dobry stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na w/w stanowisku oraz odporność na stres;
-
Umiejętność pracy w zespole, dyspozycyjność, umiejętność trafnego podejmowania decyzji, zdolność analitycznego i strategicznego myślenia oraz takie cechy, jak: uczciwość, odpowiedzialność, sumienność, rzetelność, staranność, terminowość, punktualność.
II. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku głównego księgowego:
-
Główny księgowy przedszkola ma obowiązki i odpowiedzialność w zakresie:
-
prowadzenia rachunkowości jednostki,
-
wykonywania dyspozycji środkami pieniężnymi,
-
dokonywania wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym,
-
dokonywania wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych.
-
Obowiązki głównego księgowego wynikające z ustawy o rachunkowości:
-
ewidencja wykonania budżetu,
-
ewidencja majątku trwałego,
-
wycena poszczególnych składników aktywów i pasywów,
-
sporządzanie sprawozdań finansowych,
-
opracowanie projektu dokumentacji:
a) zasady polityki rachunkowości, uwzględniające specyfikę placówki,
b) instrukcji obiegu i kontroli dowodów księgowych,
c) instrukcji inwentaryzacyjnej,
d) zakładowego planu kont,
e) instrukcji kasowej,
które powinny:
-
zapewnić należyte sprawowanie funkcji informacyjnej i kontrolnej,
-
umożliwić sporządzanie informacji o działalności jednostki na potrzeby jej zarządzania i użytkowników zewnętrznych,
-
zapewnić włączenie systemu rachunkowości do systemu kontroli (a przez to zagwarantować ochronę interesów finansów publicznych), w tym kontroli finansowej.
-
Jednym z podstawowych obowiązków głównego księgowego jest zapewnienie prowadzenia ksiąg rachunkowych zgodnie z przepisami ustawy o rachunkowości, tj. w sposób pozwalający na uznanie ich za: rzetelne, bezbłędne, sprawdzalne, prowadzone na bieżąco.
-
Główny księgowy prowadzi ewidencję szczegółową w sposób wskazany w ustawie o rachunkowości, która obejmuje wszystkie wymagane obszary, i tak:
-
środki trwałe, w tym także środki trwałe w budowie, wartości niematerialne i prawne oraz dokonywane od nich odpisy amortyzacyjne lub umorzeniowe,
-
rozrachunki z kontrahentami,
-
rozrachunki z pracownikami, a zwłaszcza imienna ewidencja wynagrodzeń pracowników zapewniającą uzyskanie informacji z całego okresu zatrudnienia,
-
koszty i istotne dla jednostki składniki aktywów,
-
operacje gotówkowe.
-
Główny księgowy odpowiada za inwentaryzację - uzgodnienie sald aktywów i pasywów, ich wycenę oraz rozliczenie ewentualnych różnic w stosunku do stanu ewidencyjnego i rozliczenie osób odpowiedzialnych materialnie za powierzone im składniki majątku.
-
Główny księgowy ma obowiązek sporządzania sprawozdań finansowych i budżetowych.
-
Główny księgowy zapewnia przechowywanie i archiwizację dokumentów w okresach określonych w ustawie o rachunkowości, w przepisach podatkowych, emerytalnych wynikających z ustawy z o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach , a także zapewnia należytą ochronę danych.
-
Obowiązki głównego księgowego wynikające z ustawy o finansach publicznych:
-
dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym,
-
stałe kontrolowanie stopnia realizacji planu, zaangażowania wydatków, zagrożeń przekroczenia lub niewykonania planu, zarówno w całości, jak i w poszczególnych pozycjach,
-
zapewnienie terminowego rozliczania należności i zobowiązań,
-
wstępna kontrola kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych,
-
sporządzenie sprawozdań i ich terminowe przekazanie zgodnie z rozporządzeniem w sprawie sprawozdawczości budżetowej,
-
naliczanie i wypłata wynagrodzeń,
-
terminowe naliczanie i odprowadzanie składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, Fundusz Pracy, Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych, Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych,
-
prowadzenie ewidencji wymaganej przez ZUS,
-
ewidencjonowanie i rozliczenia podatkowe,
-
funkcjonowanie kasy jednostki, rozliczenie inkasentów i zaliczkobiorców,
-
prowadzi i kontroluje rozliczenia pieniężne i ochronę wartości pieniężnych,
-
ochrony danych osobowych - szczególnie zgromadzonych w dokumentacji płacowej, podatkowej itp.
-
Zarządzanie finansami publicznymi. Do podstawowych zadań w tym zakresie należą:
-
zapewnienie właściwego obiegu informacji wewnętrznej,
-
kontrolę przebiegu operacji finansowych,
-
ocenę ryzyka (analizę ewentualnych zagrożeń i nieprawidłowości oraz możliwości ich wyeliminowania),
-
zarządzanie aktywami i pasywami, a zwłaszcza:
-
zarządzanie kapitałem, w tym również długiem, zapewnienie płynności finansowej,
-
zarządzanie aktywami trwałymi,
-
zarządzanie projektami i inwestycjami (planowanie i ocena efektywności inwestycji).
-
Prawa głównego księgowego:
-
ma prawo odmówić podpisania dokumentu, a przez to stwierdzenia poprawności dokumentu lub dokumentowanej operacji po dokonanej wstępnej kontroli,
-
ma prawo żądać niezbędnych informacji i wyjaśnień w formie ustnej lub pisemnej,
-
ma prawo żądać udostępnienia do wglądu dokumentów i wyliczeń będących źródłem informacji i wyjaśnień
-
ma prawo wnioskować do dyrektora o określenie trybu, według którego mają być wykonywane przez inne osoby prace niezbędne do zapewnienia prawidłowości gospodarki finansowej oraz ewidencji księgowej, kalkulacji kosztów i sprawozdawczości finansowej.
III. Warunki zatrudnienia na stanowisku:
Wymiar etatu: 3/4
Termin zatrudnienia: od 10.04.2013 r.
V. Wymagane dokumenty:
Wymagane dokumenty:
Kandydat na wolne stanowisko urzędnicze, w tym na kierownicze stanowisko urzędnicze obowiązany jest przedstawić:
-
życiorys z przebiegiem nauki i pracy zawodowej odręcznie podpisany;
-
list motywacyjny odręcznie podpisany;
-
kopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie;
-
kopie dokumentów potwierdzających posiadanie niezbędnych kwalifikacji i uprawnień zawodowych;
-
kopie świadectw pracy dokumentujących wymagany staż pracy lub zaświadczenie o zatrudnieniu, w przypadku pozostawania w stosunku pracy;
-
kopie dokumentu potwierdzającego obywatelstwo polskie
-
podpisane pisemne oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych, korzystaniu z pełni praw publicznych;
-
podpisana klauzule o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych, zgodnie z ustawa z dnia 28 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych ;
-
podpisane pisemne oświadczenie, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
VI. Termin, sposób i miejsce składania dokumentów aplikacyjnych:
a. Termin:
b. Sposób:
-
Wymagane dokumenty należy składać osobiście w kancelarii Miejskiego Przedszkola „PEREŁKA” w Ełku lub przesłać pocztą na adres placówki w zamkniętych i opisanych kopertach.
Opis koperty:
„Imię i nazwisko kandydata, numer telefonu kontaktowego, dopisek: „Konkurs na stanowisko urzędnicze – głównego księgowego w Miejskim Przedszkolu ”PEREŁKA”
Adres przedszkola:
Miejskie Przedszkole „PEREŁKA” im. Jana Brzechwy, 19-300 Ełk, ul. Armii Krajowej 4.
-
Termin składania dokumentacji trwa od dnia ogłoszenia konkursu: do dnia 8 kwietnia 2013 r. w godz. 8.00 - 15.00. Za datę złożenia oferty uważa się datę wpływu.
-
Złożone oferty będą badane pod względem spełnienia wymagań formalnych.
-
Oferty, które nie będą spełniały wymagań formalnych lub wpłyną po wyżej określonym terminie – nie będą rozpatrywane.
c. Miejsce:
VII. Informacje dodatkowe:
Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu 87 610 25 95.
Dokumenty kandydatów, którzy nie uzyskają akceptacji komisji będą przechowywane w kancelarii Miejskiego Przedszkola „PEREŁKA” w Ełku przez okres 3 miesięcy od momentu upowszechnienia informacji o wynikach naboru, po tym terminie dokumenty zostaną zniszczone komisyjnie.