Ekran szczegółów informacji - sprawa
Pobierz dane XMLSprawa: Ulgi w podatkach i opłatach lokalnychDrukuj informacjęSprawa: Ulgi w podatkach i opłatach lokalnychSzczegóły informacji
Ulgi w podatkach i opłatach lokalnych
Wydział: Wydział Finansowy
Ogłoszono dnia: 2008-09-16 10:39:57
Termin załatwienia
Nie później niż w ciągu 1 miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej – nie później niż w ciągu 2 miesięcy
Osoba kontaktowa
Elżbieta Niedzielska
Miejsce załatwienia
Kancelaria Ogólna Urzędu Miasta w Ełku pokój nr 02 (niski parter)
Urząd Miasta Ełku Biuro Obsługi Klienta pokój nr 04 (niski parter).
Telefon kontaktowy
(87) 7326202, 732 61 02
Adres e-mail
e.niedzielska@um.elk.pl
Sposób załatwienia
Ulgi w podatkach i opłatach lokalnych:
Udzielanie ulg w podatkach i opłatach lokalnych przez Prezydenta Miasta Ełku odbywa się w oparciu o art. 67 a z zastrzeżeniem art. 67b ustawy Ordynacja Podatkowa ( Dz. U.z 2023 poz. 2383, 2760 )
Wnioski (wraz z załącznikami) składa się w Kancelarii Urzędu Miasta Ełku pokój nr 02 (niski parter) lub do Kancelarii Ogólnej Urzędu Miasta Ełku pokój nr 04 (niski parter)
1. Podatek, opłatę lub zaległość w podatku i opłacie można rozłożyć na raty lub odroczyć termin płatności – na wniosek podatnika, w przypadkach uzasadnionych ważnym interesem podatnika lub interesem publicznym.
2. Zaległość, odsetki za zwłokę w podatku lub opłacie lokalnej można umorzyć w całości lub w części na wniosek podatnika w przypadkach uzasadnionych ważnym interesem podatnika lub interesem publicznym.
3. Umarzanie zaległości w podatku od nieruchomości, odsetek za zwłokę, odraczanie terminu płatności podatku lub zaległości oraz rozkładanie na raty podatku lub zaległości podatkowej, na wniosek podatnika będącego przedsiębiorcą, następuje zgodnie z przepisami ustawy o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Ustawa z dnia 30 kwietnia 2004r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publiczne)
4. W przypadku wnioskodawcy będącego osobą fizyczną do wniosku należy dołączyć:
· dokumenty obrazujące sytuację materialno-bytową podatnika i członków jego rodziny prowadzących wspólne gospodarstwo domowe (w tym dowody obrazujące uzyskiwane dochody i ponoszone wydatki),
· oświadczenie podatnika o stanie majątkowym – nieruchomościach i ruchomościach.
5. W przypadku wnioskodawcy nie będącego osobą fizyczną (wraz z dokumentami wynikającymi z rozporządzeń o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej)
· dokument poświadczający status prawny wnioskodawcy,
· dokumenty obrazujące kondycję finansową
Ulgi w opłatach cywilnoprawnych :
Udzielanie ulg w opłatach cywilnoprawnych przez Prezydenta Miasta Ełku odbywa się w oparciu o Uchwałę Nr XLI.407.2022 Rady Miasta Ełku z dnia 30 marca 2022r. oraz Uchwałę Nr LVIII.625.2023 Rady Miasta Ełku z dnia 29 listopada 2023 r.
Wnioski o udzielenie ulg składa się w Kancelarii Ogólnej Urzędu Miasta w Ełku pokój nr 02 (niski parter) lub do Kancelarii Ogólnej Urzędu Miasta Ełku pokój nr 04 (niski parter)
1. Opłatę lub zaległość w opłacie można umorzyć, rozłożyć na raty lub odroczyć termin płatności – na wniosek zainteresowanego, w przypadkach uzasadnionych ważnym interesem lub interesem publicznym.
2. Udzielanie ulg w opłatach, na wniosek przedsiębiorcy, następuje zgodnie z przepisami ustawy o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Ustawa z dnia 30 kwietnia 2004r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz.U. z 2023 r. poz. 702 ).
3. W przypadku wnioskodawcy będącego osobą fizyczną do wniosku należy dołączyć:
· dokumenty obrazujące sytuację materialno-bytową wnioskodawcy i członków jego rodziny prowadzących wspólne gospodarstwo domowe (w tym dowody obrazujące uzyskiwane dochody i ponoszone wydatki),
· oświadczenie wnioskodawcy o stanie majątkowym – nieruchomościach i ruchomościach.
4. W przypadku wnioskodawcy nie będącego osobą fizyczną (wraz z dokumentami wynikającymi z rozporządzeń o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej)
· dokument poświadczający status prawny wnioskodawcy,
· dokumenty obrazujące kondycję finansową
Miejsce odbioru
Biuro Obsługi Klienta pokój Nr 04 (niski parter)
Wymagane Dokumenty
W przypadku wnioskodawcy będącego osobą fizyczną do wniosku należy dołączyć:
1. dokumenty obrazujące sytuację materialno-bytową wnioskodawcy i członków jego rodziny prowadzących wspólne gospodarstwo domowe (w tym dowody obrazujące uzyskiwane dochody i ponoszone wydatki),
2. oświadczenie wnioskodawcy o stanie majątkowym – nieruchomościach i ruchomościach.
W przypadku wnioskodawcy nie będącego osobą fizyczną (wraz z dokumentami wynikającymi z rozporządzeń o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej )
1. dokument poświadczający status prawny wnioskodawcy,
2. dokumenty obrazujące kondycję finansową
3. dokumenty wymagane przy udzielaniu pomocy de minimis
Czas realizacji
Nie później niż w ciągu 1 miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej – nie później niż w ciągu 2 miesięcy
Tryb odwoławczy
Odwołanie od decyzji wnosi się w ciągu 14 dni od daty doręczenia - do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie za pośrednictwem Prezydenta Miasta Ełk i składa się je w Kancelarii Ogólnej Urzędu Miasta w Ełku w godzinach pracy Urzędu.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997r. - Ordynacja Podatkowa ( Dz. U.z 2023 r. poz. 2383, 2760 )
-
Ustawa z dnia 30 kwietnia 2004r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz. U. z 2023 r. poz. 702)
-
Rozporządzenie Komisji (UE) nr 1407/20131 z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis (Dz.U.UE.L.2013.352.1)
-
Rozporządzenie Komisji (UE) nr 717/2014 z dnia 27 czerwca 2014 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis (Dz.U.UE.L.2014.190.45 )
-
Rozporządzenie Komisji (UE) nr 2023/2831 z dnia 13 grudnia 2023 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis (Dz. Urz. UE L, 2023/2831 z 15.12.2023)Rozporządzenie Komisji (UE) 2023/2832 z dnia 13 grudnia 2023 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis przyznawanej przedsiębiorstwom wykonującym usługi świadczone w ogólnym interesie gospodarczym (Dz. Urz. UE L, 2023/2832 z 15.12.2023)
-
Uchwała Nr XLI.407.2022 Rady Miasta Ełku z dnia 30 marca 2022r.
-
Uchwała Nr LVIII.625.2023 Rady Miasta Ełku z dnia 29 listopada 2023 r.
Pobierz dane XMLSprawa: Ulgi w podatkach i opłatach lokalnychDrukuj informacjęSprawa: Ulgi w podatkach i opłatach lokalnych
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Urząd Miasta w Ełku |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Elżbieta Niedzielska |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2008-09-16 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Elżbieta Niedzielska |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2008-09-16 10:39:41 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Elżbieta Niedzielska |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2008-09-16 10:39:57 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Elżbieta Niedzielska |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2024-04-05 12:11:58 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 5023 raz(y) |