ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta Ełku
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Rejestr zmian

Pobierz dane XMLAkt prawny: 996/09Drukuj informacjęAkt prawny: 996/09

Szczegóły informacji

996/09

Rodzaj: Nieokreślony

Status: Nieobowiązujący

Sesja: posiedzenie prezydenta

Kadencja: V kadencja

Data wejścia w życie: 2009-10-14

Data podjęcia/podpisania: 2009-10-14

Tytuł aktu:

dokonywanie ocen pracowników samorządowych zatrudnionych w Urzędzie Miasta Ełku.

Utracił moc przez:

49/2011

Na podstawie:

Na podstawie art. 28 ustawy z dnia 21 listopada 2008 roku o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2008 roku Nr 223, poz. 1458) w związku z art. 33 ust. 3 i 5 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) zarządza się co następuje:

Treść:

§1

 

  1. Ocenom pracowników samorządowych, z częstotliwością raz na rok, podlegają pracownicy zatrudnieni w Urzędzie Miasta Ełku na stanowiskach urzędniczych  w tym kierowniczych stanowiskach urzędniczych.
  2. Stanowiska urzędnicze oraz kierownicze stanowiska urzędnicze – podlegające ocenie  określa obowiązująca w Urzędzie struktura organizacyjna zawarta w Regulaminie Organizacyjnym, rozdz. VI Statutu Miasta Ełku oraz rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 18 marca 2009 roku w sprawie zasad wynagradzania pracowników samorządowych zatrudnionych w urzędach gmin, starostwach powiatowych i urzędach marszałkowskich (Dz. U. Nr 50, poz. 398).

§2

 

  1. Oceny pracowników samorządowych służą: kompleksowej ocenie wyników pracy, mierzeniu realizacji wytyczonych celów, określaniu przydatności zawodowej na danym stanowisku, analizie umiejętności i kompetencji pracowniczych oraz określaniu możliwości rozwojowych pracownika.
  2. Oceny mają na celu miedzy innymi: ułatwienie planowania awansu zawodowego pracowników, podejmowanie decyzji w zakresie przeszeregowań pracowników, tworzenie kadry rezerwowej, usprawnienia systemu motywacyjnego, co w założeniu przełoży się na zarządzanie zasobami ludzkimi i poprawę efektywności pracy Urzędu.

§3

 

  1. Ocen dokonuje bezpośredni przełożony pracownika, zajmujący stanowisko kierownicze w danej komórce organizacyjnej, zwany w dalszej części Zarządzenia oceniającym. W procesie oceny stosuje się zasadę jawności w stosunku do ocenianego pracownika, zwanego w dalszej części Zarządzenia ocenianym i poufności tj. nie udzielania informacji o ocenie osobom nieupoważnionym i postronnym.
  2. Oceniający, ponosi odpowiedzialność służbową za prawidłowe przeprowadzenie oceny, w tym w szczególności za przygotowanie się do jej dokonania, zachowania terminów i formy wymaganej przez obowiązujące przepisy.
  3.  Przed dokonaniem ostatecznej oceny, oceniający zobowiązany jest przeprowadzić rozmowę podsumowującą z ocenianym.  
  4. Podczas rozmowy podsumowującej oceniający zobowiązany jest do omówienia z ocenianym sposobu realizacji obowiązków wynikających z zakresu czynności, obowiązków i uprawnień na zajmowanym stanowisku pracy, w tym trudności napotykanych przez niego podczas realizacji zadań oraz spełnienie przez ocenianego ustalonych kryteriów oceny. Zapisów z przeprowadzonej rozmowy dokonuje się w formularzach ocen stanowiących załączniki Nr 1 i Nr 2 do zarządzenia. 

§4

1.    Od przyznanej oceny przysługuje ocenianemu odwołanie do Prezydenta Miasta, w terminie 7 dni od daty doręczenia oceny.

2.    Prezydent rozpatruje odwołanie w terminie 14 dni od  jego wniesienia.

3. W przypadku uzyskania negatywnej oceny pracownik poddawany jest ponownie ocenie, nie później niż przed upływem sześciu miesięcy, jednak nie wcześniej niż po upływie trzech miesięcy od dnia zakończenia poprzedniej oceny.

4. Termin przeprowadzenia oceny wyznacza oceniający niezwłocznie, powiadamiając o tym oceniającego na piśmie. Kopię pisma załącza się do arkusza oceny.

5. Uzyskanie ponownej negatywnej oceny skutkuje rozwiązaniem umowy o pracę z zachowaniem okresów wypowiedzenia.

§5

 

  1. Oceny przeprowadza się corocznie za okres od 1 stycznia do 31 grudnia roku poprzedzającego ocenę, w terminie do końca stycznia. Pierwsza ocena pracowników samorządowych zatrudnionych na stanowiskach kierowniczych (obecnie mianowanych) za rok 2008 i za trzy kwartały roku 2009 zostanie przeprowadzona do końca listopada 2009 roku.
  2. Prezydent Miasta może uruchomić proces oceny pracownika samorządowego na wniosek naczelnika/kierownika danej komórki organizacyjnej poza ww. trybem lub dokonać jej osobiście, w przypadku pracownika zatrudnionego na stanowisku kierowniczym.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                             
  3. W razie braku możliwości dokonania oceny za okres od 1 stycznia do 31 grudnia roku poprzedzającego ocenę, powinno przeprowadzić się ją za inny okres wskazany przez Prezydenta Miasta.
  4. Oceny nie przeprowadza się w stosunku do pracowników zatrudnionych w Urzędzie krócej niż 6 miesięcy.
  5. Po dokonaniu oceny oceniający niezwłocznie przekazuje kopię formularza pracownikowi a oryginał Prezydentowi Miasta. Po zapoznaniu oryginał formularza oceny zostaje włączony  do akt osobowych pracownika.

§6

1. Kryteria oceny pracowników samorządowych zatrudnionych na stanowiskach urzędniczych zawiera formularz oceny stanowiący załącznik nr 1 do zarządzenia.

2. Kryteria oceny pracowników samorządowych zatrudnionych na stanowiskach kierowniczych zawiera formularz oceny stanowiący załącznik nr 2 do zarządzenia.

§7

Uzyskanie oceny bardzo dobrej umożliwia ubieganie się o awans na wyższe stanowisko pracownicze w Urzędzie, przy równoczesnym spełnieniu wymagań kwalifikacyjnych określonych w  załączniku Nr 3 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 18 marca 2009 roku w sprawie zasad wynagradzania pracowników samorządowych zatrudnionych w urzędach gmin, starostwach powiatowych i urzędach marszałkowskich (Dz. U. Nr 50, poz. 398), według następującego wzoru:

 

 

Stanowisko, na które pracownik może awansować

Liczba ocen bardzo dobrych w okresie zatrudnienia w Urzędzie Miasta

samodzielny referent/młodszy strażnik Straży Miejskiej

1 ocena bardzo dobra

specjalista/strażnik Straży Miejskiej

2 oceny bardzo dobre

podinspektor/informatyk

2-3 oceny bardzo dobre

starszy strażnik Straży Miejskiej/młodszy inspektor Straży Miejskiej

3 oceny bardzo dobre

st. specjalista/st. informatyk/

3-4 oceny bardzo dobre

inspektor Straży Miejskiej

3-5 ocen bardzo dobrych

starszy inspektor Straży Miejskiej

3-6 ocen bardzo dobrych

Inspektor

4-5 ocen bardzo dobrych

główny specjalista

5 ocen bardzo dobrych

 

§8

W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Zarządzeniu stosuje się przepisy ustawy z dnia 21 listopada 2008 roku o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2008 roku Nr 223, poz. 1458).

§9

Wykonanie zarządzenia powierza się Sekretarzowi Miasta.

§10

 

Traci moc Zarządzenie Prezydenta Miasta Ełku Nr 192/07 z dnia 28 czerwca 2007 roku.

 

§13

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

 
                                                                                                                                                PREZYDENT MIASTA
                                                                                                                                                Tomasz Andrukiewicz

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miasta w Ełku
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
W.Pawluczyk
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2009-10-16
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
W.Pawluczyk
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2009-10-16 08:31:53
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2009-10-16 09:06:43
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2012-10-25 11:27:08
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1605 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony