ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta Ełku
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Rejestr zmian

Pobierz dane XMLAkt prawny: Zarządzenie Prezydenta Miasta Nr 670/08Drukuj informacjęAkt prawny: Zarządzenie Prezydenta Miasta Nr 670/08

Szczegóły informacji

Zarządzenie Prezydenta Miasta Nr 670/08

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Rodzaj: Nieokreślony

Status: Obowiązujący

Sesja: posiedzenie prezydenta

Kadencja: V kadencja

Data wejścia w życie: 2008-10-30

Data podjęcia/podpisania: 2008-10-30

Data rozpoczęcia obowiązywania: 2008-10-30

Tytuł aktu:

Zarządzenie Prezydenta Miasta Nr 670/08 zmieniające zarządzenie w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Ełku

Na podstawie:

Na podstawie art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, ze zmianami)

Treść:

§ 1
W Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Miasta Ełku nadanym zarządzeniem Nr 431/04 Prezydenta Miasta Ełku z dnia 23 lutego 2004 r. w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Ełku (tekst jednolity - Zarządzenie Nr 314/07 Prezydenta Miasta z dnia 26 października 2007 r., zmieniony zarządzeniem nr 452/08 z dnia 31 stycznia 2008 r. i zarządzeniem Nr 598/08 z dnia 17 lipca 2008 r.) wprowadza się następujące zmiany:


1) W § 5 ust. 1 dodaje się punkt j) w brzmieniu:
„j) Biura Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi.”
2) W § 29 dodaje się punkty 146 i 147 w brzmieniu:
„146. Stanowisko ds. Zarządzania Energią - ZE.
147. Biuro Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi - BOP.”
3) W § 31 dział XV otrzymuje brzmienie:
„XV. Do zadań Samodzielnego Referatu Świadczeń Rodzinnych należy:
1. Przyjmowanie wniosków o świadczenia rodzinne, o świadczenia z funduszu alimentacyjnego oraz innych dokumentów niezbędnych do ustalenia prawa do wnioskowanych świadczeń.
2. Informowanie osób zainteresowanych, ich pełnomocników oraz przedstawicieli zakładów pracy w sprawach z zakresu świadczeń rodzinnych oraz świadczeń z funduszu alimentacyjnego.
3. Rozpatrywanie wpływających wniosków o świadczenia rodzinne, o świadczenia z funduszu alimentacyjnego, w tym uzupełnianie brakującej dokumentacji. Wprowadzanie danych z wniosków do aplikacji programu obsługującego te świadczenia.
4. Opracowywanie decyzji o przyznaniu lub odmowie prawa do świadczeń rodzinnych oraz świadczeń z funduszu alimentacyjnego.
5. Wydawanie zaświadczeń na żądanie osób uprawnionych o prawie i wysokości pobieranych świadczeń.
6. Przeprowadzanie wywiadów z osobami ubiegającymi się o świadczenia rodzinne bądź je pobierającymi w przypadku wystąpienia wątpliwości dotyczących faktu samotnego wychowywania dzieci.
7. Wydawanie decyzji zmieniających, żądających zwrotu nienależnie pobranych świadczeń w przypadku zmiany sytuacji rodziny w trakcie trwania okresu zasiłkowego oraz aktualizowanie bazy danych osobowych i adresowych świadczeniobiorców.
8. Stosowanie określonej w przepisach procedury postępowania w przypadku, gdy istnieje prawdopodobieństwo zastosowania zasad koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego.
9. Prowadzenie egzekucji administracyjnej w zakresie nienależnie pobranych świadczeń:
- wysyłanie upomnień,
- wystawianie tytułów wykonawczych.
10. Prowadzenie spraw związanych z odprowadzaniem składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne za niektóre osoby pobierające świadczenia pielęgnacyjne. Sporządzanie dokumentacji do w/w składek.
11. Sporządzanie informacji o wysokości przychodów z innych źródeł na druku PIT-8C dla osób fizycznych i dla Urzędów Skarbowych zgodnie z ustawą z dnia 26 lipca 1991r. – o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2000r. Nr 14, poz. 176 z późn. zm.).
12. Prowadzenie rejestru wpływającej korespondencji
13. Prowadzenie rejestru wydanych zaświadczeń.
14. Sporządzanie terminowych sprawozdań i rozliczanie po zakończeniu roku otrzymanej dotacji na realizację zadania zleconego związanego z obsługą i wypłatą świadczeń.
15. Przyjmowanie wniosków od osób uprawnionych o podjęcie działań wobec dłużnika alimentacyjnego w przypadku bezskutecznej egzekucji.
16. Podejmowanie działań wobec dłużników alimentacyjnych w przypadku bezskutecznej egzekucji, w tym:
- przeprowadzanie wywiadu alimentacyjnego, w celu ustalenia sytuacji rodzinnej, dochodowej i zawodowej dłużnika alimentacyjnego, a także jego stanu zdrowia oraz przyczyn niełożenia na utrzymanie osoby uprawnionej, odbieranie od niego oświadczenia majątkowego,
- zobowiązywanie dłużnika alimentacyjnego do zarejestrowania się jako bezrobotny albo jako poszukujący pracy,
- występowanie z wnioskiem do starosty o podjęcie działań zmierzających do aktywizacji zawodowej dłużnika alimentacyjnego, a w razie braku takiej możliwości do skierowania dłużnika alimentacyjnego do robót publicznych lub prac organizowanych na zasadach robót publicznych, określonych w przepisach o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy,
- w przypadku braku współpracy dłużnika alimentacyjnego, składanie wniosku o ściganie za przestępstwo określone w art. 209 § 1 Kodeksu Karnego,
- kierowanie wniosku do starosty o zatrzymanie prawa jazdy dłużnika alimentacyjnego,
- wykonywanie innych czynności przewidzianych prawem zmierzających do ustalenia i przekazania komornikowi sądowemu wszelkich informacji mogących pomóc w egzekucji,
- przekazywanie do biura informację gospodarczą w razie powstania zaległości za okres dłuższy niż 6 miesięcy.
17. Prowadzenie spraw z zakresu zaliczek alimentacyjnych na podstawie art. 41 ustawy z dnia 07 września 2007r. o pomocy osobom uprawnionym do alimentów (Dz. U. Nr 192, poz. 1378 z późn. zm.).
18. Wydawanie decyzji w sprawie zwrotu przez dłużnika alimentacyjnego należności z tytułu otrzymanych przez osobę uprawnioną świadczeń z funduszu alimentacyjnego, które podlegają ściągnięciu w trybie przepisów ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji.”

4) W § 31 dodaje się dział XXI w brzmieniu:
„XXI. Do zadań Biura Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi należy:
1. Współpraca z organizacjami pozarządowymi poprzez:
a) wdrażanie i realizację zapisów Ełckiej Karty Współpracy Samorządu Miasta w Ełku z Sektorem Pozarządowym w latach 2007-2016, w szczególności::
- obsługę prac Konwentu Ełckiej Karty Współpracy,
- obsługę prac pozostałych zespołów doradczych i konsultacyjnych, w których składzie znajdują się przedstawiciele sektora pozarządowego,
- organizację corocznych konferencji sektora pozarządowego miasta Ełku,
- organizację corocznego kongresu sektora pozarządowego miasta Ełku,
- organizację różnorodnych form doskonalenia dla liderów ełckiego sektora pozarządowego,
- prowadzenie całokształtu spraw związanych z udostępnianiem lokali
i budynków na działalność pożytku publicznego,
b) wdrażanie i realizację zapisów rocznych programów współpracy, w szczególności:
- prowadzenie całokształtu spraw związanych ze zlecaniem zadań samorządu miasta Ełku w trybie ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie,
- prowadzenie całokształtu spraw związanych z realizacją niefinansowych form współpracy samorządu miasta Ełku z sektorem pozarządowym,
c) wdrażanie i realizację zapisów strategii równoważonego rozwoju Ełku i programów z niej wynikających w partnerstwie z sektorem pozarządowym;
d) wdrażanie i realizację zapisów strategii rozwiązywania problemów społecznych miasta Ełku w partnerstwie z sektorem pozarządowym;
e) prowadzenie mediacji pomiędzy miastem Ełk a organizacjami pozarządowymi w sytuacjach spornych;
f) aktualizacji i rozwoju miejskiego portalu dla organizacji pozarządowych;
g) monitorowanie i informowanie o zmianach aktów prawnych regulujących działalność sektora pozarządowego oraz współpracy publiczno-społecznej;
2. Wspieranie i upowszechnianie idei samorządowej poprzez:
a) wpieranie działań zwiększających partycypację sektora pozarządowego w życiu publicznym miasta Ełku,
b) wdrażanie we współpracy z sektorem pozarządowym mechanizmu konsultacji społecznych kluczowych dla zrównoważonego rozwoju miasta Ełku decyzji;
c) wspieranie partnerstw lokalnych publiczno – społeczno - prywatnych służących rozwojowi Ełku;
d) wdrażanie programów edukacji obywatelskiej oraz rozwoju wolontariatu.
3. Współpraca ze społecznościami lokalnymi i regionalnymi innych państw poprzez:
a) nawiązywanie kontaktów międzynarodowych służących wymianie doświadczeń, informacji przydatnych we współpracy publiczno-społecznej;
b) organizacja współpracy ełckiego sektora pozarządowego z partnerami zagranicznymi;
c) promocja działań sektora pozarządowego podczas wizyt zagranicznych przedstawicieli samorządu miasta Ełku oraz podczas goszczenia delegacji zagranicznych w Ełku.”
5) W załączniku nr 2 do Regulaminu – Wykaz stałych stanowisk pracy w Urzędzie Miasta Ełku:
a) w ust. 1 dział „Referat Gospodarczy” punkt b) otrzymuje brzmienie:
„b) sprzątaczki - 4 etaty”,
b) w ust. 1 dział „Referat Gospodarczy” punkt d) otrzymuje brzmienie:
„d) goniec - 2 etaty”,
c) w ust. 9 dział „Referat ds. księgowości” punkt e) otrzymuje brzmienie:
„e) kasjer - 1 etat”,
d) w ust. 10 dodaje się punkt b) w brzmieniu:
„b) pomoc administracyjna - 1 etat”,
e) w ust. 11 punkt g) otrzymuje brzmienie:
„g) pomoc administracyjna - 1 etat”,
f) w ust. 11 skreśla się punkt h),
g) w ust. 12 dodaje się punkt b) w brzmieniu:
„b) pomoc administracyjna - 1 etat”,
h) ust. 15 punkt b) otrzymuje brzmienie:
„b) stanowisko ds. świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego - 7 etatów”,
i) w ust. 16 punkt f) otrzymuje brzmienie:
„f) stanowisko ds. organizacyjnych i obsługi biurowej - 1 etat”,
j) w ust. 17 części „Referat Projektów Nieinwestycyjnych” dodaje się punkt c) w brzmieniu:
„c) stanowisko ds. rozwoju lokalnego - 1 etat”,
k) ust. 20 otrzymuje brzmienie:
„b) Stanowisko ds. Zarządzania Energią - ZE
- 1 etat”,
l) dodaje się ust. 21 w brzmieniu:
„21. Biuro Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi – BOP
a) stanowisko ds. współpracy z organizacjami pozarządowymi - 2 etaty”.

4) Załącznik nr 3 do regulaminu otrzymuje brzmienie jak w załączniku do niniejszego zarządzenia.

§ 2
Wykonanie zarządzenia powierza się Sekretarzowi Miasta.

§ 3
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Prezydent Miasta
Tomasz Andrukiewicz

Załączniki

« powrót do poprzedniej strony