- KROK 1. Wypełnienie i złożenie wniosku.
Wnioskodawca składa wniosek o wydanie zaświadczenia o niezaleganiu z opłatami lub stwierdzające stan zaległości osobiście w urzędzie, bądź korzysta z opublikowanej przez urząd usługi publicznej na platformie ePUAP.
Uczestnicy: Wnioskodawca
- KROK 2. Analiza wniosku pod względem formalnym.
Złożony wniosek jest weryfikowany pod względem kompletności oraz poprawności danych w nim zawartych. W przypadku stwierdzenia błędów formalnych, wnioskodawca wzywany jest pisemnie, bądź z użyciem środków komunikacji elektronicznej do uzupełnienia braków formalnych w terminie 7 dni od otrzymania wezwania. W przypadku kiedy wnioskodawca nie uzupełni braków we wniosku w ciągu 7 dni zgodnie z art. 64 §2 KPA wniosek pozostaje bez rozpoznania. Organ będący adresatem wniosku powiadamia wówczas wnioskodawcę o pozostawieniu wniosku bez rozpoznania. Wnioskodawca może wnieść o zawieszenie postępowania, gdy termin 7 dni jest niewystarczający by uzupełnić braki w terminie.
Uczestnicy: Wystawca zaświadczenia
- KROK 3. Wystawienie zaświadczenia.
Na podstawie prowadzonych rejestrów i stanów kont księgowych zaświadczenie zostaje wydane, nie później niż w terminie 7 dni od daty wpłynięcia wniosku.
Zawiadomienie może być dostarczone w formie dokumentu elektronicznego w przypadku wyrażenia przez wnioskodawcę zgody na komunikację drogą elektroniczną na podstawie art.391 Kodeksu postępowania administracyjnego.
Uczestnicy: Wystawca zaświadczenia
- Wnioskodawca – osoba ubiegająca się o wydanie zaświadczenia o niezaleganiu z opłatami lub stwierdzające stan zaległości.
- Wystawca zaświadczenia – odpowiedzialny pracownik Referatu ds. Podatków i Opłat Lokalnych.
]]>