1) podanie dot. przedłużenia umowy najmu socjalnego lokalu,
2) dokument potwierdzający tożsamość wnioskodawcy (do wglądu),
3) deklaracja o wysokości dochodów gospodarstwa domowego,
4) dokumenty potwierdzające źródło dochodu, m. in.:
a) zaświadczenie o uzyskanym dochodzie za okres 3 miesięcy poprzedzających datę złożenia wniosku (minus koszty uzyskania i składki ZUS) – w przypadku osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę,
b) zaświadczenie z Powiatowego Urzędu Pracy w przypadku osoby tam zarejestrowanej, posiadającej lub nie prawo do zasiłku dla bezrobotnych;
c) oświadczenie o dochodach – dot. osób uzyskujących dochody z prac dorywczych, otrzymujących pomoc od rodziny, dobrowolne alimenty, itp.,
d) zaświadczenia o dochodach z tyt. pobieranych świadczeń, jak np.:
- stypendia (zaświadczenie z uczelni),
- świadczenia otrzymywane z powodu odbywania przez członka gospodarstwa domowego służby wojskowej lub zastępczej,
- prowadzenia gospodarstwa rolnego (zaświadczenie z Urzędu Gminy),
- emerytura, renta (zaświadczenie z ZUS lub trzy ostatnie odcinki);
- zaświadczenie z Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej – w przypadku uzyskiwania świadczeń;
- kserokopia aktualnej decyzji lub zaświadczenie o uzyskiwanych świadczeniach rodzinnych;
- osoby, które opuściły Dom Dziecka w związku z uzyskaniem pełnoletności dołączają zaświadczenie o terminie przebywania w powyższej placówce;
- osoby, które opuściły Rodzinę Zastępczą dołączają zaświadczenie z Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie;
- osoby bezdomne zamieszkujące w Noclegowni dołączają zaświadczenie od kiedy przebywają w powyższej placówce oraz kserokopię decyzji o wymeldowaniu z pobytu stałego;
- osoby nie posiadające meldunku dołączają kserokopię decyzji o wymeldowaniu z ostatniego miejsca pobytu;
- osoby niepełnosprawne dołączają kserokopię orzeczenia o stopniu niepełnosprawności;
- kserokopia odpisu prawomocnego wyroku sądowego przyznającego alimenty.
5) Wnioskodawca będący po rozwodzie lub w separacji ma obowiązek dołączenia do wniosku kserokopii odpisu prawomocnego wyroku sądowego.
6) Wdowiec/ wdowa dołącza do wniosku akt zgonu małżonka.
7) Wnioskodawca zobowiązany jest do zawiadamiania gminy o istotnych zmianach mających wpływ na realizację jego wniosku, tj. m. in. zmianie miejsca zamieszkania, sytuacji rodzinnej lub materialnej.
]]>
1. Ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2020 r. poz. 713 t.j.).
2. Ustawa z dnia 21 czerwca 2001 r. o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. U. z 2020 r. poz. 611 t.j.).
3. Uchwała Nr XXI/198/08 Rady Miasta Ełku z dnia 26 lutego 2008 roku w sprawie zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Miasta Ełku.
4. Ustawa z dnia 21 czerwca 2001 r. o dodatkach mieszkaniowych (Dz.U. z 2019 r. poz. 2133 t.j.).
5. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 28 grudnia 2001 roku w sprawie dodatków mieszkaniowych (Dz. U. Nr 156, poz. 1817 z późn. zm.).
6. Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 26 kwietnia 2013 r. w sprawie sposobu przeprowadzania wywiadu środowiskowego, wzoru kwestionariusza wywiadu oraz oświadczenia o stanie majątkowym wnioskodawcy i innych członków gospodarstwa domowego, a także wzoru legitymacji pracownika upoważnionego do przeprowadzenia wywiadu (Dz. U. poz. 589).
]]>