ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta Ełku
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Ulgi w podatkach i opłatach lokalnychDrukuj informacjęSprawa: Ulgi w podatkach i opłatach lokalnych

Szczegóły informacji

Ulgi w podatkach i opłatach lokalnych

Wydział: Wydział Finansowy

Ogłoszono dnia: 2008-09-16 10:39:57

Termin załatwienia

Nie później niż w ciągu 1 miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej – nie później niż w ciągu 2 miesięcy

Osoba kontaktowa

Elżbieta Niedzielska

Miejsce załatwienia

Kancelaria Ogólna Urzędu Miasta w Ełku pokój nr 02 (niski parter)
Urząd Miasta Ełku Biuro Obsługi Klienta pokój nr 04 (niski parter).  

Telefon kontaktowy

(87) 7326202, 732 61 02

Adres e-mail

e.niedzielska@um.elk.pl

Sposób załatwienia

Ulgi w podatkach i opłatach lokalnych:
 
Udzielanie ulg  w podatkach i opłatach lokalnych przez Prezydenta Miasta Ełku  odbywa się w oparciu o art. 67 a z zastrzeżeniem art. 67b ustawy  Ordynacja Podatkowa ( Dz. U.z 2023 poz. 2383, 2760 )
Wnioski (wraz z załącznikami) składa się w Kancelarii Urzędu Miasta Ełku  pokój nr 02 (niski parter) lub do Kancelarii Ogólnej Urzędu Miasta Ełku pokój nr 04 (niski parter)
 
1.     Podatek, opłatę lub zaległość w podatku i opłacie  można rozłożyć na raty lub odroczyć termin płatności  – na wniosek podatnika, w przypadkach uzasadnionych ważnym interesem podatnika lub interesem publicznym.
2.     Zaległość, odsetki za zwłokę w podatku lub opłacie lokalnej  można umorzyć w całości lub w części na wniosek podatnika w przypadkach uzasadnionych  ważnym interesem podatnika lub interesem publicznym. 
3.     Umarzanie zaległości w podatku od nieruchomości, odsetek za zwłokę, odraczanie terminu płatności podatku lub zaległości oraz rozkładanie na raty podatku lub zaległości podatkowej, na wniosek podatnika będącego przedsiębiorcą, następuje zgodnie z przepisami  ustawy o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej   (Ustawa z dnia 30 kwietnia 2004r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publiczne)
4.     W  przypadku wnioskodawcy będącego  osobą fizyczną  do wniosku należy dołączyć:
·        dokumenty obrazujące sytuację materialno-bytową podatnika i członków jego rodziny prowadzących wspólne gospodarstwo domowe (w tym dowody obrazujące uzyskiwane dochody i ponoszone wydatki),
·        oświadczenie podatnika o stanie majątkowym – nieruchomościach i ruchomościach.
5.     W przypadku wnioskodawcy nie będącego osobą fizyczną (wraz z dokumentami wynikającymi z rozporządzeń o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej)
·        dokument poświadczający status prawny wnioskodawcy,
·        dokumenty obrazujące kondycję finansową
 
Ulgi w opłatach cywilnoprawnych :
 
Udzielanie ulg w opłatach cywilnoprawnych przez Prezydenta Miasta Ełku  odbywa się w oparciu o Uchwałę Nr XLI.407.2022 Rady Miasta Ełku z dnia 30 marca 2022r. oraz Uchwałę Nr LVIII.625.2023 Rady Miasta Ełku z dnia 29 listopada 2023 r.
 Wnioski o udzielenie ulg  składa się w Kancelarii Ogólnej Urzędu Miasta w Ełku pokój nr 02 (niski parter) lub do Kancelarii Ogólnej Urzędu Miasta Ełku pokój nr 04 (niski parter)
 
1.     Opłatę  lub zaległość w opłacie można umorzyć,  rozłożyć na raty lub odroczyć termin płatności  – na wniosek zainteresowanego, w przypadkach uzasadnionych ważnym interesem lub interesem publicznym.
2.     Udzielanie ulg w opłatach, na wniosek przedsiębiorcy, następuje zgodnie z przepisami  ustawy o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Ustawa z dnia 30 kwietnia 2004r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz.U. z 2023 r. poz. 702 ).
3.     W  przypadku wnioskodawcy będącego  osobą fizyczną  do wniosku należy dołączyć:
·        dokumenty obrazujące sytuację materialno-bytową wnioskodawcy i członków jego rodziny prowadzących wspólne gospodarstwo domowe (w tym dowody obrazujące uzyskiwane dochody i ponoszone wydatki),
·        oświadczenie wnioskodawcy o stanie majątkowym – nieruchomościach i ruchomościach.
4.     W przypadku wnioskodawcy nie będącego osobą fizyczną (wraz z dokumentami wynikającymi z rozporządzeń o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej)
·        dokument poświadczający status prawny wnioskodawcy,
·        dokumenty obrazujące kondycję finansową
 
 
 
 

Miejsce odbioru

Biuro Obsługi Klienta pokój Nr 04 (niski parter)

Wymagane Dokumenty

W  przypadku wnioskodawcy będącego  osobą fizyczną  do wniosku należy dołączyć:
1.  dokumenty obrazujące sytuację materialno-bytową wnioskodawcy i członków jego rodziny prowadzących wspólne gospodarstwo domowe (w tym dowody obrazujące uzyskiwane dochody i ponoszone wydatki),
2. oświadczenie wnioskodawcy o stanie majątkowym – nieruchomościach i ruchomościach.
 
 W przypadku wnioskodawcy nie będącego osobą fizyczną (wraz z dokumentami wynikającymi z rozporządzeń o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej )
1. dokument poświadczający status prawny wnioskodawcy,
2. dokumenty obrazujące kondycję finansową
3. dokumenty wymagane przy udzielaniu pomocy de minimis

Czas realizacji

Nie później niż w ciągu 1 miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej – nie później niż w ciągu 2 miesięcy

Tryb odwoławczy

Odwołanie od decyzji wnosi się w ciągu 14 dni od daty doręczenia - do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie za pośrednictwem Prezydenta Miasta Ełk i składa się je  w Kancelarii Ogólnej Urzędu Miasta w Ełku w godzinach pracy Urzędu.
 

Podstawa prawna

  • Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997r. -  Ordynacja Podatkowa ( Dz. U.z 2023 r. poz. 2383, 2760 )
  • Ustawa z dnia 30 kwietnia 2004r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz. U. z 2023 r. poz. 702)
  • Rozporządzenie Komisji (UE) nr 1407/20131 z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis (Dz.U.UE.L.2013.352.1)
  • Rozporządzenie Komisji (UE) nr 717/2014 z dnia 27 czerwca 2014 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis (Dz.U.UE.L.2014.190.45 )
  • Rozporządzenie Komisji (UE) nr 2023/2831 z dnia 13 grudnia 2023 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis (Dz. Urz. UE L, 2023/2831 z 15.12.2023)
    Rozporządzenie Komisji (UE) 2023/2832 z dnia 13 grudnia 2023 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis przyznawanej przedsiębiorstwom wykonującym usługi świadczone w ogólnym interesie gospodarczym (Dz. Urz. UE L, 2023/2832 z 15.12.2023)
  • Uchwała Nr XLI.407.2022 Rady Miasta Ełku z dnia 30 marca 2022r. 
  • Uchwała Nr LVIII.625.2023 Rady Miasta Ełku z dnia 29 listopada 2023 r.

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miasta w Ełku
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Elżbieta Niedzielska
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2008-09-16
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Elżbieta Niedzielska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2008-09-16 10:39:41
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Elżbieta Niedzielska
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2008-09-16 10:39:57
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Elżbieta Niedzielska
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2024-04-05 12:11:58
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
4946 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony