ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta Ełku
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Sprostowanie aktu stanu cywilnegoDrukuj informacjęSprawa: Sprostowanie aktu stanu cywilnego

Szczegóły informacji

Sprostowanie aktu stanu cywilnego

Wydział: Urząd Stanu Cywilnego

Ogłoszono dnia: 2016-10-12 08:39:25

Termin załatwienia

niezwłocznie

Osoba kontaktowa

Urszula Ejsmont, Rozalia Jabczyńska, Agnieszka Gisztarowicz

Miejsce załatwienia

Urząd Miasta Ełku

Telefon kontaktowy

087 732 62 53. 62 54, 62 51

Sposób załatwienia

Akt stanu cywilnego, który zawiera dane niezgodne z danymi zawartymi w aktach zbiorowych rejestracji stanu cywilnego lub innymi aktami stanu cywilnego, o ile stwierdzają one zdarzenie wcześniejsze i dotyczą tej samej osoby lub jej wstępnych, albo z zagranicznymi dokumentami stanu cywilnego, podlega sprostowaniu przez kierownika urzędu stanu cywilnego, który go sporządził.
Po sprostowaniu aktu wydawany jest odpis zupełny aktu stanu cywilnego.
 
Sprostowania aktu dokonuje się na wniosek osoby, której akt dotyczy, jejprzedstawiciela ustawowego, osoby mającej interes prawny lub prokuratora.
Wniosek o sprostowanie aktu stanu cywilnego można złożyć osobiście w urzędzie stanu cywilnego, w którym sporządzono akt lub korespondencyjnie.
 
Sprostowanie aktu stanu cywilnego dokonuje sąd, jeżeli nie jest możliwe sprostowanie przez kierownika urzędu stanu cywilnego na podstawie ww. dokumentów.

Miejsce odbioru

Urząd Miasta Ełku

Wymagane Dokumenty

Dokument tożsamości do wglądu przy osobistym składaniu wniosku.
Wniosek o sprostowanie aktu stanu cywilnego.
Opłata skarbowa 39 zł.

Czas realizacji

Niezwłocznie.

Opłaty

Opłata skarbowa – 39 zł za wydanie odpisu zupełnego aktu stanu cywilnego.
Opłatę można wnieść w kasie Starostwa Powiatowego w Ełku lub na rachunek bankowy:
Gmina Miasto Ełk 74 1020 4724 0000 3702 0051 2699

Tryb odwoławczy

Odwołanie do Wojewody Warmińsko–Mazurskiego w terminie 14 dni od otrzymania decyzji za pośrednictwem kierownika Urzędu Stanu Cywilnego, który ją wydał.

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 28 listopada 2014 roku Prawo o aktach stanu cywilnego (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 1378)
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej (t.j. Dz.U. z 2022 r. poz. 2142)

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miasta w Ełku
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Urszula Ejsmont
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2016-10-12
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Urszula Ejsmont
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2016-10-12 08:38:43
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Karolina Pawluszek
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2016-10-12 08:39:25
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Karolina Pawluszek
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2023-09-14 09:11:22
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
3745 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony