ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta Ełku
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Wniosek o wymianę/wydanie dowodu osobistegoDrukuj informacjęSprawa: Wniosek o wymianę/wydanie dowodu osobistego

Szczegóły informacji

Wniosek o wymianę/wydanie dowodu osobistego

Wydział: Wydział Organizacyjny - Referat Spraw Obywatelskich

Ogłoszono dnia: 2015-02-26 12:56:24

Termin załatwienia

do 30 dni

Osoba kontaktowa

Agnieszka Niedźwiecka, Bogumiła Kruczewska

Miejsce załatwienia

Urząd Miasta w Ełku
Referat Spraw Obywatelskich
ul. Marszałka Piłsudskiego 6
19 - 300  Ełk
Wydział pracuje
w poniedziałki od 8.00  do  16:00
we wtorki, środy, czwartki i piątki od 7:30 do 15:30

Telefon kontaktowy

87 732 61 38, 87 732 61 39

Sposób załatwienia

WNIOSEK SKŁADA:
- osoba pełnoletnia, posiadająca pełnię władz publicznych,
- osoba, której do ukończenia 18 roku życia pozostało nie więcej niż 30 dni,
- rodzic / opiekun prawny - dla osoby małoletniej lub osoby, której ubezwłasnowolnienie potwierdzone jest wyrokiem sądu,
- kurator - dla osoby, której ograniczenie do czynności prawnych zostało potwierdzone wyrokiem sądu
Osoba, dla której ma być wydany dowód osobisty musi być obecna przy składaniu wniosku z wyjątkiem dzieci do lat 5.           
WNIOSEK O WYDANIE DOWODU OSOBISTEGO SKŁADA SIĘ
  • co najmniej 30 dni przed upływem terminu ważności dowodu osobistego,

    niezwłocznie w przypadku :
  • zmiany danych zawartych w dowodzie osobistym z wyjątkiem zmiany nazwy organu wydającego,
  • utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego w stopniu utrudniającym lub uniemożliwiającym identyfikację jego posiadacza,
  • zmiany wizerunku twarzy posiadacza dowodu osobistego w stosunku do wizerunku twarzy zamieszczonego w dowodzie osobistym w stopniu utrudniającym lub uniemożliwiającym identyfikację jego posiadacza.
Proces produkcji dowodu osobistego można sprawdzić na stronie internetowej

https://obywatel.gov.pl/dowody-osobiste/sprawdz-czy-twoj-dowod-osobisty-jest-gotowy
W tym celu należy przygotować numer wniosku.
 

Miejsce odbioru

Dowód Osobisty odbiera się w urzędzie gminy, w którym został złożony wniosek.

Dowód odbiera:
- wnioskodawca (składający wniosek w swoim imieniu )
- rodzic / opiekun prawny - dowód wydany osobie małoletniej lub osobie ubezwłasnowolnionej,
- osoba posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych (np. osoba powyżej 13 roku życia ), rodzic tej osoby albo kurator tej osoby,
- pełnomocnik legitymujący się pełnomocnictwem szczególnym do dokonania odbioru dla osób, których wniosek został przyjęty w miejscu ich pobytu z uwagi na ich chorobę, niepełnosprawność lub inną nie dającą się pokonać przeszkodę.
UWAGA : jeśli wniosek był złożony przez rodzica / opiekuna prawnego / kuratora w imieniu osoby małoletniej, ubezwłasnowolnionej całkowicie lub częściowo poprzez skrzynkę ePUAP - OSOBA TA MUSI BYĆ OBECNA PRZY ODBIORZE DOWODU OSOBISTEGO.
Osoba odbierająca dowód przedkłada dotychczasowy dowód osobisty    (który podlega unieważnieniu w chwili odbioru ) lub dokument potwierdzający legalność pobytu osoby, która nabyła obywatelstwo polskie (który zwraca przy odbiorze dowodu osobistego. INFORMACJE DOTYCZĄCE UTRATY / ZNISZCZENIA DOWODU OSOBISTEGO ZNAJDUJĄ SIĘ W PROCEDURZE UTRATA/ UNIEWAŻNIENIE DOWODU

Wymagane Dokumenty

- Jedna FOTOGRAFIA, wykonana nie wcześniej niż 6 miesięcy przed złożeniem wniosku, wykonaną na papierze fotograficznym lub papierze fotograficznym przeznaczonym do drukarek, kolorowa, o wymiarach 35 x 45 mm, wykonana na jednolitym jasnym tle, mającą dobrą ostrość oraz odwzorowująca naturalny kolor skóry, obejmującą wizerunek od wierzchołka głowy do górnej części barków, tak aby twarz zajmowała 70-80% fotografii, pokazująca wyraźne oczy, zwłaszcza źrenice i przedstawiająca osobę w pozycji frontalnej, bez nakrycia głowy i okularów z ciemnymi szkłami patrzącą na wprost z otwartymi oczami, nie przesłoniętymi włosami z naturalnym wyrazem twarzy i zamkniętymi ustami,
DOPUSZCZA SIĘ FOTOGRAFIĘ :
  • w ciemnych okularach dla osoby z wadą wzroku potwierdzoną przez orzeczenie o niepełnosprawności,
  • w nakryciu głowy zgodnie z wymogami wyznawanej religii potwierdzone przez zaświadczenie wspólnoty wyznaniowej zarejestrowanej w Rzeczypospolitej Polskiej.
- dotychczasowy dowód osobisty, w przypadku zagubienia lub utraty dowodu osobistego ważny dokument paszportowy (do wglądu ).
 
Inne ewentualne dokumenty:
- dokument (oryginał do wglądu) o ustanowieniu opiekunem prawnym lub kuratorem nad wnioskodawcą,
 
UWAGA : osoba, która nie ma możliwości złożenia osobiście w siedzibie organu gminy wniosku o wydanie dowodu osobistego spowodowanej chorobą niepełnosprawnością lub nie nadającą się pokonać przeszkodą, powiadamia organ gminy, który zapewnia przyjęcie wniosku w miejscu pobytu tej osoby, chyba że okoliczności nie pozwalają na przyjęcie tego wniosku wtedy organ gminy odmawia przyjęcia wniosku w miejscu wskazanym przez wnioskodawcę.

Czas realizacji

do 30 dni

Opłaty

Wyrobienie/wymiana nowego dowodu osobistego odbywa się bezpłatnie.

Uwagi

Wszystkie dowody wydane przed dniem 1 marca 2015 r.  zachowują ważność do wskazanych w nich terminów.

Prawo do posiadania dowodu osobistego przysługuje każdemu obywatelowi Rzeczypospolitej Polskiej.

Pełnoletni obywatel Rzeczypospolitej Polskiej zamieszkujący na jej terytorium jest obowiązany posiadać jeden ważny dokument tożsamości.

Dowód osobisty wydany osobie, która:
- nie ukończyła 12 roku życia, jest ważny przez okres 5 lat od daty wydania dowodu osobistego,
- ukończyła 12 rok życia, jest ważny przez okres 10 lat od daty wydania dowodu osobistego.
 
UWAGA  Wniosek o wydanie dowodu osobistego jest elektroniczny, nie należy wypełniać wniosku papierowego.

Podstawa prawna

- ustawa z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych (Dz.U. z 2021 r. poz. 816 i 1000),- rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 5 października 2021 r. w sprawie wzoru dowodu osobistego, jego wydawania i odbioru oraz utraty, uszkodzenia, unieważnienia i zwrotu (Dz.U. z 2015 r. poz. 2012),- ustawa z dnia 27 sierpnia 1997r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz o zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2018, poz.511 ),- ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2017, poz. 1219 ),- ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz.U.z 2017 r. Nr 570 ),- ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U.z 2018r. Nr 1000 - tekst jednolity ).

Informacje dotyczące ochrony danych osobowych http://bip.elk.warmia.mazury.pl/10131/Ochrona_danych_osobowych/

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miasta w Ełku
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Iwona Iglik
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2015-02-26
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Michał Kociński
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2015-02-26 12:52:48
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Iwona Iglik
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2015-02-26 12:56:24
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Michał Kociński
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2024-02-01 10:47:50
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
42343 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony