ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta Ełku
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Zameldowanie na pobyt stały i czasowy trwający ponad 3 miesiąceDrukuj informacjęSprawa: Zameldowanie na pobyt stały i czasowy trwający ponad 3 miesiące

Szczegóły informacji

Zameldowanie na pobyt stały i czasowy trwający ponad 3 miesiące

Wydział: Wydział Organizacyjny - Referat Spraw Obywatelskich

Ogłoszono dnia: 2015-02-27 13:52:56

Termin załatwienia

W dniu złożenia dokumentów

Osoba kontaktowa

Alicja Aleksiejczuk, Joanna Omilian

Miejsce załatwienia

Urząd Miasta
Referat Spraw Obywatelskich
Ełk, ul.Marsz,J. Piłsudskiego 6
Godziny pracy :
 poniedziałek  ;  8:00  - 16:00
 wtorek, środa, czwartek, piątek  -  7:30  -  15:30

Telefon kontaktowy

87 732 61 00 ; 87 732 61 01

Sposób załatwienia

Zameldować się można osobiście lub przez pełnomocnika w tut. Urzędzie, albo elektronicznie ( przez internet ).
Od 01.01.2018 r. istnieje możliwość zameldowania się przez internet. Aby zameldować się
należy posiadać Profil Zaufany na platformie ePUAP lub bezpieczny podpis elektroniczny. Do elektronicznego zgłoszenia należy załączyć:
  • dokument elektroniczny potwierdzający tytuł prawny do lokalu lub w razie niemożności jego uzyskania - skan (odwzorowanie cyfrowe)
  • dokument elektroniczny zawierający oświadczenie, właściciela lub innego podmiotu dysponującego tytułem prawnym do lokalu, potwierdzające pobyt w tym lokalu, a w razie niemożności jego uzyskania - skan (odwzorowanie cyfrowe)
  • w przypadku zameldowywania przez pełnomocnika: elektroniczny dokument pełnomocnictwa uwierzytelniony Profilem Zaufanym ePUAP lub podpisem kwalifikowanym (udzielającego pełnomocnictwa
W wyniku zameldowania na pobyt stały wydaje się z urzędu zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt stały.
Zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt czasowy wydawane jest na wniosek.
 
 

Miejsce odbioru

Urząd Miasta
Referat Spraw Obywatelskich
Ełk, ul. Marsz.J. Piłsudskiego 6

Wymagane Dokumenty

 
Zameldowania na pobyt stały lub czasowy trwający ponad 3 miesiące można dokonać osobiście lub przez pełnomocnika legitymującego się pisemnym pełnomocnictwem - udzielonym na podstawie art. 33 § 2 Kodeksu postępowania administracyjnego.
  • Dowód osobisty albo paszport,
  • Wypełniony formularz meldunkowy z potwierdzeniem pobytu dokonanym przez właściciela lokalu/domu lub osobę dysponująca innym tytułem prawnym do lokalu (np. najemcę). Potwierdzenia pobytu dokonuje się w formie czytelnego podpisu z oznaczeniem daty jego złożenia.
  • Oryginalny dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu (do wglądu). Dokumentem potwierdzającym tytuł prawny do lokalu może być: wypis (odpis) z księgi wieczystej, akt notarialny, umowa najmu, decyzja administracyjna lub inny dokument potwierdzający prawo do lokalu.  
W przypadku zgłoszenia wymeldowania przez pełnomocnika:
  • Pisemne pełnomocnictwo do zameldowania;
  • Dowód lub paszport pełnomocnika;
W celu zameldowania na pobyt stały lub czasowy trwający ponad 3 miesiące nie ma konieczności wymeldowania się w dotychczasowym miejscu pobytu (stałego lub czasowego trwającego ponad 3 miesiące) - wymeldowanie z poprzedniego miejsca pobytu następuje na podstawie formularza zgłoszenia zameldowania (na pobyt stały lub czasowy). 
Za osobę nieposiadającą zdolności do czynności prawnych lub posiadającą ograniczoną zdolność do czynności prawnych (niepełnoletnie dzieci) czynności meldunkowe wykonuje jej przedstawiciel ustawowy (jeden z rodziców).

Czas realizacji

W dniu złożenia dokumentów

Opłaty

Czynność zgłoszenia zameldowania nie podlega opłacie skarbowej.
Opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia o zameldowaniu na pobyt czasowy wynosi 17 zł.
Opłatę można dokonać w Kasie Starostwa Powiatowego w Ełku lub na konto Urzędu Miasta Ełk  -  74 1020 4724 0000 3702 0051 2699
 

Tryb odwoławczy

Jeżeli dane zgłoszone do zameldowania lub wymeldowania budzą watpliwosci o zameldowaniu lub wymeldowaniu rozstrzyga organ gminy w drodze decyzji administracyjnej od której, przysługuje odwołanie do Wojewody Warmińsko-Mazurskiego w Olsztyne.

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności ( Dz. U. z 2019 r. , poz . 1397 )
 
Informacje dotyczące ochrony danych osobowych http://bip.elk.warmia.mazury.pl/10131/Ochrona_danych_osobowych/

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miasta w Ełku
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Alicja Aleksiejczuk
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2015-02-26
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Alicja Aleksiejczuk
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2015-02-26 11:41:02
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Iwona Iglik
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2015-02-27 13:52:56
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Iwona Iglik
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2020-06-09 11:29:58
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
27678 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony