ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta Ełku
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Udostępnianie danych archiwalnych wpisu do Ewidencji Działalności Gospodarczej prowadzonej przez Prezydenta Miasta Ełku do dnia 31 grudnia 2011 r.;Drukuj informacjęSprawa: Udostępnianie danych archiwalnych wpisu do Ewidencji Działalności Gospodarczej prowadzonej przez Prezydenta Miasta Ełku do dnia 31 grudnia 2011 r.;

Szczegóły informacji

Udostępnianie danych archiwalnych wpisu do Ewidencji Działalności Gospodarczej prowadzonej przez Prezydenta Miasta Ełku do dnia 31 grudnia 2011 r.;

Wydział: Wydział Organizacyjny - Biuro Działalności Gospodarczej

Ogłoszono dnia: 2008-09-19 12:28:36

Termin załatwienia

Zaświadczenie wydaje się bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie 7 dni, licząc od dnia doręczenia wniosku organowi administracji publicznej lub od dnia wprowadzenia wniosku do systemu teleinformatycznego organu administracji publicznej, w przypadku gdy wniosek został wniesiony drogą elektroniczną.

Osoba kontaktowa

Izabela Wyszomirska, Jolanta Wilczyńska

Miejsce załatwienia

Urząd Miasta Ełku, ul. J. Piłsudskiego 4, I piętro, pokój nr 246
Godziny przyjęć: poniedziałek 8.00-16.00, wtorek – piątek 7.30 – 15.30
 

Telefon kontaktowy

87 7326248, 87 7326246

Adres e-mail

i.wyszomirska@um.elk.pl, j.wilczynska@um.elk.pl 

Sposób załatwienia

Wydanie zaświadczenia lub wydanie postanowienia o odmowie wydania zaświadczenia bądź zaświadczenia o treści żądanej przez osobę ubiegającą się o nie.
 
 

Miejsce odbioru

Zaświadczenie doręcza się wnioskodawcy w lokalu organu administracji publicznej, tj. bezpośrednio w Biurze Działalności Gospodarczej Urzędu Miasta Ełku, I piętro, pokój 246, za pokwitowaniem przez operatora pocztowego lub przez pracowników organu. Doręczenie zaświadczenia następuje za pomocą środków komunikacji elektronicznej, jeżeli strona spełni jeden z następujących warunków: złoży podanie w formie dokumentu elektronicznego przez elektroniczną skrzynkę podawczą Urzędu Miasta Ełku, wystąpi do organu administracji publicznej o takie doręczenie i wskaże adres elektroniczny, wyrazi zgodę na doręczenie w postępowaniu za pomocą tych środków i wskaże organowi administracji publicznej adres elektroniczny. W przypadku gdy wnioskodawcą jest podmiot publiczny obowiązany do udostępniania i obsługi elektronicznej skrzynki podawczej, doręczenia dokonuje się na elektroniczną skrzynkę podawczą tego podmiotu.
 

Wymagane Dokumenty

Wniosek o udostępnienie danych osobowych z archiwalnego wpisu do Ewidencji Działalności Gospodarczej, prowadzonej przez Prezydenta Miasta Ełku do 31 grudnia 2011 r., wraz ze wskazaniem przeznaczenia udostępnianych danych (w załączeniu).
 

Czas realizacji

Bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie 7 dni, licząc od dnia doręczenia wniosku organowi administracji publicznej lub od dnia wprowadzenia wniosku do systemu teleinformatycznego organu administracji publicznej, w przypadku gdy wniosek został wniesiony drogą elektroniczną.

Opłaty

Opłatę skarbową w wysokości 17 zł za wydanie zaświadczenia z informacją o jednym przedsiębiorcy należy uiścić w kasie Starostwa Powiatowego w Ełku lub przekazać na konto Urzędu Miasta Ełku nr 74 1020 4724 0000 3702 0051 2699 (nie dotyczy podmiotów wymienionych w art. 7 ustawy o opłacie skarbowej).
Zwolnione z opłaty skarbowej są: jednostki budżetowe, jednostki samorządu terytorialnego, organizacje pożytku publicznego, jeżeli składają wniosek o dokonanie czynności urzędowej wyłącznie w związku z nieodpłatną działalnością pożytku publicznego w rozumieniu przepisów o działalności pożytku publicznego i wolontariacie. Zwolnione z opłaty skarbowej są także osoby, które składając wniosek o dokonanie czynności urzędowej, albo składając dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa lub prokury, albo jego odpis, wypis lub kopię, przedstawią zaświadczenie o korzystaniu ze świadczeń pomocy społecznej z powodu ubóstwa. 

Tryb odwoławczy

Odmowa wydania zaświadczenia bądź zaświadczenia o treści żądanej przez osobę ubiegającą się o nie następuje w drodze postanowienia, na które służy zażalenie. Zażalenie wnosi się w terminie siedmiu dni od dnia doręczenia postanowienia stronie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie za pośrednictwem Prezydenta Miasta Ełku.

Uwagi

Ewidencja działalności gospodarczej osób fizycznych prowadzona była przez Prezydenta Miasta Ełku od dnia 1 stycznia 1989 r. do dnia 31 grudnia 2011 r. Z dniem przeniesienia danych przedsiębiorców do CEIDG (aktywnych, zawieszonych oraz tych, którzy zakończyli wykonywanie działalności gospodarczej w okresie od dnia 1 lipca 2011 r. do dnia 31 grudnia 2011 r.), Prezydent Miasta Ełku przestał być organem ewidencyjnym dla przedsiębiorcy, którego wpis przeniesiono. Po dniu 31 grudnia 2011 r. gminna ewidencja działalności gospodarczej prowadzona przez Prezydenta Miasta Ełku podlegała archiwizacji, a organ gminy pozostał właściwy w zakresie spraw ewidencyjnych przedsiębiorców, którzy zakończyli wykonywanie działalności gospodarczej przed dniem 1 lipca 2011 r.
 

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U.2020, poz. 256 z późn. zm.)
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej  (Dz.U.2020, poz. 1546 z późn. zm.)
 
 

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miasta w Ełku
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Izabela Wyszomirska - starszy specjalista ds. obsługi przedsiębiorców
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2008-09-16
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Izabela Wyszomirska - starszy specjalista ds. obsługi przedsiębiorców
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2008-09-16 14:24:30
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Izabela Wyszomirska
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2008-09-19 12:28:36
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Izabela Wyszomirska
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2022-06-20 11:05:47
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
4964 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony