ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta Ełku
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Deklaracja za gospodarowanie odpadami komunalnymiDrukuj informacjęSprawa: Deklaracja za gospodarowanie odpadami komunalnymi

Szczegóły informacji

Deklaracja za gospodarowanie odpadami komunalnymi

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Wydział: Wydział Mienia Komunalnego

Ogłoszono dnia: 2021-03-29 13:55:59

Termin załatwienia

Złożenie deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz wniesienie opłaty kończy sprawę. Decyzja określająca wysokość zobowiązania wydawana jest - po wcześniejszym przeprowadzeniu postępowania podatkowego - w wyjątkowych sytuacjach, tj.: właściciel nieruchomości, mimo obowiązku, nie złożył deklaracji lub występują uzasadnione wątpliwości co do danych zawartych w deklaracji.

Osoba kontaktowa

Agnieszka Dąbkowska, Anna Koszczuk, Patrycja Pahl

Miejsce załatwienia

Urząd Miasta w Ełku
Wydział Mienia Komunalnego
Referat Gospodarki Odpadami
pokój nr 103
ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 4, 19-300 Ełk

Telefon kontaktowy

877 326 117, 877 326 168, 877 326 223

Adres e-mail

a.dabkowska@um.elk.pl
a.koszczuk@um.elk.pl
p.pahl@um.elk.pl

Sposób załatwienia

1. Obowiązek ponoszenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi powstaje:
  • w przypadku nieruchomości na których zamieszkują mieszkańcy - za każdy miesiąc, w którym na danej nieruchomości zamieszkuje mieszkaniec,
  • w przypadku nieruchomości na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne - za każdy miesiąc, w którym na danej nieruchomości powstały odpady komunalne.
2. Sposób dostarczania dokumentów
Deklarację może złożyć również pełnomocnik. W tym przypadku należy dołączyć pełnomocnictwo (na druku ministerialnym UPL-1P) oraz dowód wniesienia opłaty skarbowej w wysokości 17 zł.
 
3. Wydanie decyzji w sprawie ustalenia wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi
  • w razie niezłożenia deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi albo uzasadnionych wątpliwości co do danych zawartych w deklaracji zostanie wszczęte postępowanie mające na celu określenie, w drodze decyzji, wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

Miejsce odbioru

Urząd Miasta w Ełku
Wydział Mienia Komunalnego
Referat Gospodarki Odpadami
pokój nr 103
ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 4, 19-300 Ełk

Wymagane Dokumenty

  • dokument tożsamości (dowód osobisty lub paszport) / login z hasłem do profilu zaufanego i telefon komórkowy (w przypadku załatwiania sprawy przez platformę ePUAP),
  • jeśli dokument ma zostać złożony przez pełnomocnika - pełnomocnictwo (na druku ministerialnym UPL-1P) oraz dowód wniesienia opłaty skarbowej w wysokości 17 zł,
  • fokumenty potwierdzające zużycie wody na cele bytowe za okres co najmniej sześciu miesięcy (w przypadku zamieszkiwania na nieruchomości 1-2 osób, przy zużyciu wody nieprzekraczającym 4 m3 za jedną osobę).

Opłaty

1. Złożenie deklaracji przez osobę uprawnioną jest bezpłatne.
 
2. W przypadku składania deklaracji przy pomocy pełnomocnika opłata skarbowa wynosi 17 zł. Z opłaty zwolnione są pełnomocnictwa udzielane: małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej.
 
3. Stawki opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi z nieruchomości zamieszkałej:
 
I. 58 zł za każde gospodarstwo domowe zamieszkujące daną nieruchomość lub
 
II. 24,50 zł za każdą osobę zamieszkującą daną nieruchomość (przy spełnieniu nw. kryterium), tj.:
  • 24,50 zł za jedną osobę przy zużyciu wody nieprzekraczającym 4 m³,
  • 49 zł za dwie osoby przy zużyciu wody nieprzekraczającym 8 m³,
W przypadku posiadania kompostownika zwolnienie miesięcznie wynosi: 2 zł od gospodarstwa domowego bądź 1 zł od osoby.                                                                                                                                                        
4. Stawki opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi z nieruchomości niezamieszkałej:
  • pojemnik o pojemności 120 l – w wysokości 6,30 zł;
  • pojemnik o pojemności 240 l – w wysokości 12,60 zł;
  • pojemnik o pojemności 660 l – w wysokości 34,90 zł;
  • pojemnik o pojemności 1100 l – w wysokości 58,20 zł;
  • kontener o pojemności KP-7 – w wysokości 370,30 zł.

Tryb odwoławczy

  1. Tryb odwoławczy występuje tylko w sytuacji, kiedy została wydana decyzja o wysokości zobowiązania.
  2. Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji, za pośrednictwem organu, który tą decyzję wydał.

Uwagi

Składający deklarację są zobowiązani uiszczać opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi za miesiąc poprzedni bez wezwania przelewem na indywidualny rachunek bankowy:
a) osoby fizyczne – do 5. dnia miesiąca, następującego po miesiącu, którego opłata dotyczy,
b) pozostałe podmioty – do 15. dnia miesiąca, następującego po miesiącu, którego opłata dotyczy.
 
W placówkach Banku PKO BP S. A. wpłat można dokonywać bez dodatkowych opłat.
 
Po upływie terminu płatności nieopłaconej opłaty wystawia się upomnienie. W przypadku dalszego uchylania się od zapłaty wszczyna się postępowanie egzekucyjne.

Podstawa prawna

  1. Ustawa z dnia  13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2020 r., poz. 1439 z późń. zm.)
  2. Uchwała Nr XIX.186.2020 Rady Miasta Ełku z dnia 30 czerwca 2020 r. w sprawie przyjęcia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na  terenie Gminy Miasta Ełku (Dz. Urz. Województwa Warmińsko-Mazurskiego poz. 3317, poz. 3318, poz. 5348)
  3. Uchwała Nr XVII.173.2020 Rady Miasta Ełku z dnia 27 maja 2020 r. w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, ustalenia stawki opłaty oraz stawki za pojemnik o określonej pojemności (Dz. Urz. Województwa Warmińsko-Mazurskiego poz. 2337, poz. 3036, poz. 4254)
  4. Uchwała Nr XVIII.176.2020 Rady Miasta Ełku z dnia 10 czerwca 2020 r. w sprawie określenia wzorów deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz określenia warunków i trybu składania deklaracji za pomocą środków komunikacji elektronicznej (Dz. Urz. Województwa Warmińsko-Mazurskiego poz. 2622, poz. 4928)
  5. Uchwała Nr XXVI.289.17 Rady Miasta Ełku z dnia 31 stycznia 2017 r. w sprawie terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi (Dz. Urz. Województwa Warmińsko-Mazurskiego poz. 561)
  6. Uchwała Nr XIX.187.2020 Rady Miasta Ełku z dnia 30 czerwca 2020 r. w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Miasta Ełku i zagospodarowaniu tych odpadów (Dz. Urz. Województwa Warmińsko-Mazurskiego poz. 3267, poz. 3268 oraz z 2021 r. poz.6)
  7. Uchwała Nr XV.140.2020 Rady Miasta Ełku z dnia 15 stycznia 2020 r. w sprawie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne (Dz. Urz. Województwa Warmińsko-Mazurskiego poz. 580)

Załączniki

« powrót do poprzedniej strony