Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta Ełku
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Wydział Mienia Komunalnego

Szczegóły informacji

Wydział Mienia Komunalnego

Informacja ogłoszona dnia 2008-09-19 12:03:05 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Akapit nr 1 - brak tytułu

Naczelnik Wydziału:
Cezary Winkler, tel. 87 73 26 245
ul. Piłsudskiego 4, I piętro, pokój 245

Zastępca Naczelnika Wydziału:
Paweł Górski, tel. 87 73 26 163
ul. Piłsudskiego 4, parter, pokój 104

Referat Dróg Miejskich:
Kierownik Referatu - Edyta Nagolska, tel. 87 73 26 151
Stanowisko ds. ewidencji decyzji administracyjnych - Marta Jembrzycka, tel. 87 73 26 127
Stanowisko ds. utrzymania dróg - Zdzisław Świerzyński, tel. 87 73 26 260
Stanowisko ds. techniczno-eksploatacyjnych - Jarosław Mierzwiński, tel. 87 73 26 165
Stanowisko ds. inżynierii ruchu i oświetlenia ulicznego - Jacek Tekliński, tel. 87 73 26 241
ul. Piłsudskiego 4, I piętro, pokoje 240 - 241
Brygada remontowo-konserwacyjna - Grzegorz Gutowski, Robert Halicki, Wojciech Niczewski, Gracjan Szeląg, Zbigniew Zapolski. 

Referat Gospodarki Odpadami:
Kierownik Referatu - Paweł Górski, tel. 87 73 26 163
ul. Piłsudskiego 4, parter, pokój 104
Stanowisko ds. gospodarki odpadami - Agnieszka Dąbkowska, tel. 87 73 26 117, Anna Koszczuk, tel. 87 73 26 168, Patrycja Pahl, tel 87.73 26 223
ul. Piłsudskiego 4, parter, pokój 103
 
Referat Komunalny:
Kierownik Referatu - Maria Ostrowska, tel. 87 73 26 244
Stanowisko ds. infrastruktury technicznej - Michał Wawreniuk, tel. 87 73 26 105
ul. Piłsudskiego 4, I piętro, pokój 244
Stanowisko ds. gospodarki komunalnej - Mariusz Tomasz Dobrzyń, tel. 87 73 26 136
ul. Piłsudskiego 4, I piętro, pokój 244
Pomoc administracyjna - Damian Ruszczyk, tel. 87 73 26 244
ul. Piłsudskiego 4, I piętro, pokój 244
 
Referat Lokalowy:
Kierownik Referatu - Agnieszka Stasiewicz, tel. 87 73 26 221
Stanowisko ds. mieszkaniowych - Justyna Domoracka, tel. 87 73 26 242, Anna Pietrajtys, tel. 87 73 26 170
ul. Piłsudskiego 4, I piętro, pokój 242
 
Referat Ochrony Środowiska i Energii:
Kierownik Referatu - Aneta Hołownia, tel. 87 73 26 124
ul. Piłsudskiego 4, I piętro, pokój 247
Stanowisko ds. zarządzania energią - Krzysztof Wilczyński, tel. 87 73 26 243
ul. Piłsudskiego 10, I piętro, pokój 7
Stanowisko ds. ochrony środowiska - Renata Kowalewska, tel. 87 73 26 126
ul. Piłsudskiego 4, I piętro, pokój 247
Pomoca administracyjna - Agnieszka Borawska, tel. 87 73 26 243
ul. Piłsudskiego 4, I piętro, pokój 243
Brygada ds. zieleni, konserwacji i oczyszczania miasta:
Paweł Chrzanowski, Józef Juszkiewicz, Adrian Kosiorek, Krystian Talkowski, Rafał Wiśniewski

Zadania Wydziału Mienia Komunalnego:
1) Referat Dróg Miejskich:
a) opracowywanie projektów planów rozwoju sieci drogowej,
b) uczestnictwo przy tworzeniu projektów planów finansowania budowy, modernizacji, utrzymania i ochrony dróg oraz obiektów mostowych,
c) przygotowywanie projektów uchwał w sprawie nadawania, zmiany i pozbywania kategorii dróg gminnych,
d) opiniowanie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz uzgadnianie projektów tych planów w zakresie dróg,
e) opiniowanie decyzji o warunkach zabudowy oraz uzgadnianie projektów tych decyzji w zakresie dróg,
f) opiniowanie decyzji podziałów nieruchomości oraz uzgadnianie projektów tych decyzji w zakresie dróg,
g) uzgadnianie dokumentacji technicznej w zakresie dróg gminnych i wewnętrznych,
h) prowadzenie ewidencji dróg i drogowych obiektów mostowych oraz pozostałych obiektów inżynierskich,
i) sporządzanie informacji o drogach publicznych oraz przekazywanie ich Generalnemu Dyrektorowi Dróg Krajowych i Autostrad,
j) przekazywanie informacji Wydziałowi Planowania Przestrzennego i Gospodarki Nieruchomościami w zakresie nabywania nieruchomości gruntowych pod pasy drogowe w celu wszczęcia procedur związanych z ich przejęciem do gminnego zasobu nieruchomości na cele publiczne,
k) utrzymanie nawierzchni dróg, chodników, obiektów inżynierskich, urządzeń zabezpieczających ruch i innych urządzeń związanych z drogą,
l) przeprowadzanie okresowych kontroli stanu dróg i obiektów mostowych,
m) przeciwdziałanie niszczeniu dróg przez ich użytkowników,
n) wykonywanie robót interwencyjnych, robót utrzymaniowych i zabezpieczających,
o) koordynacja robót w pasie drogowym,
p) wydawanie zezwoleń na zajęcie pasa drogowego, na zjazdy z dróg, na przejazdy po drogach publicznych pojazdów z ładunkiem o masie, naciskach osi lub wymiarach przekraczających wielkości określone w odrębnych przepisach oraz pobieranie opłat i kar pieniężnych,
q) przygotowywanie infrastruktury drogowej dla potrzeb obronnych oraz wykonywanie innych zadań na rzecz obronności kraju,
r) realizacja zadań w zakresie inżynierii ruchu,
s) wprowadzanie ograniczeń bądź zamykanie dróg i drogowych obiektów mostowych dla ruchu oraz wyznaczanie objazdów, gdy występuje bezpośrednie zagrożenie bezpieczeństwa osób lub mienia,
t) uczestnictwo w planowaniu budowy, modernizacji i utrzymania oświetlenia ulicznego,
u) pełnienie innych zadań w zakresie drogownictwa na podstawie umów cywilnych,
v) utrzymanie w sprawności eksploatacyjnej sieci kanalizacji deszczowej miasta oraz sprawności technicznej przepompowni wód deszczowych,
w) prowadzenie spraw dotyczących zajęcia części nieruchomości będących własnością Gminy Miasta Ełk, stanowiących drogi wewnętrzne, tereny komunikacyjne (łącznie z przyległymi do nich terenami zielonymi) służące do ruchu pieszego lub kołowego bez względu na sposób ich oznaczenia w ewidencji gruntów.
2) Referat Gospodarki Odpadami:
a) prowadzenie działań informacyjnych i edukacyjnych w zakresie prawidłowego gospodarowania odpadami komunalnymi,
b) udostępnianie na stronie internetowej oraz w sposób zwyczajowo przyjęty informacji o:
- podmiotach odbierających odpady komunalne od właścicieli nieruchomości,
- miejscach zagospodarowania przez podmioty odbierające odpady komunalne od właścicieli nieruchomości,
- punktach selektywnego zbierania odpadów komunalnych,
- harmonogramie odbioru odpadów,
- podmiotach wpisanych do działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych,
c) bieżący monitoring aktów prawnych z zakresu gospodarowania odpadami i ich wdrażanie,
d) przygotowywanie projektów uchwał, zarządzeń i innych aktów prawnych w zakresie przepisów dotyczących gospodarowania odpadami komunalnymi oraz nieczystościami ciekłymi,
e) prowadzenie postępowań administracyjnych w zakresie gospodarowania odpadami komunalnymi oraz nieczystościami ciekłymi,
f) przygotowywanie dokumentów przetargowych, w tym specyfikacji warunków zamówienia oraz umowy na odbiór i transport odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Miasta Ełk,
g) nadzór nad realizacją umowy na odbiór i transport odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Miasta Ełk,
h) gromadzenie i kontrola rzetelności składanych deklaracji, wprowadzanie ich do systemu Gospodarka Odpadami oraz przesyłanie naliczeń do Wydziału Finansowego,
i) prowadzenie bazy danych nieruchomości objętych systemem gospodarowania odpadami komunalnymi,
j) kontrola realizacji obowiązków wynikających z przepisów prawa dotyczących gospodarowania odpadami komunalnymi oraz nieczystościami ciekłymi, w tym kontrola nieruchomości w celu objęcia ich systemem gospodarowania odpadami komunalnymi, prowadzenia prawidłowej selektywnej zbiórki odpadów, posiadania przydomowego kompostownika i kompostowania w nim bioodpadów, posiadania umów na odbiór odpadów komunalnych oraz pojemników przeznaczonych do selektywnej zbiórki odpadów, a także kontrola pozbywania się nieczystości ciekłych przez właścicieli nieruchomości,
k) kontrola podmiotów wpisanych do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, a także posiadających zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych lub osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków i transportu nieczystości ciekłych,
l) współpraca ze Strażą Miejską w zakresie kontroli obowiązków właścicieli nieruchomości wynikających z przepisów prawa dotyczących gospodarowania odpadami komunalnymi oraz nieczystościami ciekłymi,
m) współpraca z organami administracji publicznej, organami ochrony środowiska oraz innymi w zakresie gospodarowania odpadami komunalnymi oraz nieczystościami ciekłymi,
n) współpraca z Powiatową Stacją Sanitarno-Epidemiologiczną w Ełku w zakresie opiniowania przygotowywanych uchwał dotyczących gospodarowania odpadami komunalnymi oraz nieczystościami ciekłymi,
o) przygotowywanie stosownych umów i porozumień z Przedsiębiorstwem Gospodarki Odpadami EkoMAZURY Sp. z o.o. odnośnie zagospodarowywania odpadów, uzyskiwania wymaganych parametrów odzysku i gromadzenia odpadów na składowisku,
p) sporządzanie sprawozdawczości Głównemu Urzędowi Statystycznemu,
q) prowadzenie rejestrów i ewidencji wynikających z przepisów prawa dotyczących gospodarowania odpadami komunalnymi oraz nieczystościami ciekłymi:
- rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz dokonywanie wpisów, zmian i wykreśleń przedsiębiorców w tym rejestrze,
- ewidencji umów zawartych na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości,
- ewidencji zbiorników bezodpływowych i przydomowych oczyszczalni ścieków,
r) wydawanie zezwoleń na prowadzenie przez przedsiębiorców działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych lub osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków i transportu nieczystości ciekłych,
s) analizowanie skarg i wniosków pod kątem prawidłowego funkcjonowania systemu gospodarowania odpadami;
3) Referat Komunalny:
a) bieżący monitoring przepisów prawnych i ich wdrażanie,
b) uczestnictwo w tworzeniu programów inwestycyjnych i modernizacyjnych dotyczących infrastruktury komunalnej miasta,
c) gospodarowanie środkami trwałymi Miasta (prowadzenie w tym zakresie ewidencji, ujawnianie i likwidacja, przyjmowanie i przekazywanie środków trwałych Urzędu),
d) nadzór nad jednostkami organizacyjnymi Miasta podległymi wydziałowi w zakresie realizacji umów o administrację targowiska, cmentarzy komunalnych i wojennych oraz na powierzenie świadczenia usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego na terenie Gminy Miasta Ełku oraz gmin objętych porozumieniem międzygminnym,
e) planowanie, organizowanie i zarządzanie publicznego transportu zbiorowego zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawnymi,
f) wydawanie uzgodnień zasad korzystania z przystanków, których właścicielem lub zarządzającym jest Gmina Miasto Ełk,
g) przygotowanie i realizacja corocznego programu opieki nad bezdomnymi zwierzętami oraz zapobieganiu bezdomności zwierząt,
h) realizacja wydatków i dochodów budżetowych zgodnie z zawartymi umowami i zleceniami,
i) przygotowywane dokumentów przetargowych oraz zapytań cenowych z zakresu działań Referatu,
j) przygotowywanie i zawieranie umów z dostawcami wyłonionymi w drodze przetargu i zapytań cenowych zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami,
k) uczestnictwo w odbiorach technicznych i końcowych przekazywanych do eksploatacji zadań inwestycyjnych,
l) kontrola usunięcia usterek, niedoróbek i wad ujawnionych w toku odbiorów częściowych i gwarancyjnych,
m) wydawanie decyzji na utrzymywanie psów ras uznanych za agresywne,
n) wydawanie zezwoleń na prowadzenie działalności w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami oraz prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt, a także grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części,
o) prowadzenie umów na dzierżawę terenów zielonych pod reklamy,
p) programowanie i organizowanie prac związanych z prowadzeniem „Akcji zimowej” - odśnieżanie, likwidacja śliskości i gołoledzi,
q) organizowanie prac związanych z prowadzeniem „Akcji letniej” w celu utrzymania czystości i porządku na terenie miasta wraz z ustawieniem, konserwacją i opróżnianiem koszy ulicznych,
r) nadzór nad szaletem miejskim oraz toaletami wolnostojącymi,
s) kontrolowanie wywiązywania się z umów dotyczących wyłapywania i utrzymywania zwierząt w schronisku,
t) prowadzenie spraw związanych z przekierowaniami osób nieletnich, skazanych prawomocnym wyrokiem Sądu do wykonywania przez nich prac społecznie użytecznych,
u) sporządzanie sprawozdawczości Głównego Urzędu Statystycznego, przygotowywanie informacji i analiz z zakresu gospodarki komunalnej oraz sprawozdawczości do organów wojewódzkich,
v) bieżąca analiza budżetu Miasta dotycząca gospodarki komunalnej, niedopuszczenie do naruszenia dyscypliny budżetowej,
w) przygotowywanie projektów uchwał, zarządzeń i innych aktów prawnych,
x) współdziałanie z innymi wydziałami i instytucjami w zakresie dostosowawczym usług komunalnych do wymogów ochrony środowiska oraz standardów sanitarnych i porządkowych,
y) opracowywanie informacji o stanie mienia komunalnego stanowiącej załącznik do projektu Zarządzenia Prezydenta w sprawie projektu budżetu Miasta,
z) wydawanie uzgodnień na czasowe zajęcie nieruchomości komunalnych oraz udostępnianie nieruchomości komunalnej na potrzeby infrastruktury technicznej.
4) Referat Lokalowy:
a) bieżący monitoring przepisów prawnych oraz ich wdrażanie,
b) kontrola realizacji umowy zawartej pomiędzy „Administrator” Sp. z o. o. a Miastem, dotyczącej zarządzania zasobami gminnymi i wspólnotowymi,
c) merytoryczny nadzór nad działalnością „Administrator” Sp. z o. o. sprawującej zarządzanie zasobami gminnymi i wspólnotowymi,
d) kontrola jakości usług prowadzonych przez „Administrator” Sp. z o. o. w zakresie utrzymania stanu technicznego zasobów będących własnością Miasta oraz porządku i czystości wokół budynków,
e) reprezentowanie Gminy Miasta Ełk na zebraniach Wspólnot Mieszkaniowych oraz podejmowanie decyzji odnośnie zakresu niezbędnych remontów w budynkach wspólnotowych,
f) przygotowanie i opracowanie materiałów informacyjnych dotyczących gospodarki mieszkaniowej Miasta,
g) udział w pracach komisji typujących obiekty do remontu, modernizacji i rozbiórek,
h) przygotowanie planu remontów budynków komunalnych na dany rok,
i) sporządzanie zapotrzebowania na środki finansowe niezbędne na remonty budynków do budżetu Miasta,
j) uczestniczenie w komisji odbioru obiektów po remoncie,
k) przygotowanie pod względem formalno-prawnym obsługi Społecznej Komisji Mieszkaniowej,
l) realizacja przydziałów i zamian mieszkań wg sporządzonej i zaopiniowanej listy przez Społeczną Komisję Mieszkaniową na dany rok,
m) przyjmowanie wniosków o przydział i zamianę mieszkań,
n) przekwaterowanie rodzin z budynków przeznaczonych do rozbiórki do lokali zamiennych,
o) dokonywanie wzajemnych zamian mieszkań,
p) dopisywanie najemcom zwolnionej części lokalu mieszkalnego we wspólnym korytarzu,
q) sukcesywne przekazywanie do dyspozycji Komornika Sądowego pozyskanych lokali w celu wykonania eksmisji na podstawie prawomocnych wyroków sądowych,
r) przygotowanie spraw formalno-prawnych odnośnie przeprowadzenia przetargów na najem zwolnionych lokali użytkowych,
s) sporządzenie projektów uchwał i zarządzeń Prezydenta Miasta w sprawie zmiany stawki czynszu na lokale mieszkalne, użytkowe i garaże,
t) przyjmowanie wniosków o dofinansowanie do czynszu od mieszkańców Ełku;
u) rozpatrzenie złożonych wniosków o dodatki mieszkaniowe i dodatki energetyczne pod względem formalno-prawnym,
v) wydawanie decyzji w sprawie dodatków mieszkaniowych i dodatków energetycznych,
w) rozpatrzenie wniosków o obniżenie czynszu,
x) rozpatrzenie wniosków o przedłużenie umowy najmu socjalnego lokalu,
y) rozpatrzenie wniosków o ponowne zawarcie umowy najmu po spłacie zadłużenia,
z) weryfikacja spełniania przez najemców kryterium wysokości dochodu uzasadniającej oddanie w najem lokalu mieszkalnego,
za) rozpatrzenie wniosków o przepisanie umowy najmu po śmierci najemcy,
zb) koordynacja postępowań spadkowych,
zc) bieżące załatwianie spraw wpływających do referatu,
zd) uczestnictwo w trakcie przyjmowania interesantów przez Prezydenta Miasta,
ze) uczestnictwo w odbiorach budynków nowo wybudowanych i po remontach,
zf) sporządzanie sprawozdawczości z zakresu gospodarki mieszkaniowej do organów wojewódzkich, Głównego Urzędu Statystycznego, Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej,
zg) bieżąca analiza budżetu Miasta dotycząca gospodarki mieszkaniowej, niedopuszczenie do naruszenia dyscypliny budżetowej,
zh) przygotowywanie projektów uchwał, zarządzeń i innych aktów prawnych.
5) Referat Ochrony Środowiska i Energii:
a) bieżący monitoring przepisów prawnych i ich wdrażanie,
b) uczestnictwo w tworzeniu programów inwestycyjnych i modernizacyjnych dotyczących infrastruktury komunalnej miasta,
c) realizacja wydatków i dochodów budżetowych zgodnie z zawartymi umowami i zleceniami,
d) organizowanie przetargów na wykonanie usług lub dostaw materiałów i urządzeń z zakresu działania Referatu,
e) przygotowywanie i zawieranie umów z dostawcami wyłonionymi z przetargów,
f) uczestnictwo w odbiorach technicznych i końcowych przekazywanych do eksploatacji zadań inwestycyjnych,
g) kontrola usunięcia usterek, niedoróbek i wad ujawnionych w toku odbiorów częściowych i gwarancyjnych,
h) wydawanie decyzji na:
- usunięcie drzew i krzewów,
- środowiskowe uwarunkowania zgody na realizację przedsięwzięcia,
- usunięcie odpadów z miejsc nie przeznaczonych do składowania,
i) wydawanie postanowień opiniujących projekty prac geologicznych,
j) zagospodarowanie przestrzeni miejskiej elementami małej architektury,
k) monitorowanie terenów miasta pod względem zanieczyszczenia wód, powietrza i gleby,
l) sporządzanie sprawozdawczości Głównego Urzędu Statystycznego, przygotowywanie informacji i analiz z zakresu ochrony środowiska oraz sprawozdawczości do organów wojewódzkich,
m) bieżąca analiza budżetu Miasta w zakresie kompetencji referatu, niedopuszczenie do naruszenia dyscypliny budżetowej,
n) przygotowywanie projektów uchwał, zarządzeń i innych aktów prawnych,
o) współdziałanie z innymi wydziałami i instytucjami w zakresie dostosowawczym usług komunalnych do wymogów ochrony środowiska oraz standardów sanitarnych i porządkowych,
p) nadzór nad rekultywacją Jeziora Ełckiego,
q) przygotowywanie umów dotyczących dofinansowania modernizacji systemów grzewczych lokali i budynków,
r) realizacja przedsięwzięcia demontażu, transportu i unieszkodliwieniu azbestu i wyrobów zawierających azbest na terenie miasta Ełku,
s) realizacja zleconych zadań przez Prezydenta lub Naczelnika Wydziału Mienia Komunalnego,
t) przygotowanie rocznych analiz o stanie energetycznym Miasta,
u) wykonywanie i zlecanie audytów energetycznych dla obiektów Miasta,
v) przygotowywanie planów termomodernizacyjnych dla obiektów Miasta,
w) prowadzenie bazy danych o gospodarce energetycznej obiektów Miasta:
- bieżący rejestr kosztów i wielkości energetycznych,
- weryfikacja ogólnych informacji o obiektach,
x) prowadzenie witryny internetowej w zakresie informacji o stosowanych środkach poprawy efektywności energetycznej,
y) wykonywanie planów, programów, sprawozdań lub innych dokumentów wymaganych ustawami lub podjętymi zobowiązaniami,
z) obsługa punktu konsultacyjno-informacyjnego Programu „Czyste powietrze” oraz realizacja zadań wskazanych w porozumieniu z Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej,
za) wprowadzanie danych zawartych w złożonych przez mieszkańców,
zb) prowadzenie postępowań w sprawach dotyczących zakupu preferencyjnego paliwa stałego oraz dodatku dla podmiotów wrażliwych.

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miasta w Ełku
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Michał Kawecki
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2008-09-19
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Michał Kawecki
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2008-09-19 12:02:58
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Michał Kawecki
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2008-09-19 12:03:05
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Michał Kawecki
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2024-01-11 09:50:11
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
47018 raz(y)