Inne ogłoszenia
Pobierz dane XMLDrukuj informacjęSzczegóły informacji
Ogłoszenie Prezydenta Miasta Ełku o naborze wniosków proponowanych do zgłoszenia do dofinansowania z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków
Informacja ogłoszona dnia 2023-01-16 13:45:07 przez Anna Wielgat, informacja należąca do archiwum
Akapit nr 1 - brak tytułu
Ogłoszenie Prezydenta Miasta Ełku
o naborze wniosków proponowanych do zgłoszenia do dofinansowania
z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków
W związku z ogłoszeniem o naborze wniosków o dofinansowanie w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków Gmina Miasto Ełk ogłasza nabór wniosków do zgłoszenia do dofinansowania w formie dotacji z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków
- Rodzaj zadań planowanych do dofinansowania
Zgodnie z założeniami Rządowego Programu Odbudowy Zabytków, Gmina może wnioskować o udzielenie dofinansowania, które zostanie przeznaczone na pokrycie wydatków związanych z udzieleniem przez Gminę dotacji, o której mowa w art. 81 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami, na nakłady konieczne, określone w art. 77 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami tj. na wykonanie prac konserwatorskich, restauratorskich lub robót budowlanych przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami lub znajdującym się w ewidencji zabytków wskazanej w art. 22 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami.
Ogłoszony nabór stanowić będzie podstawę do wyłonienia inwestycji związanych z ochroną zabytków, które Gmina Miasto Ełk, po ich pozytywnej weryfikacji, zgłosi do dofinansowania w ramach ogłoszonego Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.
W przypadku otrzymania przez Gminę Miasto Ełk dofinansowania w ramach w/w Programu na realizację konkretnego zadania związanego z ochroną zabytków z Beneficjentem dotacji (podmiot któremu Gmina Miasto Ełk jako Wnioskodawca dofinansowania z Programu będzie udzielała dotacji) tego zadania zostanie podpisana umowa o udzielenie dotacji.
Wnioskodawca dofinansowania to JST, która ubiega się o dofinansowanie z Programu.
Beneficjentem dotacji jest podmiot, któremu udzielono dotacji przez JST – Wnioskodawcę dofinansowania na podstawie art. 81 ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami.
Wykonawca to podmiot realizujący inwestycję, w tym dostawca wybrany w postępowaniu zakupowym przez Beneficjenta dotacji.
- Dotacja będzie przysługiwała właścicielom zabytków ruchomych lub nieruchomych wpisanych do rejestru zabytków lub znajdującym się w gminnej ewidencji zabytków, usytuowanych na terenie Miasta Ełk.
- Zasady składania propozycji wniosków do dofinansowania:
- wnioski należy składać do Urzędu Miasta Ełku;
- do złożenia wniosku służy formularz, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do niniejszego ogłoszenia;
- podmiot uprawniony (wnioskodawca) może złożyć wniosek o dofinansowanie w jednej z trzech kategorii:
- do 150 000 złotych,
- do 500 000 złotych,
- do 3 500 000 złotych.
- Wniosek należy złożyć w Urzędzie Miasta Ełk – kancelaria ogólna, pok. nr 2 lub poczta na adres Urząd Miasta w Ełku, ul. Piłsudskiego 4, 19-300 Ełk, w terminie do dnia 24.01.2023 r. do godz. 1530.
O zachowaniu terminu decyduje data złożenia wniosku bezpośrednio w Urzędzie Miasta Ełk (Kancelaria ogólna) lub wpływu (doręczenia) do Urzędu Miasta Ełku drogą pocztową.
- Wniosek powinien być wypełniony czytelnym pismem lub na komputerze.
- Wniosek musi być opieczętowany i podpisany przez osobę/osoby, która/e zgodnie z postanowieniami statutu lub innego aktu jest/są uprawniona/e do reprezentowania podmiotu i zaciągania w jego imieniu zobowiązań finansowych oraz zawierania umów.
- Zasady wyboru wniosków
- Wyboru wniosków dokonuje Prezydent Miasta Ełku na podstawie rekomendacji przedstawionych przez powołaną do tego celu komisję, uwzględniając:
- Możliwość realizacji zadania przez wnioskodawcę(Beneficjenta dotacji)
- Stopień zaawansowania przygotowania zadania do realizacji.
- Od rozstrzygnięcia naboru nie przysługuje odwołanie.
- Złożenie wniosku nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji.
- Prezydent Miasta Ełku może odmówić Beneficjentowi dotacji wyłonionemu w naborze przyznania dotacji i podpisania umowy, w przypadku nieuzyskania przez Gminę dofinansowania w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.
- Warunki podpisania umowy o dotację
- Udzielenie dotacji nastąpi na podstawie umowy o udzielenie dotacji podpisanej pomiędzy Beneficjentem dotacji a Gminą Miasto Ełk.
- Warunkiem podpisania z Beneficjentem dotacji umowy o dotację będzie uzyskanie przez Gminę promesy wstępnej w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.
- Warunkiem podpisania z Beneficjentem dotacji umowy o dotację będzie podjęcie przez organ stanowiący Gminy Miasta Ełk uchwały o przyznaniu dotacji po uzyskaniu wstępnej promesy przez Gminę w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.
- Szczegółowe i ostateczne warunki realizacji, finansowania i rozliczania zadania będzie regulowała umowa zawarta pomiędzy Wnioskodawcą (Beneficjentem dotacji), a Gminą Miasto Ełk.
- Termin i warunki realizacji zadania
- Podpisanie umowy z Wykonawcą zadania (wyłoniony przez Beneficjenta dotacji) powinno nastąpić w ciągu 12 miesięcy od dnia otrzymania przez Gminę promesy wstępnej na realizację zadania, z zastrzeżeniem, że szczegółowe terminy realizacji zadania określone zostaną w umowie o dotację.
- Beneficjent dotacji zapewni konkurencyjny wybór Wykonawcy, ogłoszenie zakupowe powinno nastąpić co najmniej za pośrednictwem strony internetowej Gminy Miasta Ełk, a termin składania ofert wynosić co najmniej 30 dni
- Zadanie powinno być zrealizowane z zasadami określonymi w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.
- Rozstrzygnięcie naboru wniosków
Informacja o przyjęciu wniosku i zgłoszeniu go do dofinansowania zostanie przekazana na adres wskazany we wniosku oraz na stronie Urzędu Miasta Ełku.
- Postanowienia końcowe
- Dodatkowych informacji na temat naboru udziela: Dariusz Gienieczko. Wydział Strategii i Rozwoju, pok. 101 ul. Piłsudskiego 6, kontakt (87) 732 61 16.
- Wnioski o dofinansowanie złożone po dniu 24.01.2023r. nie będą rozpatrywane.
ZASTĘPCA PREZYDENTA
MIASTA
Mirosław Hołubowicz
Załączniki
Pobierz dane XML Ogłoszenie Prezydenta Miasta Ełku o naborze wniosków proponowanych do zgłoszenia do dofinansowania z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków Drukuj informację Ogłoszenie Prezydenta Miasta Ełku o naborze wniosków proponowanych do zgłoszenia do dofinansowania z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Urząd Miasta w Ełku |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2023-01-16 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Dariusz Gienieczko |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2023-01-16 13:38:15 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Anna Wielgat |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2023-01-16 13:45:07 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Andrzej Lemieszonek |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2023-08-08 10:14:58 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 252 raz(y) |