Wydział Finansowy
Blok przełączania pomiędzy informacjami aktualnymi i archiwalnymi
Lista informacji
Wydział Finansowy
Akapit nr 1 - brak tytułu
Biuro Obsługi Klienta: tel. 87 73 26 202
ul. Piłsudskiego 4, niski parter, pokój 04
stanowisko ds. informacji podatkowej - Wioletta Karpacz - Adasiewicz
ul. Piłsudskiego 4, niski parter, pokój 04
stanowisko ds. informacji podatkowej - Wioletta Karpacz - Adasiewicz
Skarbnik Miasta – Naczelnik Wydziału - Jarosław Wróbel, tel. 87 73 26 239
Biuro ds. Budżetu Miasta:
stanowisko ds. budżetu miasta - Beata Szeszko, Joanna Krat, tel. 87 73 26 206
ul. Piłsudskiego 4, II piętro, pokój 372
ul. Piłsudskiego 4, II piętro, pokój 372
Referat ds. księgowości:
Kierownik Referatu - Ewa Gajewska, tel. 87 73 26 237
Zastępca Kierownika Referatu - Monika Ostaszewska, tel. 87 73 26 191
stanowisko ds. księgowości wydatków urzędu - Bożena Radziszewska, tel. 87 73 26 220, Elżbieta Powichrowska, tel. 87 73 26 262
stanowisko ds. gospodarki materiałowej, sprawozdawczości i rozliczeń - Aneta Kasjańczyk - Guła, tel. 87 73 26 238
ul. Piłsudskiego 4, I piętro, pokoje 237 - 238
Referat ds. podatków i opłat lokalnych:
Kierownik Referatu - Stanisława Całuch, tel. 87 73 26 213
Zastępca Kierownika Referatu - Paulina Kular, tel. 87 73 26 258
ul. Piłsudskiego 4, niski parter, pokój 05
stanowisko ds. wymiaru podatków i opłat:
Bożena Ganuszko, tel. 87 73 26 164
ul. Piłsudskiego 4, niski parter, pokój 07
Agnieszka Wilczyńska, tel. 87 73 26 114
ul. Piłsudskiego 4, niski parter, pokój 10
Artur Masiak, tel 87 73 26 255
ul. Piłsudskiego 4, niski parter, pokój 10
stanowisko ds. księgowości podatków i opłat:
Paulina Banachowska, tel. 87 73 26 108
ul. Piłsudskiego 4, niski parter, pokój 09
Paulina Banachowska, tel. 87 73 26 108
ul. Piłsudskiego 4, niski parter, pokój 09
stanowisko ds. księgowości opłat za gospodarowanie odpadami:
Marta Mitros, tel. 87 73 26 267
ul. Piłsudskiego 4, niski parter, pokój 07
stanowisko ds. kontroli podatkowej, ulg i zwolnień:
Elżbieta Niedzielska, tel. 87 73 26 102
ul. Piłsudskiego 4, niski parter, pokój 09
stanowisko ds. rozliczeń VAT i pomocy publicznej:
Wioletta Dowolnia, tel. 87 73 26 249
ul. Piłsudskiego 4, niski parter, pokój 10
pomoc administracyjna:
Aleksandra Kiełczewska, Barbara Chilińska
ul. Piłsudskiego 4, niski parter, pokój 9
Zadania Wydziału Finansowego:
1) Biuro ds. Budżetu Miasta:Marta Mitros, tel. 87 73 26 267
ul. Piłsudskiego 4, niski parter, pokój 07
stanowisko ds. kontroli podatkowej, ulg i zwolnień:
Elżbieta Niedzielska, tel. 87 73 26 102
ul. Piłsudskiego 4, niski parter, pokój 09
stanowisko ds. rozliczeń VAT i pomocy publicznej:
Wioletta Dowolnia, tel. 87 73 26 249
ul. Piłsudskiego 4, niski parter, pokój 10
pomoc administracyjna:
Aleksandra Kiełczewska, Barbara Chilińska
ul. Piłsudskiego 4, niski parter, pokój 9
Zadania Wydziału Finansowego:
a) koordynowanie prac związanych z przygotowywaniem projektu budżetu i wieloletniej prognozy finansowej,
b) opracowanie projektu budżetu Miasta i wieloletniej prognozy finansowej,
c) przygotowywanie projektów uchwał budżetowych dotyczących:
- budżetu Miasta na rok budżetowy,
- zmiany wieloletniej prognozy finansowej Miasta,
- zmian w budżecie Miasta i wieloletniej prognozie finansowej Miasta,
- kredytów i pożyczek,
d) przygotowywanie projektów zarządzeń Prezydenta Miasta w sprawach zmian w budżecie Miasta,
e) weryfikacja planów jednostek budżetowych pod kątem zgodności z budżetem na etapie projektu budżetu i uchwały budżetowej,
f) koordynowanie opracowania sprawozdań i informacji z wykonania budżetu oraz o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej Miasta i przebiegu realizacji przedsięwzięć,
g) monitorowanie wskaźników wieloletniej prognozy finansowej oraz zachowania równowagi budżetowej,
h) współpraca z instytucjami w zależności od potrzeb i przepisów w zakresie planowania i wykonywania budżetu,
i) przekazywanie informacji o kwotach przyjętych w uchwale budżetowej dla jednostek budżetowych i samorządowych instytucji kultury,
j) prowadzenie ewidencji planu budżetu Miasta i gospodarki pozabudżetowej wraz z nadawaniem numerów zadań w programach księgowych,
k) nadzór decyzji o przyznanych dotacjach:
- nadzór realizacji decyzji we właściwych wydziałach celem przygotowania stosownych zmian w budżecie,
- uzgadnianie przyznanych i przekazanych dotacji w okresach sprawozdawczych,
l) przyjmowanie sprawozdań z podległych jednostek budżetowych i instytucji kultury,
m) sporządzanie zbiorczych sprawozdań jednostek budżetowych i instytucji kultury,
n) sporządzanie zbiorczych bilansów jednostek budżetowych.
2) Referat ds. Podatków i Opłat Lokalnych:
a) prowadzenie ksiąg rachunkowych organu i dochodów jednostki,
b) przekazywanie środków oraz dotacji dla podległych jednostek,
c) sporządzanie obowiązujących sprawozdań i bilansu z wykonania budżetu,
d) terminowe przekazywanie dochodów budżetu państwa na rachunek budżetu państwa w trybie i terminach określonych przepisami prawa,
e) ewidencja kredytów i obligacji oraz terminowa realizacja spłat, zgodnie z zawartymi umowami,
f) lokowanie wolnych środków,
g) rozliczanie we współpracy z wydziałami otrzymanych dotacji,
h) rozliczanie jednostek organizacyjnych z otrzymanych środków finansowych,
i) otwieranie rachunków bankowych,
j) drukowanie i wysyłanie kontrahentom faktur VAT,
k) sporządzanie rejestru sprzedaży wystawionych faktur, rejestru zakupu oraz cząstkowej deklaracji dla jednostki organizacyjnej Miasta,
l) przygotowanie zbiorczego pliku JPK_VAT dla Gminy Miasta Ełku i przesyłanie do właściwego Urzędu Skarbowego,
m) występowanie o indywidualne interpretacje podatkowe w zakresie VAT do Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej na podstawie wniosków wydziałów, zawierających opis zdarzenia gospodarczego,
n) wydawanie zaświadczeń o udzielonej pomocy publicznej w oparciu o otrzymane informacje z poszczególnych wydziałów i jednostek budżetowych,
o) monitorowanie udzielonej pomocy osobom prowadzącym działalność gospodarczą pod względem wywiązywania się z udzielonych ulg,
p) sporządzanie sprawozdań o udzielonej pomocy publicznej przez Prezydenta Miasta oraz Gminę Miasto Ełk w obowiązującej aplikacji,
q) sporządzanie informacji i sprawozdań o uzyskanej i udzielonej pomocy publicznej i innej niż pomoc de minimis,
r) sporządzanie rocznego sprawozdania o zaległościach przedsiębiorców i przesłanie do Regionalnej Izby Obrachunkowej,
s) sporządzanie i podawanie do publicznej wiadomości w Biuletynie Informacji Publicznej wykazu udzielonych ulg dla przedsiębiorców,
t) dokonywanie wymiaru i poboru podatków i opłat lokalnych, które stanowią dochody budżetu Miasta i których wymiar i pobór należy do właściwości Prezydenta,
u) gromadzenie materiałów informacyjnych niezbędnych do dokonania wymiaru podatków i opłat,
v) prowadzenie stałych działań w zakresie kontroli danych zawartych w deklaracjach na podatek od nieruchomości, podatek od środków transportowych osób prawnych i fizycznych oraz informacji w zakresie podatku od nieruchomości osób fizycznych,
w) sporządzanie wniosków o refundację utraconych dochodów Miasta z tytułu ulg i zwolnień podatkowych,
x) księgowanie podatków, opłat oraz mandatów karnych oraz sporządzanie sprawozdawczości w tym zakresie,
y) prowadzenie spraw związanych z poborem należności z tytułu nałożonych na osoby fizyczne i prawne grzywien w drodze mandatu karnego oraz kar administracyjnych,
z) egzekwowanie i windykacja należności na podstawie przepisów o egzekucji w administracji oraz egzekwowanie i windykacja należności wynikających ze stosunków cywilnoprawnych oraz innych niepodatkowych należności budżetu Miasta,
za) udzielanie informacji niezbędnych do prowadzenia egzekucji organom egzekucyjnym, w tym również sądowym,
zb) zabezpieczenie wykonywania zobowiązań podatkowych (występowanie o wpis hipoteki przymusowej),
zc) prowadzenie spraw związanych z poborem opłaty targowej i rozliczanie inkasenta,
zd) wykonywanie zadań wynikających z ustawy o opłacie skarbowej,
ze) wydawanie informacji i zaświadczeń z zakresu podatków i opłat,
zf) rozpatrywanie wniosków o udzielenie ulg,
zg) realizacja zadań z zakresu zwrotu podatku akcyzowego,
zh) ewidencja druków ścisłego zarachowania,
zi) opracowywanie projektów uchwał Rady Miasta w sprawach podatków i opłat lokalnych oraz zarządzeń Prezydenta Miasta,
zj) wydawanie postanowień, w tym w sprawach podatku od spadków i darowizn oraz decyzji;
3) Referat ds. Księgowości:
a) prowadzenie syntetycznej i analitycznej księgowości wydatków budżetowych, sum depozytowych, Funduszu Świadczeń Socjalnych i Funduszy celowych,
b) prowadzenie wyodrębnionej ewidencji wydatków projektów ze środków zewnętrznych,
c) prowadzenie rozrachunków z tytułu podatku dochodowego od osób fizycznych, rozrachunków publiczno-prawnych z ZUS i KRUS i podatku VAT naliczonego jednostki,
d) przyjmowanie faktur, rachunków i dokumentów finansowych do przelewu,
e) sprawdzanie dokumentów pod względem formalno – rachunkowym,
f) dekretowanie dokumentów księgowych wraz z analizą aktualnego planu budżetu jednostki,
g) przygotowanie przelewów,
h) prowadzenie ewidencji środków trwałych,
i) naliczanie umorzeń środków trwałych,
j) rozliczanie inwentaryzacji,
k) rozliczanie zaliczek udzielonych pracownikom i delegacji służbowych,
l) prowadzenie ewidencji zużycia paliwa,
m) obsługa kart przedpłaconych,
n) współpraca z wydziałami przy rozliczaniu dotacji celowych jednostki,
o) sporządzanie sprawozdawczości budżetowej, bilansu jednostki i bilansu skonsolidowanego.
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Urząd Miasta w Ełku |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Michał Kawecki |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2008-09-19 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Michał Kawecki |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2008-09-19 11:59:24 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Michał Kawecki |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2008-09-19 11:59:29 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Michał Kawecki |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2024-04-16 14:01:30 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 30393 raz(y) |