Katalog usług Urzędu Miasta Ełku
Pobierz dane XMLDrukuj informacjęSzczegóły informacji
Zezwolenie na usunięcie drzew i krzewów
Informacja ogłoszona dnia 2015-06-30 10:56:13 przez Michał Kociński
Wprowadzenie:
Postępowanie w sprawie wydania zezwolenia na usunięcie drzew lub krzewów jest postępowaniem administracyjnym. Realizacja sprawy następuje w ciągu jednego miesiąca od dnia złożenia wniosku, w sprawach szczególnie skomplikowanych w ciągu dwóch miesięcy. Zezwolenie lub odmowa wydania zezwolenia na usunięcie drzew i krzewów realizowane jest w formie decyzji administracyjnej.
Przebieg procedury:
- KROK 1. Złożenie wniosku.
Wnioskodawca składa wniosek o wydanie zezwolenia na usunięcie drzew i krzewów. Organem właściwym, do którego składany jest wniosek jest Prezydent Miasta Ełku. Wniosek może być składany za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Uczestnicy: Wnioskodawca.
- KROK 2. Weryfikacja formalna i merytoryczna wniosku oraz wizja lokalna.
Organ właściwy dokonuje sprawdzenia kompletności dokumentów i poprawności danych zawartych w złożonym wniosku i dokonuje oględzin w celu weryfikacji informacji podanych we wniosku oraz w zakresie występowania w obrębie zadrzewień gatunków chronionych.
W przypadku stwierdzonych braków formalnych lub niepoprawności danych organ wzywa pisemnie lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej wnioskodawcę do uzupełnienia braków formalnych i/lub złożenia wyjaśnień lub uzupełnienia wniosku w nieprzekraczalnym terminie 7 dni, od daty otrzymania wezwania na złożenie wyjaśnień lub uzupełnienie braków. W przypadku kiedy wnioskodawca nie uzupełni braków dokumentacji w ciągu 7 dni zgodnie z art.64 §2 KPA wniosek pozostaje bez rozpoznania. Organ właściwy powiadamia wówczas wnioskodawcę o pozostawieniu wniosku bez rozpoznania. Wnioskodawca może wnieść o zawieszenie postępowania, gdy termin 7 dni jest niewystarczający by uzupełnić braki w terminie.
Uczestnicy: Prezydent Miasta Ełku.
- KROK 3. Wydanie decyzji administracyjnej.
Organ właściwy wydaje w drodze decyzji administracyjnej zezwolenie lub odmawia wydania zezwolenia w ciągu 30 dni od dnia złożenia kompletnego wniosku. Decyzja może być doręczona za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Uczestnicy: Prezydent Miasta Ełku.
Kogo dotyczy procedura:
Procedura dotyczy każdego podmiotu, który ubiega się o wydanie zezwolenie na usunięcie drzew lub krzewów z terenu nieruchomości, tj.:
- posiadacza nieruchomości – za zgodą właściciela tej nieruchomości.
- właściciela urządzeń służących do doprowadzania lub odprowadzania płynów, pary, gazu, energii elektrycznej itp. jeżeli drzewa lub krzewy zagrażają funkcjonowaniu tych urządzeń.
Wymagane dokumenty do realizacji procedury:
Wniosek o wydanie zezwolenia powinien zawierać:
- Imię, nazwisko i adres albo nazwę i siedzibę posiadacza i właściciela nieruchomości albo właściciela urządzeń służących do doprowadzania lub odprowadzania płynów, pary, gazu, energii elektrycznej itp.
- Tytuł prawny władania nieruchomością, z tym że wymóg ten nie dotyczy wniosku właściciela urządzeń służących do doprowadzania lub odprowadzania płynów, pary, gazu, energii elektrycznej itp.
- Nazwę gatunku drzewa lub krzewu.
- Obwód pnia drzewa mierzonego na wysokości 130 cm.
- Przeznaczenia terenu, na którym rośnie drzewo lub krzew.
- Przyczynę i termin zamierzonego usunięcia drzewa lub krzewu.
- Wielkość powierzchni, z której zostaną usunięte krzewy.
- Rysunek lub mapę określającą usytuowanie drzewa lub krzewu w stosunku do granic nieruchomości i obiektów budowlanych istniejących lub budowanych na tej nieruchomości.
- Zgodę właściciela dotyczącą przedmiotu wniosku, w przypadku gdy posiadacz nieruchomości nie jest jej właścicielem.
- Zgodę wszystkich współwłaścicieli nieruchomości, w przypadku gdy teren stanowi współwłasność.
- Pełnomocnictwo, w przypadku działania przez pełnomocnika wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej.
Miejsce składania dokumentów:
1. Osobiście lub korespondencyjnie na adres:
Urząd Miasta Ełku
ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 4, 19-300 Ełk
Składanie wniosków: Kancelaria urzędu, pokój nr 114
Miejsce załatwienia sprawy: Referat Komunalny, pokój nr 373
2. Za pośrednictwem usługi na ePUAP.
Opłaty:
Za złożenie wniosku o wydanie zezwolenia na usunięcie drzew i krzewów nie pobiera się opłaty skarbowej, zgodnie z art. 3 ustawy o opłacie skarbowej. Opłacie skarbowej, zgodnie z art. 1 ust. 1 pkt 2 ustawy podlega pełnomocnictwo.
Opłata za usunięcie drzew lub krzewów jest pobierana w przypadkach i na zasadach określonych w ustawie o ochronie przyrody i aktach wykonawczych. Opłatę ustala, w drodze decyzji administracyjnej, organ właściwy przy udzielaniu zezwolenia usunięcie drzew i krzewów.
Tryb odwoławczy:
Od postępowania zakończonego decyzją odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji, za pośrednictwem Prezydenta Miasta Ełku.
Podstawa prawna:
- Kodeks postępowania administracyjnego z 14 czerwca 1960 r. (Dz. U. 2013, poz. 267 ze zm.).
- Ustawa z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz. U. 2013, poz. 627 ze zm.).
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. 2015, poz. 783 ze zm).
- Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 13 października 2004 r. w sprawie stawek opłat dla poszczególnych rodzajów i gatunków drzew (Dz. U. 2004, nr 228, poz. 2306 ze zm.).
- Obwieszczenie Ministra Środowiska z dnia 24 października 2014 r. w sprawie stawek opłat za usunięcie drzew i krzewów oraz stawek kar za zniszczenie zieleni na rok 2015 (M.P. 2014, poz. 958).
Pobierz dane XML Zezwolenie na usunięcie drzew i krzewów Drukuj informację Zezwolenie na usunięcie drzew i krzewów
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Urząd Miasta w Ełku |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Michał Kociński |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2015-06-25 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Michał Kociński |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2015-06-26 08:57:31 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2015-06-30 10:56:13 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2015-06-30 10:56:11 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 2651 raz(y) |