- KROK 1. Złożenie wniosku.
Wnioskodawca składa wniosek o rozłożenie należności na raty / umorzenie odsetek / umorzenie zaległości / odroczenie terminu płatności. Organem właściwym, do którego składany jest wniosek jest Prezydent Miasta Ełku. Wniosek może być składany za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Uczestnicy: Wnioskodawca.
- KROK 2. Weryfikacja formalna i merytoryczna wniosku, załączników.
Organ właściwy dokonuje sprawdzenia kompletności dokumentów i poprawności danych zawartych w złożonym wniosku, załączników.
W przypadku stwierdzenia, po dokonanej weryfikacji wniosku, iż przedstawione dokumenty lub podane informacje są niewystarczające i nie można na ich podstawie ustalić istnienia lub nieistnienia przesłanek do udzielenia ulgi, organ właściwy wzywa podatnika do ich uzupełnienia wyznaczając jednocześnie podatnikowi odpowiedni termin na ich uzupełnienie. Nieuzupełnienie przez podatnika wniosku w wyznaczonym terminie powoduje pozostawienie go bez rozpatrzenia.
Uczestnicy: Prezydent Miasta Ełku.
- KROK 3. Wydanie decyzji w sprawie udzielenia ulgi (zgoda lub odmowa).
Organ właściwy wydaje decyzję w sprawie udzielenia ulgi w postaci: decyzji o rozłożeniu należności na raty / umorzeniu odsetek / umorzeniu zaległości / odroczeniu terminu płatności, w ciągu 30 dni od dnia złożenia kompletnego wniosku (w sprawach szczególnie skomplikowanych w ciągu 60 dni). Decyzja może być doręczona za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Uczestnicy: Prezydent Miasta Ełku.
- Wnioskodawca – podmiot wnioskujący o rozłożenie należności na raty / umorzenie odsetek / umorzenie zaległości / odroczenie terminu płatności.
- Prezydent Miasta Ełku – organ właściwy, uprawniony do umarzania, odraczania i udzielania ulg.
]]>