ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta Ełku
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ogłoszenie - szczegóły

Pobierz dane XML Ogłoszenie numer: O-OP.2110.2.2020Drukuj informację Ogłoszenie numer: O-OP.2110.2.2020

Szczegóły informacji

Ogłoszenie: KANDYDAT NA RACHMISTRZA TERENOWEGO W RAMACH POWSZECHNEGO SPISU ROLNEGO 2020 r.

Miejsce pracy: Miasto Ełk

Wymiar etatu: umowa zlecenie

Ilość etatów: 3

Wydział: Gminny Komisarz Spisowy

Data udostępnienia: 2020-06-30

Ogłoszono dnia: 2020-06-30

Termin składania dokumentów: 2020-07-08 15:30:00

Nr ogłoszenia: O-OP.2110.2.2020

Zlecający: UM Ełk

I. Wymagania w stosunku do kandydatów:

a. Wymagania niezbędne:
  1. Osoba pełnoletnia;
  2. zamieszkała na terenie gminy miasta Ełku;
  3. posiadająca, co najmniej średnie wykształcenie;
  4. posługująca się językiem polskim w mowie i w piśmie;
  5. osoby, które nie były skazane prawomocnym wyrokiem za umyślne, przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.

II. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:

Do głównych zadań rachmistrza terenowego należeć będzie:
a) przeprowadzenie wywiadów bezpośrednich lub telefonicznych w zależności od aktualnej sytuacji związanej z epidemią COVID-19;
b) zebranie danych według ustalonej metodologii i zgodnie z kluczem pytań, opracowanym przez CBS;
c) przejęcie części zadań innych rachmistrzów terenowych, w sytuacji awaryjnej, np. gdy zmniejszona zostanie liczba rachmistrzów w gminie lub termin spisu będzie zagrożony.
 
Do obowiązków rachmistrza terenowego należeć będzie:
a) przestrzeganie tajemnicy statystycznej oraz zapisów regulacji  prawnych dot. ochrony danych osobowych;
b) noszenie w widocznym miejscu identyfikatora rachmistrza spisowego podczas realizacji prac spisowych w terenie;
c) kontaktowanie się z koordynatorem gminnym oraz dyspozytorem wojewódzkim w trakcie prowadzenia prac spisowych (problemy oraz pytania może kierować do obu tych osób – jednak wskazane jest aby rachmistrz w pierwszej kolejności kontaktował się  z koordynatorem gminnym, który zgodnie z założeniami organizacyjnymi jest tzw. pierwszą linią wsparcia);
d) posługiwanie się wyłącznie urządzeniem mobilnym, wyposażonym w interaktywną aplikację formularzową do realizacji wywiadów;
e) ochrona powierzonego sprzętu, tj. urządzenia mobilnego wraz z akcesoriami przed utratą  i zniszczeniem;
f) powiadomienie dyspozytora wojewódzkiego oraz koordynatora gminnego o ewentualnym wydłużeniu czasu pracy (poza godzinę 20:00) poprzez wiadomość wysłaną z aplikacji CAPI;
g) powiadomienie koordynatora gminnego o utracie powierzonego mu urządzenia mobilnego oraz najbliższą jednostkę policji jeżeli utrata tego urządzenia nastąpiła w wyniku przestępstwa (kradzież, napad, itp.);
h) powiadomienie koordynatora gminnego o awarii urządzenia mobilnego lub błędach aplikacji CAPI;
i) powiadomienie koordynatora gminnego o odmowie udziału w spisie oraz o konieczności podjęcia dalszych działań związanych z przeprowadzeniem spisu u użytkownika gospodarstwa rolnego, tj. koordynator gminny wraz z rachmistrzem przekonują użytkownika gospodarstwa rolnego do udziału w spisie, jeśli rozmowa nie przynosi rezultatu, GKS podejmuje próbę przekonania użytkownika gospodarstwa rolnego.
j) zwrot po zakończeniu prac spisowych identyfikatora rachmistrza spisowego oraz urządzenia mobilnego wraz ze wszystkimi akcesoriami w terminie ustalonym w umowie;
k) nienaganne reprezentowanie służb statystyki publicznej.
 
Upoważnienia rachmistrza terenowego:
a)  rachmistrz terenowy jako funkcjonariusz publiczny, będzie posługiwał się identyfikatorem rachmistrza spisowego, który otrzyma przed rozpoczęciem prac spisowych. Identyfikator będzie stanowił jeden z elementów uwierzytelniających rachmistrza.
b)  identyfikatory rachmistrzów spisowych będą wydrukowane centralnie przez ZWS.
c) ankieterzy statystyczni będący rachmistrzami terenowymi posługiwać się będą identyfikatorem rachmistrza spisowego.
d)  rachmistrz terenowy będzie dopuszczony do wykonywania prac spisowych:
- po przeszkoleniu z zakresu ochrony danych osobowych i otrzymaniu upoważnienia do przetwarzania danych osobowych;
- po przeszkoleniu i pouczeniu o istocie tajemnicy statystycznej oraz po złożeniu pisemnego przyrzeczenia o zachowaniu tajemnicy statystycznej.
e) rachmistrzowi terenowemu w czasie wykonywania czynności spisowych, przysługiwać będzie ochrona prawna przewidziana dla funkcjonariuszy publicznych.
f) przed rozpoczęciem prac spisowych rachmistrz terenowy zostanie wyposażony w urządzenie mobilne wraz z akcesoriami na podstawie umowy użyczenia mienia, które będzie wykorzystywane przez niego do realizacji wywiadów metodą wywiadu bezpośredniego lub telefonicznego (w przypadku COVID-19).
g) ankieterzy statystyczni będący rachmistrzami terenowymi realizują wywiady bezpośrednie na dostarczonych im urządzeniach mobilnych (tabletach).

III. Warunki zatrudnienia na stanowisku:

  1. zatrudnienie nastąpi w oparciu o umowę zlecenie podpisaną z dyrektorem Urzędu Statystycznego;
  2. spis rolny będzie prowadzony w całej Polsce od 1 września do 30 listopada 2020 r., według stanu w dniu 1 czerwca 2020 r.

V. Wymagane dokumenty:

  1. zgłoszenie kandydata na rachmistrza spisowego, w tym imię, nazwisko, adres e-mail, telefon kontaktowy,
  2. kserokopię dokumentu potwierdzającego ukończenie co najmniej szkoły średniej,
  3. oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych,
  4. oświadczenie o niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie (w tym przestępstwo skarbowe). Oświadczenie o spełnieniu tego wymogu musi zawierać klauzulę o treści „Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia”,
  5. Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji.

VI. Termin, sposób i miejsce składania dokumentów aplikacyjnych:

a. Termin:
2020-07-08 15:30:00
c. Miejsce:
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w formie pisemnej do 08 lipca 2020 r.
w kopercie z dopiskiem „Nabór na kandydatów na rachmistrzów terenowych"
  • osobiście w siedzibie Urzędu Miasta Ełku, pok. nr 02, lub
  • pocztą na adres – Urząd Miasta Ełku, 19-300 Ełk, ul. Piłsudskiego 4. z dopiskiem Gminne Biuro Spisowe
Dane kandydatów na rachmistrzów terenowych, którzy nie zdadzą egzaminu lub nie zostaną wybrani do roli rachmistrza terenowego, zostaną usunięte po 3 tygodniach od zakończenia procesu naboru.
Informacje na temat spisu rolnego znajdują się na stronie internetowej https://rolny.spis.gov.pl/ oraz w ustawie z dnia 31 lipca 2019 r. o powszechnym spisie rolnym w 2020 r. (Dz.U. 2019 poz. 1728)
 
Dodatkowych informacji udzielać będzie Katarzyna Badorek - Koordynator Gminnego Biura Spisowego tel. 87 732 61 12 pok. 111 w Urzędzie Miasta Ełku, ul. Piłsudskiego 4
 
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej http://bip.elk.warmia.mazury.pl/ oraz na tablicy informacyjnej Urzędu Miasta Ełku, ul. Piłsudskiego 4.

VII. Informacje dodatkowe:

Zgodnie z zapisami ustawy o PSR 2020 nabór kandydatów na rachmistrzów terenowych jest otwarty i konkurencyjny.
Informacje dotyczące rekrutacji rachmistrzów terenowych będą podane do publicznej wiadomości w okresie od 15 czerwca 2020 r. do 08 lipca 2020 r.
 
- I etap: postępowanie weryfikacyjne, wszyscy kandydaci na rachmistrzów terenowych z naboru otwartego zobligowani będą do wzięcia udziału w szkoleniu z części teoretycznej oraz części praktycznej.
- II etap: Egzamin na rachmistrza terenowego po szkoleniu będzie realizowany za pomocą aplikacji e/m - learning.
Kandydat, którzy nie weźmie udziału w całości szkolenia, nie może przystąpić do egzaminu kończącego szkolenie.
 
Kandydaci na rachmistrzów terenowych podczas szkolenia i egzaminu po szkoleniu posługują się własnym urządzeniem mobilnym z dostępem do Internetu.
 
Wyniki egzaminu pojawią się w SER w postaci liczby punktów zdobytych przez kandydata. GBS sprawdza wyniki i kolejność zgłoszeń (ważne- w przypadku uzyskania przez kandydatów jednakowej liczby punktów decyduje kolejność zgłoszenia kandydata) i dla osób, które zakwalifikowały się – zmienia status z „kandydata na rachmistrza” na „rachmistrza”.
 
 

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miasta w Ełku
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2020-06-30
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Katarzyna Badorek
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2020-06-27 14:05:49
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Katarzyna Badorek
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2020-07-01 16:16:11
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Marta Toczyłowska
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2020-09-14 11:22:18
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1750 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony