ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta Ełku
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Wydanie zezwolenia na wyprzedaż posiadanych, zinwentaryzowanych zapasów napojów alkoholowych przedsiębiorcom, którym zezwolenia wygasły z przyczyn wymienionych w art. 18 ust. 12 u.w.t.p.a.Drukuj informacjęSprawa: Wydanie zezwolenia na wyprzedaż posiadanych, zinwentaryzowanych zapasów napojów alkoholowych przedsiębiorcom, którym zezwolenia wygasły z przyczyn wymienionych w art. 18 ust. 12 u.w.t.p.a.

Szczegóły informacji

Wydanie zezwolenia na wyprzedaż posiadanych, zinwentaryzowanych zapasów napojów alkoholowych przedsiębiorcom, którym zezwolenia wygasły z przyczyn wymienionych w art. 18 ust. 12 u.w.t.p.a.

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Wydział: Wydział Organizacyjny - Biuro Działalności Gospodarczej

Ogłoszono dnia: 2008-09-19 12:28:57

Termin załatwienia

Bez zbędnej zwłoki;

Osoba kontaktowa

Rafał Gajewski, Izabela Wyszomirska, Jolanta Wilczyńska;

Miejsce załatwienia

Urząd Miasta Ełku, ul. J. Piłsudskiego 4, I piętro, pokój nr 246
Godziny przyjęć: poniedziałek 8.00-16.00, wtorek – piątek 7.30 – 15.30

Telefon kontaktowy

87 7326299, 87 7326248, 87 7326246;

Adres e-mail

r.gajewski@um.elk.pl, i.wyszomirska@um.elk.pl, j.wilczynska@um.elk.pl;

Sposób załatwienia

Wydanie zezwolenia na wyprzedaż posiadanych zinwentaryzowanych zapasów napojów alkoholowych następuje na podstawie wniosku przedsiębiorcy. Jeżeli wniosek przedsiębiorcy jest poprawny, organ zezwalający, po wniesieniu przez przedsiębiorcę należnej opłaty, wydaje zezwolenie. Opłata naliczana jest na podstawie wartości zinwentaryzowanych zapasów napojów alkoholowych (do wniosku należy dołączyć protokół inwentaryzacyjny oddzielnie dla każdego rodzaju napojów alkoholowych) i nie jest zależna od okresu ważności zezwolenia. Przedsiębiorca we wniosku określa termin na wyprzedaż, który nie może być dłuższy niż 6 miesięcy od dnia wygaśnięcia zezwolenia.
 
Uwaga! Wniosek niezawierający wymaganych danych i nieuzupełniony w wyznaczonym terminie nie krótszym niż 7 dni od doręczenia wezwania, zostanie pozostawiony bez rozpoznania (przedsiębiorca otrzyma zawiadomienie o pozostawieniu wniosku bez rozpoznania lub postanowienie o zwrocie wniosku). Jeśli  wniosek jest poprawny pod względem formalnym, ale niepoprawny pod względem merytorycznym, zostanie wydana decyzja o odmowie udzielenia zezwolenia.
 
 
 

Miejsce odbioru

Dokumenty w postępowaniu, w tym zezwolenia doręczane są przedsiębiorcom w siedzibie Urzędu Miasta Ełku – w Biurze Działalności Gospodarczej lub za pokwitowaniem przez operatora publicznego. Doręczenie następuje za pomocą środków komunikacji elektronicznej, jeżeli strona spełni jeden z następujących warunków: złoży podanie w formie dokumentu elektronicznego przez elektroniczną skrzynkę podawczą Urządu Miasta Ełku, wystąpi do organu administracji publicznej o takie doręczenie i wskaże adres elektroniczny, wyrazi zgodę na doręczenie w postępowaniu za pomocą tych środków i wskaże organowi administracji publicznej adres elektroniczny.

Wymagane Dokumenty

 
WYMAGANE DOKUMENTY
 
Poprawnie wypełniony wniosek o wydanie zezwolenia na wyprzedaż posiadanych, zinwentaryzowanych zapasów napojów alkoholowych, zawierający następujące dane:
  • oznaczenie rodzaju zezwolenia (A - do 4,5% zawartości alkoholu oraz na piwo, B- od 4,5% do 18% zawartości alkoholu, z wyjątkiem piwa, C- powyżej 18% zawartości alkoholu);
  • oznaczenie przedsiębiorcy (firma przedsiębiorcy zgodna z wpisem do CEIDG - z imieniem i nazwiskiem przedsiębiorcy lub nazwa osoby prawnej zgodna z wpisem do KRS);
  • siedziba i adres przedsiębiorcy - stałe miejsce prowadzenia działalności gospodarczej w przypadku osoby fizycznej albo siedziba osoby prawnej;
  • w przypadku ustanowienia pełnomocników ich imiona, nazwiska i adresy zamieszkania;
  • numer w rejestrze przedsiębiorców w Krajowym Rejestrze Sądowym, o ile przedsiębiorca taki numer posiada, oraz numer identyfikacji podatkowej (NIP);
  • przedmiot działalności gospodarczej;
  • adres punktu sprzedaży;
  • adres punktu składowania napojów alkoholowych (magazynu dystrybucyjnego);
  • wnioskowany okres ważności zezwolenia;
  • wartość posiadanych zinwentaryzowanych zapasów napojów alkoholowych (oddzielnie dla każdego rodzaju napojów alkoholowych);
 
Do wniosku o wydanie zezwolenia należy dołączyć następujące dokumenty:
  • protokół inwentaryzacyjny – oddzielnie dla każdego rodzaju napojów alkoholowych.

Czas realizacji

Bez zbędnej zwłoki;

Opłaty

Wysokość opłat za wydanie zezwolenia na wyprzedaż zapasów napojów alkoholowych:
 
OPŁATA
 
DOTYCZY ZEZWOLEŃ
 
1,4% wartości sprzedaży zinwentaryzowanych napojów alkoholowych
na sprzedaż napojów alkoholowych zawierających do 4,5% zawartości alkoholu oraz piwa
1,4% wartości sprzedaży zinwentaryzowanych napojów alkoholowych
na sprzedaż napojów alkoholowych zawierających od 4,5% do 18% zawartości alkoholu (z wyjątkiem piwa)
2,7% wartości sprzedaży zinwentaryzowanych napojów alkoholowych
na sprzedaż napojów alkoholowych zawierających powyżej 18% zawartości alkoholu
 
Opłatę należy wpłacić na konto Urzędu Miasta Ełku 92 1020 4724 0000 3702 0054 4288

Tryb odwoławczy

   
Od decyzji organu zezwalającego stronie przysługuje prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie w terminie 14 dni od jej doręczenia – za pośrednictwem Prezydenta Miasta Ełku.

Uwagi

O zezwolenie na wyprzedaż posiadanych, zinwentaryzowanych zapasów napojów alkoholowych może ubiegać się przedsiębiorca, któremu zezwolenie wygasło z następujących przyczyn:
  • likwidacja punktu sprzedaży;
  • upływ terminu ważności zezwolenia;
  • zmiana rodzaju działalności punktu sprzedaży;
  • zmiana składu osobowego wspólników spółki cywilnej;
  • niedopełnienie w ustawowych terminach obowiązku złożenia oświadczenia o wartości sprzedaży poszczególnych rodzajów napojów alkoholowych w punkcie sprzedaży w roku poprzednim lub obowiązku dokonania opłaty za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych.
Przedsiębiorco!
Jeżeli otrzymasz zezwolenie na wyprzedaż posiadanych, zinwentaryzowanych zapasów napojów alkoholowych, możesz wystąpić z wnioskiem o wydanie nowego zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych nie wcześniej niż po upływie 12 miesięcy od dnia upływu ważności otrzymanego zezwolenia na wyprzedaż.
 
 
 

Podstawa prawna

  • Ustawa z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz. U. 2018, poz. 2137).
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. 2018, poz. 2096).
  • UCHWAŁA NR XLVII.464.18 RADY MIASTA EŁKU z dnia 26 czerwca 2018 r. w sprawie ustalenia maksymalnej liczby zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych na terenie Miasta Ełku (DZ. URZ. WOJ. WARM – MAZ.2018.3039) – w załączeniu.
  • UCHWAŁA NR XLVII.465.18 RADY MIASTA EŁKU z dnia 26 czerwca 2018 r. w sprawie zasad usytuowania miejsc sprzedaży i podawania napojów alkoholowych na terenie Miasta Ełku (DZ.URZ.WOJ.WARM-MAZ 2018.3190, DZ. URZ. WOJ. WARM-MAZ 2018.3191) – w załączeniu.

Załączniki

« powrót do poprzedniej strony