Ekran szczegółów informacji - sprawa
Pobierz dane XMLSprawa: Dopisanie do rejestru wyborcówDrukuj informacjęSprawa: Dopisanie do rejestru wyborcówSzczegóły informacji
Dopisanie do rejestru wyborców
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Wydział: Wydział Organizacyjny - Referat Spraw Obywatelskich
Ogłoszono dnia: 2008-09-11 14:53:37
Termin załatwienia
3 dni
Osoba kontaktowa
Joanna Omilian
Miejsce załatwienia
Urząd Miasta
Referat Spraw Obywatelskich
ul.Marsz.J.Piłsudskiego 6
Godziny pracy :
Poniedziałek ; 8:00 - 16:00
Wtorek - Piątek ; 7:30 - 15:30
Telefon kontaktowy
87-73-26-101
Sposób załatwienia
Interesant otrzymuje decyzję o wpisaniu lub odmowie wpisania do rejestru wyborców.
Miejsce odbioru
Urząd Miasta
Referat Spraw Obywatelskich
ul. Marsz.J.Piłsudskiego 6
lub
drogą korespondencyjną
Wymagane Dokumenty
1. Wniosek o wpisanie do rejestru wyborców w części A lub B
2. Deklaracja
2. Kserokopia dokumentu stwierdzającego tożsamość
Czas realizacji
3 dni od daty złożenia wniosku.
Opłaty
Nie podlega opłatom.
Tryb odwoławczy
Od decyzji w sprawie odmowy wpisania do rejestru wyborców przysługuje prawo wzniesienia skargi do Sadu Rejonowego w Ełku za pośrednictwem Prezydenta Miasta Ełk w terminie 3 dni od dnia doręczenia decyzji.
Uwagi
DOPISANIE DO REJESTRU WYBORCÓW część A
Wyborca stale zamieszkały na terenie gminy bez zameldowania na pobyt stały lub zameldowany na pobyt czasowy może złożyć pisemny wniosek o wpisanie do rejestru wyborców w części A pod adresem wskazanym we wniosku. Do wniosku dołącza się pisemną deklarację ( druki do pobrania) oraz kserokopię ważnego dokumentu stwierdzającego tożsamość wnioskodawcy.
Wyborca stale zamieszkały na obszarze gminy pod innym adresem aniżeli adres jego zameldowania na pobyt stały na obszarze tej gminy może być dopisany do rejestru wyborców pod adresem stałego zamieszkania, na własny wniosek wniesiony pisemnie do urzędu gminy.
DOPISANIE DO REJESTRU WYBORCOW cześć B
Wniosek o wpisanie może złożyć wyborca , obywatel Unii Europejskiej nie będący obywatelem polskim, stale zamieszkały na obszarze gminy i uprawniony, na podstawie i w zakresie określonym w innych ustawach , do korzystania z praw wyborczych w Rzeczypospolitej Polskiej, o ile nie jest już wpisany do rejestru wyborców na własny wniosek. Do wniosku dołącza się kserokopię ważnego dokumentu stwierdzającego tożsamość wnioskodawcy oraz pisemną deklarację, w której wnioskodawca podaje: swoje obywatelstwo i adres stałego zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Wyborca wpisany do rejestru wyborców może być skreślony z rejestru wyborców na jego pisemny wniosek (druk do pobrania).
Wnioski o wpisanie do rejestru wyborców można składać cały rok najpóźniej w ostatnim dniu pracy urzędu przed dniem glosowania- w godzinach pracy Urzędu.
Przed wpisaniem wyborcy do rejestru na wniosek, zostanie wydana decyzja o wpisaniu do rejestru lub nie wpisaniu w ciągu 3 dni od daty złożenia wniosku
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 5 stycznia 2011 r Kodeks Wyborczy (Dz.U.z 2017 r. poz. 15 i 1089 oraz 2018 r. poz. 4, 130 i 138 )
Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 27 lipca 2011 r. w sprawie rejestru wyborców oraz trybu przekazywania przez Rzeczpospolitą Polską innym państwom członkowskim Unii Europejskiej danych zawartych w tym rejestrze ( Dz.U. z 2017 r. poz.1316 ).
Informacje dotyczące ochrony danych osobowych http://bip.elk.warmia.mazury.pl/10131/Ochrona_danych_osobowych/