ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta Ełku
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: WYBORY - PEŁNOMOCNICTWO DO GŁOSOWANIADrukuj informacjęSprawa: WYBORY - PEŁNOMOCNICTWO DO GŁOSOWANIA

Szczegóły informacji

WYBORY - PEŁNOMOCNICTWO DO GŁOSOWANIA

Wydział: Wydział Organizacyjny - Referat Spraw Obywatelskich

Ogłoszono dnia: 2010-04-28 10:43:50

Termin załatwienia

Bezzwłocznie

Osoba kontaktowa

Ewelina Kalinowska

Miejsce załatwienia

Urząd Miasta  Ełku
ul. Marsz.J. Piłsudskiego 6
19 - 300 Ełk
w godzinach pracy Urzędu :
poniedziałek od 8:00 do 16:00
wtorek, środa, czwartek i piątek 7:30 do 15:30

Telefon kontaktowy

87 732 61 00

Sposób załatwienia

Prawo do ustanowienia pełnomocnika do głosowania mają:
- wyborcy posiadający orzeczenie o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności, a także posiadający orzeczenie organu rentowego o:
 1) całkowitej niezdolności do pracy, ustalone na podstawie art.12 ust. 2 i niezdolności do samodzielnej egzystencji, ustalone na podstawie art. 13 ust. 5 ustawy z dnia 17 grudnia 1998r. o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych:
 2) niezdolności do samodzielnej egzystencji, ustalone na podstawie art.13 ust. 5 ustawy wymienionej w pkt 1;
 3) całkowitej niezdolności do pracy, ustalone na podstawie art. 12 ust 2 ustawy wymienionej w pkt 1;
 4) orzeczenie o zaliczeniu do I grupy inwalidów;
 5) orzeczenie o zaliczeniu do II grupy inwalidów;
a także osoby o stałej albo długotrwałej niezdolności do pracy w gospodarstwie rolnym, którym przysługuje zasiłek pielęgnacyjny, oraz

- wyborcy, którzy najpóźniej w dniu głosowania ukończą 60 lat.
 
Pełnomocnikiem może być osoba posiadająca prawo wybierania.

Pełnomocnikiem nie może być:
1) osoba wchodząca w skład komisji obwodowej właściwej dla obwodu głosowania osoby udzielającej pełnomocnictwa do głosowania;
2) mąż zaufania;
3) obserwator społeczny;
4) osoba kandydująca w wyborach.
 
Pełnomocnictwo można przyjąć:
1) tylko od jednej osoby lub
2) od dwóch osób, jeżeli co najmniej jedną z nich jest wstępny (ojciec, matka, dziadek, babka, itd.), zstępny (syn, córka, wnuk, wnuczka, itd.), małżonek, brat, siostra lub osoba pozostająca w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli w stosunku do pełnomocnika.
 
W celu sporządzenia aktu pełnomocnictwa wyborca zamieszkały na terenie miasta Ełku składa wniosek do Prezydenta Miasta Ełku,

Wniosek należy złożyć najpóźniej w 9. dniu przed dniem wyborów, tj. do 29 marca 2024 r.

Wniosek może być złożony:
1) ustnie;
2) na piśmie utrwalonym w postaci:
a) papierowej, opatrzonym własnoręcznym podpisem,
b) elektronicznej, opatrzonym kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym, przy użyciu usługi elektronicznej udostępnionej na stronie internetowej gov.pl,
 
Powinien on zawierać nazwisko i imię (imiona), numer PESEL oraz adres zamieszkania zarówno wyborcy, jak i osoby, której ma być udzielone pełnomocnictwo do głosowania, oraz oznaczenie wyborów, których dotyczy pełnomocnictwo do głosowania. Wyborca we wniosku może zamieścić adres poczty elektronicznej lub numer telefonu komórkowego oraz informację o wyrażeniu zgody na przekazanie danych do rejestru danych kontaktowych osób fizycznych, o którym mowa w art. 20h ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.
 
Do wniosku należy dołączyć:
• pisemną zgodę osoby mającej być pełnomocnikiem na przyjęcie pełnomocnictwa — stanowi załącznik do informacji;
• kopię aktualnego orzeczenia właściwego organu orzekającego o ustaleniu stopnia niepełnosprawności, jeżeli wyborca udzielający pełnomocnictwa w dniu głosowania nie będzie miał ukończonych 60 lat;
 
Akt pełnomocnictwa jest sporządzany z zasady w miejscu stałego zamieszkania wyborcy, chyba że wyborca we wniosku zwróci się o jego sporządzenie w innym miejscu na obszarze gminy, w której stale zamieszkuje i ujęty jest w Centralnym Rejestrze Wyborców w stałym obwodzie głosowania.

Miejsce odbioru

Urząd Miasta Ełku


ul. Marsz. J. Piłsudskiego 6

Wymagane Dokumenty

- wniosek o sporządzenie aktu pełnomocnictwa
- zgoda na przyjęcie pełnomocnictwa do głosowania
- w przypadku osób niepełnosprawnych: kopię aktualnego orzeczenia właściwego organu orzekającego o ustaleniu stopnia niepełnosprawności osoby udzielającej pełnomocnictwa do głosowania;
 

Opłaty

Czynności nie podlegają opłacie skarbowej.

Tryb odwoławczy

Brak

Uwagi

Wyborca ma prawo cofnięcia udzielonego pełnomocnictwa. Cofnięcie pełnomocnictwa następuje przez:
1) złożenie najpóźniej na 2 dni przed dniem wyborów stosownego oświadczenia wójtowi (burmistrzowi, prezydentowi miasta) gminy, w której sporządzono akt pełnomocnictwa. Oświadczenie należy złożyć w godzinach pracy urzędu.
2) doręczenie takiego oświadczenia właściwej obwodowej komisji wyborczej w dniu głosowania w godzinach od 7:00 do 21:00, pod warunkiem, że pełnomocnik jeszcze nie oddał głosu.
  • Wyborca, który udzielił pełnomocnictwa może głosować osobiście w lokalu wyborczym, pod warunkiem, że wcześniej nie oddał głosu jego pełnomocnik. Głosowanie osobiste przez wyborcę powoduje wygaśnięcie pełnomocnictwa.
  • Głosowania przez pełnomocnika nie przeprowadza się w obwodach głosowania utworzonych w zakładach leczniczych, domach pomocy społecznej, zakładach karnych, aresztach śledczych i domach studenckich.
  • Pełnomocnictwa do głosowania nie może udzielić osoba, która zgłosiła zamiar głosownia korespondencyjnego.

Podstawa prawna

Podstawa prawna
  • Ustawa z dnia 5 stycznia 2011 r. Kodeks wyborczy (t.j. Dz.U. z 2019 r. Poz. 684),
  • Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 28 lipca 2011 r. w sprawie sporządzenia aktu pełnomocnictwa do głosowania wyborach: do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej i do Senatu Rzeczypospolitej Polskiej,  Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, do Parlamentu Europejskiego w Rzeczypospolitej Polskiej, do organów stanowiących jednostek samorządu terytorialnego oraz wójtów, burmistrzów i prezydentów miast (t.j. Dz.U. z 2015 r. Poz. 1724);
  • Postanowienie Marszałka Sejmu Rzeczpospolitej Polskiej w sprawie zarządzenia wyborów Prezydenta Rzeczpospolitej Polskiej z dnia 3 czerwca 2020 r. (Dz.U. z 2020 r., poz.998).
Informacje dotyczące ochrony danych osobowych http://bip.elk.warmia.mazury.pl/10131/Ochrona_danych_osobowych/

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miasta w Ełku
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Iwona Iglik
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2018-09-03
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Ewelina Kalinowska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2010-04-28 10:36:47
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Iwona Iglik
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2010-04-28 10:43:50
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Michał Kociński
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2024-02-08 15:10:19
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1457 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony