ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta Ełku
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Podatek od środków transportowychDrukuj informacjęSprawa: Podatek od środków transportowych

Szczegóły informacji

Podatek od środków transportowych

Wydział: Wydział Finansowy

Ogłoszono dnia: 2008-09-15 10:14:04

Termin załatwienia

Nie później niż w ciągu 1 miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowane nie później niż w ciągu 2 miesięcy.

Osoba kontaktowa

Aleksandra Kiełczewska

Miejsce załatwienia

Kancelaria Ogólna Urzędu Miasta w Ełku pokój nr 02 (niski parter)
Biuro Obsługi Klienta pokój nr 04 (niski parter)  

Telefon kontaktowy

(87) 7326202, 7326134

Adres e-mail

a.kielczewska@um.elk.pl

Sposób załatwienia

Uwaga! W 2024 r. na terenie Miasta Ełku obowiązują stawki podatku od środków transportowych zgodnie z Uchwałą nr XXXVI.356.2021 Rady Miasta Ełku z dnia 24 listopada 2021 r.
 
Osoby fizyczne i prawne obowiązane są do składania organowi podatkowemu deklaracji na podatek od środków transportowych sporządzony na formularzu DT-1 wraz z załącznikiem DT-1A (wzór w załącznikach ) w terminie 14 dni od dnia wystąpienia okoliczności.
 
Uwagi:
Wysokość podatku od środków transportowych jest określana przez podatnika na podstawie deklaracji sporządzonej stosownie do  zapisów Uchwały Rady Miasta Ełku w części dotyczącej stawek.
W przypadku nie wywiązania się z obowiązku podatkowego w myśl art. 21 § 3 i 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku – Ordynacja Podatkowa (Dz. U. z 2023 poz. 2383, 2760 ), organ podatkowy wydaje decyzję określającą wysokość zobowiązania podatkowego.
W przypadku dalszego uchylania się od zapłaty wystawia się tytuł wykonawczy przesyłany do Urzędu Skarbowego (wg właściwości) w celu podjęcia czynności egzekucyjnych.
Terminy płatności podatku od środków transportowych określa art. 11  ustawy z dnia 12 stycznia 1991 roku o podatkach i opłatach lokalnych (tj. Dz.U. z 2023r. poz.70, 1313, 229 )
Opłaty płatne są bez wezwania w 2 równych ratach w terminie do dnia 15 lutego i 15 września każdego roku .                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                          
Jeżeli obowiązek powstał po dniu 1 lutego, a przed dniem 1 września roku podatkowego, podatek za ten rok płatny jest w dwóch równych ratach w terminie 14 dni od dnia powstania obowiązku podatkowego – I rata oraz  do dnia 15 września roku podatkowego – II rata.
Jeżeli obowiązek powsta po dniu 1 września podatek jest płatny jednorazowo w terminie 14 dni od dnia powstania obowiązku podatkowego.       
 
 
 

Miejsce odbioru

Biuro Obsługi Klienta pokój Nr 04 (niski parter)
 

Wymagane Dokumenty

- Faktura lub umowa kupna-sprzedaży, dowód rejestracyjny – do okazania lub ksero dokumentów.
 
- Decyzja o wycofaniu czasowym pojazdu z ruchu.

Czas realizacji

Nie później niż w ciągu 1 miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej -  nie później niż w ciągu 2 miesięcy.

Opłaty

Podatek płatny jest  w dwóch równych ratach w terminie do dnia 15 lutego i 15 września każdego roku.
 
Wpłat należy dokonywać na przyporządkowany indywidualny rachunek bankowy wskazany w zawiadomieniu.
 
W przypadku braku zawiadomienia wpłat należy dokonywać na konto Gminy Miasta Ełk w PKO BP nr 40 10204724 0000 3402 0054 4304 

Tryb odwoławczy

Od decyzji służy stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie. Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Prezydenta Miasta Ełku w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.

Podstawa prawna

  • Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997r.- Ordynacja podatkowa ( DZ.U. z 2023r, poz.2383, 2760 )
  • Ustawa z dnia 12 stycznia 1991 roku o podatkach i opłatach lokalnych ( Dz. U. z 2023 r. poz. 70, 1313, 2291 )
  • Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 13 grudnia 2018 r. w sprawie wzoru deklaracji na podatek od środków transportowych (Dz. U. 2018, poz. 2436).
  • Uchwała Nr XXXVIII.375.17 Rady Miasta Ełku z dnia 28 listopada 2017r. w sprawie określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych na 2018r.
  • Uchwała Nr XIII.115.2019 Rady Miasta Ełku z dnia 27 listopada 2019r. w sprawie określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych na 2020r.
  • Uchwała Nr XXXVI.356.2021 Rady Miasta Ełku z dnia 24 listopada 2021 r. w sprawie określenia stawek wysokości podatku od środków transportowych na 2022 r.

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miasta w Ełku
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Elżbieta Niedzielska
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2008-09-15
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Aleksandra Kiełczewska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2008-09-15 10:13:57
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Elżbieta Niedzielska
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2008-09-15 10:14:04
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Elżbieta Niedzielska
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2024-04-04 12:37:43
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
14028 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony