ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta Ełku
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Sprawdzenie danych zawartych w rejestrze PESEL i rejestrze mieszkańców EłkuDrukuj informacjęSprawa: Sprawdzenie danych zawartych w rejestrze PESEL i rejestrze mieszkańców Ełku

Szczegóły informacji

Sprawdzenie danych zawartych w rejestrze PESEL i rejestrze mieszkańców Ełku

Wydział: Wydział Organizacyjny - Referat Spraw Obywatelskich

Ogłoszono dnia: 2017-07-25 12:44:05

Termin załatwienia

Niezwłocznie lub po zakończeniu postępowania wyjaśniającego.

Osoba kontaktowa

Alicja Aleksiejczuk, Joanna Omilian

Miejsce załatwienia

Referat Spraw Obywatelskich  Urząd Miasta Ełk

Telefon kontaktowy

87 732 61 01

Sposób załatwienia

  1. Prezydent m.st. Ełku z urzędu lub na wniosek osoby, której dane dotyczą, dokonuje sprawdzenia danych zawartych w rejestrze mieszkańców,w szczególności w oparciu o posiadane dokumenty i ustalenia stanu faktycznego. W stosunku do osób nieposiadających zdolności do czynności prawnych wniosek składa przedstawiciel ustawowy lub opiekun prawny.
  2. Wniosek składa się osobiście lub przez pełnomocnika legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której mowa w art. 33 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego lub ważnego paszportu.
  3. Wniosek można złożyć bezpośrednio w urzędzie, przesłać pocztą  lub przekazać w formie dokumentu elektronicznego przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej, na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne
  4. Organ, który stwierdzi niezgodność danych zawartych w rejestrze PESEL lub w rejestrze mieszkańców z posiadanymi dokumentami lub ze stanem faktycznym, usuwa te niezgodności.
  5. Organ, który stwierdzi niezgodność danych, a nie jest właściwy do ich usunięcia, niezwłocznie powiadamia o tym organ, który  jest właściwy do rejestracji tych danych, w celu usunięcia niezgodności.

Miejsce odbioru

Odpowiedź możesz odebrać osobiście, może być ona wysłana pod wskazany adres lub przekazana w formie dokumentu elektronicznego.

Wymagane Dokumenty

  1. Wniosek o sprawdzenie danych zawartych w rejestrze PESEL i rejestrze mieszkańców Ełku
  2. Dowód osobisty lub inny dokument potwierdzający tożsamość (do wglądu).
  3. Dowód uiszczenia opłaty skarbowej (w przypadku, gdy wnioskodawca działa przez pełnomocnika).

Opłaty

17 zł - opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa (w przypadku, gdy wnioskodawca działa przez pełnomocnika).

Tryb odwoławczy

brak

Podstawa prawna

  1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2020 r. poz. 256 ze zm.).
  2. Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2019 r. poz. 1397 ze zm.).
  3. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1000 ze zm.).
  4. Rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z dnia 21 grudnia 2018 r. w sprawie trybu rejestracji danych w rejestrze PESEL oraz w rejestrach mieszkańców (Dz. U. z 2018 r. poz. 2484).
  5. Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U z 2020 r. poz. 346 ze zm.).

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miasta w Ełku
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Iwona Iglik
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2017-07-18
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Iwona Iglik
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2017-07-25 12:17:38
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Iwona Iglik
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2017-07-25 12:44:05
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Iwona Iglik
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2020-06-18 08:19:16
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
4099 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony