ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Drukuj informacjęSprawa: Ulgi w podatkach i opłatach lokalnych

Szczegóły informacji

Ulgi w podatkach i opłatach lokalnych

Wydział: Wydział Finansowy

Ogłoszono dnia: 2008-09-16 10:39:57

Termin załatwienia

Nie później niż w ciągu 1 miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej – nie później niż w ciągu 2 miesięcy

Osoba kontaktowa

Emilia Makarewicz-Litwinowicz

Miejsce załatwienia

Kancelaria Ogólna Urzędu Miasta w Ełku pokój nr 02 (niski parter)
Urząd Miasta Ełku Biuro Obsługi Klienta pokój nr 04 (niski parter).  

Telefon kontaktowy

(87) 7326102

Sposób załatwienia

Ulgi w podatkach i opłatach lokalnych:
 
Udzielanie ulg  przez Prezydenta Miasta Ełku  odbywa się w oparciu o art. 67 a z zastrzeżeniem art. 67b ustawy  Ordynacja Podatkowa – tekst jednolity Dz. U.z 2012 poz. 749 z późn. zm.
 
Wnioski (wraz z załącznikami) składa się w Kancelarii Urzędu Miasta pokój nr 02 (niski parter)
 
 
1.     Podatek, opłatę lub zaległość w podatku i opłacie   można rozłożyć na raty lub odroczyć termin płatności  – na wniosek podatnika, w przypadkach uzasadnionych ważnym interesem podatnika lub interesem publicznym.
2.     Zaległość, odsetki za zwłokę  można umorzyć w całości lub w części na wniosek podatnika w przypadkach uzasadnionych  ważnym interesem podatnika lub interesem publicznym. 
3.     Umarzanie zaległości w podatku od nieruchomości, odsetek za zwłokę, odraczanie terminu płatności podatku lub zaległości oraz rozkładanie na raty podatku lub zaległości podatkowej, na wniosek podatnika będącego przedsiębiorcą, następuje zgodnie z przepisami  ustawy o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Ustawa z dnia 30 kwietnia 2004r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz.U. Nr 123, poz. 1291 ze zm.)
4.     W  przypadku wnioskodawcy będącego  osobą fizyczną  do wniosku należy dołączyć:
·        dokumenty obrazujące sytuację materialno-bytową podatnika i członków jego rodziny prowadzących wspólne gospodarstwo domowe (w tym dowody obrazujące uzyskiwane dochody i ponoszone wydatki),
·        oświadczenie podatnika o stanie majątkowym – nieruchomościach i ruchomościach.
5.     W przypadku wnioskodawcy nie będącego osobą fizyczną (wraz z dokumentami wynikającymi z rozporządzeń o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej)
·        dokument poświadczający status prawny wnioskodawcy,
·        dokumenty obrazujące kondycję finansową
 
Ulgi w opłatach:
 
Udzielanie ulg w opłatach cywilnoprawnych przez Prezydenta Miasta Ełku  odbywa się w oparciu o Uchwałę Nr V.52.15 Rady Miasta Ełku z dnia 31 marca 2015r.
 
Wnioski o udzielenie ulg  składa się w Kancelarii Ogólnej Urzędu Miasta w Ełku pokój nr 02 (niski parter)
 
 
6.     Opłatę  lub zaległość w opłacie można umorzyć,  rozłożyć na raty lub odroczyć termin płatności  – na wniosek zainteresowanego, w przypadkach uzasadnionych ważnym interesem lub interesem publicznym.
7.     Udzielanie ulg w opłatach, na wniosek przedsiębiorcy, następuje zgodnie z przepisami  ustawy o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Ustawa z dnia 30 kwietnia 2004r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz.U. Nr 123, poz. 1291 ze zm.)
8.     W  przypadku wnioskodawcy będącego  osobą fizyczną  do wniosku należy dołączyć:
·        dokumenty obrazujące sytuację materialno-bytową wnioskodawcy i członków jego rodziny prowadzących wspólne gospodarstwo domowe (w tym dowody obrazujące uzyskiwane dochody i ponoszone wydatki),
·        oświadczenie wnioskodawcy o stanie majątkowym – nieruchomościach i ruchomościach.
9.     W przypadku wnioskodawcy nie będącego osobą fizyczną (wraz z dokumentami wynikającymi z rozporządzeń o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej)
·        dokument poświadczający status prawny wnioskodawcy,
·        dokumenty obrazujące kondycję finansową
 
 
 
 

Miejsce odbioru

pokój nr 239 Urząd Miasta w Ełku

Wymagane Dokumenty

W  przypadku wnioskodawcy będącego  osobą fizyczną  do wniosku należy dołączyć:
·        dokumenty obrazujące sytuację materialno-bytową wnioskodawcy i członków jego rodziny prowadzących wspólne gospodarstwo domowe (w tym dowody obrazujące uzyskiwane dochody i ponoszone wydatki),
·        oświadczenie wnioskodawcy o stanie majątkowym – nieruchomościach i ruchomościach.
9.     W przypadku wnioskodawcy nie będącego osobą fizyczną (wraz z dokumentami wynikającymi z rozporządzeń o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej)
·        dokument poświadczający status prawny wnioskodawcy,
·        dokumenty obrazujące kondycję finansową

Czas realizacji

Nie później niż w ciągu 1 miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej – nie później niż w ciągu 2 miesięcy

Tryb odwoławczy

Odwołanie od decyzji wnosi się w ciągu 14 dni od daty doręczenia - do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie za pośrednictwem Prezydenta Miasta Ełk i składa się je  w Kancelarii Ogólnej Urzędu Miasta w Ełku w godzinach pracy Urzędu.
 

Podstawa prawna

Art. 67 a z zastrzeżeniem art. 67b ustawy  Ordynacja Podatkowa ( Dz. U.z 2012r. Nr 125, poz. 749z późn. zm.)

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację: Urząd Miasta w Ełku
Osoba, która wytworzyla informację: Elżbieta Niedzielska Data wytworzenia informacji: 2008-09-16 10:39:41
Osoba, która odpowiada za treść: Emilia Makarewicz-Litwinowicz Data wprowadzenia do BIP 2008-09-16 10:39:41
Wprowadził informację do BIP: Ewa Bizio Data udostępnienia informacji: 2008-09-16 10:39:57
Osoba, która zmieniła informację: Elżbieta Niedzielska Data ostatniej zmiany: 2018-05-16 10:04:10
Artykuł był wyświetlony: 2685 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony
ˆ

Nagłówek strony

  • BIP
  • Godło RP
herb

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta Ełku
ˆ

Ustawienia dostępności

Zmiana wielkości treści w serwisie
Zmiana kontrastu serwisu