ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta Ełku
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: WYBORY - Dopisanie do rejestru wyborcówDrukuj informacjęSprawa: WYBORY - Dopisanie do rejestru wyborców

Szczegóły informacji

WYBORY - Dopisanie do rejestru wyborców

Wydział: Wydział Organizacyjny - Referat Spraw Obywatelskich

Ogłoszono dnia: 2008-09-11 14:53:37

Termin załatwienia

5 dni

Osoba kontaktowa

Ewelina Kalinowska

Miejsce załatwienia

Urząd Miasta
Referat Spraw Obywatelskich
ul.Marsz.J.Piłsudskiego 6
Godziny pracy :
  Poniedziałek :  8:00  -  16:00
  Wtorek  -  Piątek  : 7:30  - 15:30

Telefon kontaktowy

87-73-26-100

Sposób załatwienia

Złóż wniosek przez internet:
 
Wnioski o wpisanie do rejestru wyborców można składać cały rok.
Interesant otrzymuje decyzję o wpisaniu lub odmowie wpisania do rejestru wyborców.

Miejsce odbioru

Osobiście:
Urząd Miasta Ełku
Referat Spraw Obywatelskich
ul. Marsz.J.Piłsudskiego 6
     lub
drogą korespondencyjną

Wymagane Dokumenty

1. Wniosek o wpisanie do rejestru wyborców w części A lub B
2. Deklaracja
2. Kserokopia dokumentu stwierdzającego tożsamość

Czas realizacji

Decyzję o wpisaniu lub odmowie wpisania do rejestru wyborców urząd podejmie w ciągu 5 dni od złożenia wniosku.
Jeżeli w ciągu 5 dni nie otrzymasz korespondencji, skontaktuj się z urzędem.
Bez tej decyzji lub gdy decyzja będzie odmowna, nie znajdziesz się w rejestrze wyborców. Oznacza to, że nie zagłosujesz w gminie, do której wysyłasz wniosek.
Urzędnik może odmówić wpisania cię do rejestru wyborców – jeśli uzna, że nie mieszkasz tam, gdzie deklarujesz. Dostaniesz wtedy pisemną odmowę. W takiej sytuacji możesz złożyć skargę. Napisz ją samodzielnie, zaadresuj do sądu rejonowego i złóż u wójta, burmistrza albo prezydenta miasta. Masz na to 3 dni od otrzymania odmowy. Urząd jak najszybciej przekaże twoją skargę do sądu, który ma 3 dni na wydanie postanowienia. Nie możesz odwołać się od postanowienia sądu.

Opłaty

Nie podlega opłatom.

Tryb odwoławczy

Po otrzymaniu odmowy w formie pisemnej możesz złożyć skargę. Napisz ją samodzielnie, zaadresuj do sądu rejonowego i złóż u wójta, burmistrza albo prezydenta miasta. Masz na to 3 dni od otrzymania odmowy. Urząd jak najszybciej przekaże twoją skargę do sądu, który ma 3 dni na wydanie postanowienia. Nie możesz odwołać się od postanowienia sądu.

Uwagi

Do wniosku możesz dodać załącznik – na przykład:
  • umowę najmu mieszkania,
  • oświadczenie właściciela mieszkania, w którym mieszkasz,
  • rachunek za prąd, na którym są Twoje dane,
  • kartę mieszkańca.
Skontaktuj się z urzędem gminy właściwym ze względu na miejsce stałego zamieszkania lub sprawdź informacje na jego stronie internetowej. To urząd decyduje o sposobie weryfikacji Twojego miejsca zamieszkania.
Urzędnik może kontaktować się z Tobą pocztą tradycyjną, e-mailem, telefonicznie lub przez skrzynkę Gov (ePUAP).
 
DOPISANIE DO REJESTRU  WYBORCÓW   część  A
Wyborca stale zamieszkały na terenie gminy bez zameldowania na pobyt stały lub zameldowany na pobyt czasowy może złożyć pisemny wniosek o wpisanie do rejestru wyborców  w części A pod adresem wskazanym we wniosku.  Do wniosku dołącza się pisemną deklarację ( druki do pobrania) oraz  kserokopię ważnego dokumentu stwierdzającego tożsamość wnioskodawcy.
 Wyborca stale zamieszkały na obszarze gminy pod innym adresem aniżeli adres jego zameldowania na pobyt stały na obszarze  tej gminy może być dopisany do rejestru wyborców pod adresem stałego zamieszkania, na własny wniosek wniesiony pisemnie do urzędu gminy.
DOPISANIE DO REJESTRU WYBORCOW  cześć B
Wniosek o wpisanie może złożyć  wyborca , obywatel Unii Europejskiej nie będący obywatelem polskim, stale zamieszkały na obszarze gminy i uprawniony, na podstawie i w zakresie określonym w innych ustawach , do korzystania z praw wyborczych w Rzeczypospolitej Polskiej, o ile nie jest już wpisany do rejestru wyborców  na własny wniosek. Do wniosku dołącza się kserokopię ważnego dokumentu stwierdzającego tożsamość wnioskodawcy oraz pisemną deklarację, w której wnioskodawca podaje: swoje obywatelstwo i adres stałego zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Wyborca  wpisany do rejestru wyborców może być skreślony  z rejestru wyborców na jego pisemny wniosek (druk do pobrania).

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 5 stycznia 2011r. – Kodeks wyborczy (Dz. U. z 2020r. poz. 1319).
Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 27 lipca 2011 r. w sprawie rejestru wyborców oraz trybu przekazywania przez Rzeczpospolitą Polską innym państwom członkowskim Unii Europejskiej danych zawartych w tym rejestrze ( Dz.U. z 2018 r. poz.2209 ).
 
Informacje dotyczące ochrony danych osobowych http://bip.elk.warmia.mazury.pl/10131/Ochrona_danych_osobowych/
 

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miasta w Ełku
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Alicja Aleksiejczuk
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2008-09-10
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Michał Kociński
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2008-09-10 11:41:50
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Michał Kociński
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2008-09-11 14:53:37
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Michał Kociński
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2024-02-07 10:39:23
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
6273 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony