ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta Ełku
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Udostępnienie danych z rejestru mieszkańców oraz rejestru PESELDrukuj informacjęSprawa: Udostępnienie danych z rejestru mieszkańców oraz rejestru PESEL

Szczegóły informacji

Udostępnienie danych z rejestru mieszkańców oraz rejestru PESEL

Wydział: Wydział Organizacyjny - Referat Spraw Obywatelskich

Ogłoszono dnia: 2008-09-11 14:53:24

Termin załatwienia

14 dni a w uzasadnionych przypadkach do 30 dni

Osoba kontaktowa

Ewelina Kalinowska, Alicja Aleksiejczuk, Joanna Omilian

Miejsce załatwienia

Urząd Miasta
Referat Spraw Obywatelskich
ul. Marsz.J.Piłsudskiego 6

Telefon kontaktowy

87-732 61 41; 87 732 61 01

Sposób załatwienia

Informacja o danych osobowych udzielana jest na druku wniosku o udostępnienie danych, lub w formie wydruku komputerowego.

Miejsce odbioru

Urząd Miasta w Ełku
Referat Spraw Obywatelskich
ul. Marsz.J.Piłsudskiego 6
        lub 
drogą korespondencyjną

Wymagane Dokumenty

- Wypełniony formularz wniosku,w którym należy zaznaczyć czy dane jednostkowe mają być udostępnione z Rejestru Mieszkańców czy z Rejestru PESEL -        
   wybrać typ wniosku
-  w pkt 8 wniosku (oświadczenia, podpisy) należy umieścić oświadczenie wnioskodawcy, iż wniosek w tej samej sprawie nie został złożony do organu
   innej gminy.
- Dowód dokonania opłaty.

Czas realizacji

 14 dni , a w uzasadnionych przypadkach do 30 dni.

Opłaty

Opłata za udostępnienie jednostkowych danych zgromadzonych w zbiorze meldunkowym /dotyczy jednej osoby/ wynosi 31,00 zł
Opłatę należy dokonać na konto Urzędu Miasta Ełk  32 1020 4724 0000 3302 0051 2681  z adnotacją " opłata za udostępnienie danych"
Zwolnienia z opłaty za udostępnienie danych zgodnie z art. 53 pkt 1 ustawy o ewidencji ludności .

Tryb odwoławczy

Odmowa udostępnienia danych osobowych następuje w drodze decyzji administracyjnej. Stronie służy odwołanie do Wojewody Warmińsko- Mazurskiego w Olsztynie za pośrednictwem Prezydenta Miasta.

Uwagi

Organem właściwym do udostępniania danych jednostkowych z rejestru PESEL są wyłącznie ORGANY GMIN.
Wniosek o udostępnienie danych jednostkowych z rejestru PESEL można złożyć w dowolnym organie gminy na terenie kraju.
Wnosząc o udzielenie informacji o danych osobowych należy wskazać podstawę upoważniającą do otrzymania danych osobowych lub uzasadnioną potrzebę żądania ich udostępnienia, a także wskazać informacje o osobie umożliwiające wyszukanie w zbiorze  a ponadto wskazać zakres żądanych informacji..
Osobom i podmiotom, które nie wykażą interesu prawnego tylko uwiarygodnią istnienie interesu faktycznego, Informacje o osobach mogą być udzielane za zgodą osób, których dane dotyczą.

Podstawa prawna

- ustawa z 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz.U. z 2018 r., poz. 1382),
-ustawa z dn. 4 kwietnia 2019 r. o zmianie ustawy o ewidencji ludności (Dz.U.2019 r. poz. 1016)
- ustawa z dnia 16.11.2006 r. o opłacie skarbowej (tekst jednolity: Dz.U. z 2018 r., poz. 1044 ze zm),
- rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 12.09.2011 r. w sprawie opłat za udostępnienie danych z rejestrów mieszkańców, rejestrów zamieszkania cudzoziemców oraz rejestru PESEL (Dz.U. z 2011 r. Nr 195, poz. 1153 ze zm.),
- rozporządzenie Ministra Cyfryzacji  z dnia 26.06.2019 r. w sprawie określenia wzorów wniosków o udostępnienie danych z rejestru mieszkańców i rejestru PESEL oraz trybu uzyskiwania zgody na udostępnienie danych po wykazaniu interesu faktycznego (Dz.U. z 2019 r. poz. 1212),
- ustawa z 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity : Dz.U. z 2020 r., poz. 256).
- ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (jednolity tekst: Dz.U. z 2018 r., poz. 1000).
 

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miasta w Ełku
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Iwona Iglik
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2018-01-03
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Iwona Iglik
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2008-09-10 09:51:25
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Iwona Iglik
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2008-09-11 14:53:24
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Alicja Aleksiejczuk
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2021-01-14 09:13:27
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
10939 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony