Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta Ełku
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Petycje

Szczegóły informacji

Petycje

Informacja ogłoszona dnia 2015-09-11 11:09:56 przez Zbigniew Dąbrowski

Akapit nr 1 - brak tytułu

Petycje są formą bezpośredniego uczestnictwa obywateli w procesie sprawowania władzy. W ramach petycji obywatele indywidualnie lub zbiorowo mogą zgłaszać żądania lub propozycje odnoszące się do wszelkich spraw związanych z życiem publicznym.
 
Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 2 kwietnia 1997 r. (Dz. U. Nr 78, poz. 483) w dziale "Wolności i prawa polityczne", w art. 63 przewiduje możliwość składania przez obywateli petycji, wniosków i skarg. W tym przepisie stwierdza się, że każdy ma prawo składać petycje, wnioski, skargi w interesie publicznym, własnym lub innej osoby za jej zgodą do organów władzy publicznej oraz do organizacji i instytucji społecznych w związku z wykonywanymi przez nie zadaniami. Ponadto przepis ten zawiera upoważnienie do uregulowania w ustawie trybu rozpatrywania petycji.
Obowiązujące od 6 września 2015 r. przepisy ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach (Dz. U. z dnia 5 września 2014r.) określają zasady składania i rozpatrywania petycji oraz sposób postępowania organów w sprawach dotyczących petycji.
 
Petycję adresowaną do Prezydenta Miasta Ełku lub Urzędu Miasta Ełku (z dopiskiem "Petycja") składamy:
  • Korespondencyjnie na adres: Urząd Miasta Ełku ul. Marsz. J. Piłsudskiego 4, 19-300 Ełk – z dopiskiem "Petycja"
  • Pocztą elektroniczną:
- na adres elektronicznej skrzynki podawczej (ESP), za pomocą której można doręczać dokumenty elektroniczne do urzędu:
W celu złożenia wniosku do Urzędu konieczne jest posiadanie bezpłatnego konta użytkownika na platformie ePUAP. Skuteczne doręczenie dokumentów potwierdzane jest automatycznym wydaniem urzędowego poświadczenia przedłożenia (UPP),
- na adres poczty elektronicznej urzędu za pomocą której można doręczać dokumenty elektroniczne (bez potwierdzania UPP)
  • Osobiście w sekretariacie Urzędu Miasta Ełku
    w poniedziałki w godzinach 8-16, od wtorku do piątku w godzinach 7:30 - 15:30.

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miasta w Ełku
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Wioletta Pawluczyk
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2015-09-11
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Wioletta Pawluczyk
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2015-09-11 11:08:11
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2015-09-11 11:09:56
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2015-09-11 14:13:23
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
3406 raz(y)