Katalog usług Urzędu Miasta Ełku
Szczegóły informacji
Sporządzenie lub zmiana miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
Informacja ogłoszona dnia 2015-06-26 15:37:28 przez Michał Kociński
Wprowadzenie:
Plan miejscowy jest aktem prawa miejscowego (zawiera przepisy powszechnie obowiązujące, stanowiące podstawę do wydawania decyzji, np. budowlanych). Koszty związane ze sporządzeniem lub wprowadzeniem zmian w miejscowym planie ponosi miasto, chyba, że w planie przewidziana jest realizacja zadań rządowych, wówczas koszty sporządzenia planu są dzielone proporcjonalnie.
Przebieg procedury:
- KROK 1. Wypełnienie i złożenie wniosku.
Wnioskodawca składa wniosek o sporządzenie lub zmianę miejscowego planu zagospodarowania osobiście w urzędzie, bądź korzysta z możliwości złożenia wniosku za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Uczestnicy: Wnioskodawca
- KROK 2. Analiza wniosku pod względem formalnym.
Organ właściwy dokonuje weryfikacji złożonego wniosku pod względem kompletności oraz poprawności danych w nim zawartych. Do rozpatrzenia wniosku nie stosuje się przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego – gdyż ustawa o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym nie odsyła w tym zakresie do k.p.a. Wniosek taki nie jest zatem wnioskiem w indywidualnej sprawie w rozumieniu k.p.a., a ma on jedynie charakter postulatywny. Rozpatrzenie takiego wniosku nie jest więc określone żadnym terminem.
Uczestnicy: Prezydent Miasta Ełku
- KROK 3. Analiza dotycząca zasadności przystąpienia do sporządzenia planu i stopnia zgodności przewidywanych rozwiązań z ustaleniami studium.
Organ właściwy przygotowuje materiały geodezyjne do opracowania planu oraz ustala niezbędny zakres prac planistycznych, wykonuje analizy dotyczące zasadności przystąpienia do sporządzenia planu i stopnia zgodności przewidywanych rozwiązań z ustaleniami studium.
Kolejnym krokiem Organu właściwego jest skierowanie do Rady Miasta Ełku wniosku o podjęcie uchwały o przystąpieniu do zmiany planu.
Uczestnicy: Prezydent Miasta Ełku
- KROK 4. Podjęcie uchwały o przystąpieniu do sporządzenia lub zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.
Po rozpoznaniu wniosku Rada Miasta Ełku podejmuje uchwałę o przystąpieniu do sporządzenia lub zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Integralną częścią uchwały, o której mowa wyżej jest załącznik graficzny przedstawiający granice obszaru objętego projektem planu.
Uczestnicy: Rada Miasta EłkuKogo dotyczy procedura:
- Osoba fizyczna – działająca osobiście lub przez pełnomocnika,
- Osoba prawna – działająca przez swoje ograny lub działająca poprzez pełnomocnika,
- Jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej działająca przez kierowników bądź osoby upoważnione do reprezentacji zgodnie ze statutem, regulaminem bądź umową lub działająca przez pełnomocnika.
Wymagane dokumenty do realizacji procedury:
- Wniosek o sporządzenie lub zmianę miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.
Wniosek powinien zawierać:
- imię i nazwisko lub nazwę wnioskodawcy oraz jego adres,
- przedmiot i zakres wnioskowanej zmiany,
- określenie nieruchomości (lub opis terenu), których dotyczy wniosek,
- kserokopię lub wyrys z aktualnej mapy ewidencyjnej lub zasadniczej z oznaczeniem nieruchomości, której dotyczy wniosek.
Miejsce składania dokumentów:
1. Osobiście lub korespondencyjnie na adres:
Urząd Miasta Ełku
ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 4, 19-300 Ełk
Składanie wniosków: Kancelaria urzędu, pokój 114
Miejsce załatwienia sprawy: Referat Planowania Przestrzennego, pokój 232
2. Za pośrednictwem usługi na ePUAP.
Opłaty:
Złożenie wniosku o sporządzenie lub zmianę miejscowego planu zagospodarowania nie podlega opłacie skarbowej.
Tryb odwoławczy:
Nie dotyczy
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. 2015r., poz. 199 ze zm.),
- Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych (Dz. U. 2011 nr 14 poz. 67 ze zm.).
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Urząd Miasta w Ełku |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Michał Kociński |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2015-06-25 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Michał Kociński |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2015-06-26 08:56:37 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2015-06-26 15:37:28 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2016-03-23 12:48:03 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 2097 raz(y) |