ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta Ełku
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Rejestr zmian

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Prezydent Miasta Ełku Tomasz Andrukiewicz

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2008-09-17 14:14:59 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Prezydent Miasta

 
Funkcję Prezydenta Miasta sprawuje Tomasz Andrukiewicz.
 
Tel: (0-87) 73-26-200 e-mail:

Urodzony: w 1974 roku

Tomasz Andrukiewicz – prawnik, absolwent Wydziału Prawa Uniwersytetu w Białymstoku. Od 2006 roku Prezydent Miasta Ełku, wcześniej Starosta Ełcki, członek Zarządu Powiatu Ełckiego, inspektor w Warmińsko – Mazurskim Urzędzie Wojewódzkim, nauczyciel akademicki na Uniwersytecie Warmińsko - Mazurskim. Założyciel i członek licznych organizacji pozarządowych. Aktywnie angażuje się w rozwój miasta i regionu, m. in. wykorzystując możliwości jakie dało Polsce wejście do Unii Europejskiej. Nieustannie dba o pozyskiwanie  funduszy zewnętrznych zgodnie z wcześniej przyjętą strategią rozwoju miasta. Poprzez szereg działań rewitalizujących miasto w sensie gospodarczym, ekonomiczno-społecznym, przestrzennym, kulturowym i sportowo-turystycznym, podnoszących jakość życia mieszkańców – promując miasto, powiat i region północno - wschodniej Polski – stworzył wraz ze współpracownikami silną markę miasta, rozpoznawalną w kraju i za granicą. Wielokrotnie nagradzany, otrzymał liczne tytuły i wyróżnienia, odznaczony Srebrnym i Złotym Krzyżem Zasługi przez Prezydenta RP. Członek Zarządu Związku Miast Polskich, Przewodniczący Zarządu Stowarzyszenia Powiatów, Miast i Gmin „EGO Kraina Bociana”.

Prezydent kieruje i koordynuje działalnością Wydziałów i innych komórek organizacyjnych Urzędu oraz jednostek organizacyjnych Miasta.

Prezydent jest organem wykonawczym Miasta.
Prezydent reprezentuje Miasto na zewnątrz.
Prezydent jest kierownikiem Urzędu Miasta.
 
Do wyłącznej kompetencji Prezydenta Miasta pozostaje:

1. Bezpośredni nadzór nad pracą:
1) Zastępców Prezydenta,
2) Sekretarza,
3) Skarbnika,
4) Biura Prawnego,
5) Biura Prezydenta,
6) Biura Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi,
7) Straży Miejskiej,
8) Urzędu Stanu Cywilnego,
9) Wydziału Polityki Społecznej,
10) Wydziału Strategii i Rozwoju,
11) Kierowników miejskich jednostek organizacyjnych.
2. zaciąganie zobowiązań mających pokrycie w ustalonych w uchwale budżetowej kwotach dochodów w ramach upoważnień udzielonych przez Radę Miasta;
3. emitowanie papierów wartościowych, w ramach upoważnień udzielonych przez Radę Miasta;
4. dokonywanie wydatków budżetowych;
5. zgłaszanie propozycji zmian w budżecie Miasta;
6. dysponowanie rezerwami budżetu Miasta;
7. blokowanie środków budżetowych w przypadkach określonych ustawą;
8. udzielanie kierownikom jednostek organizacyjnych pozostających w strukturze Miasta pełnomocnictwa do jednoosobowego działania w zakresie ustalonym w pełnomocnictwie;
9. udzielanie odpowiedzi na skargi.
 
« powrót do poprzedniej strony