ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta Ełku
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Strona główna

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Tytuł nie wyświetlany dla informacji

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2011-08-24 13:31:50 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Głosowanie przez pełnomocnika

Prawo do ustanowienia pełnomocnika do głosowania mają:

  • wyborcy niepełnosprawni o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz za-trudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2010 r. Nr 214, poz. 1407, z późn. zm
  • wyborcy, który najpóźniej w dniu głosowania kończy 75

    Pełnomocnikiem może być tylko osoba wpisana do rejestru wyborców w tej samej gminie, co udzielający pełnomocnictwa do głosowania lub posiadająca zaświadczenie o prawie do głosowania, jeżeli przepisy szczególne dotyczące danych wyborów przewidują możliwość uzyskania takiego zaświadczenia
    Pełnomocnictwo do głosowania można przyjąć tylko od jednej osoby, z zastrzeżeniem chyba że co najmniej jedną z  tych osób jest wstępny, zstępny, małżonek, brat, siostra lub osoba pozostająca w stosunku przy-sposobienia, opieki lub kurateli w stosunku do pełnomocnika.

     Pełnomocnikiem nie może być osoba wchodząca w skład komisji obwodowej właściwej dla obwodu głosowania osoby udzielającej pełnomocnictwa do głosowania, a także mężowie za-ufania, jak również kandydaci w danych wyborach.


     Pełnomocnictwa do głosowania udziela się przed wójtem lub przed innym pracownikiem urzędu gminy upoważnionym przez wójta do sporządzania aktów pełnomocnictwa do gło-sowania.

    Akt pełnomocnictwa do głosowania sporządza się na wniosek wyborcy, wniesiony do wójta gminy, w której wyborca jest wpisany do rejestru wyborców, najpóźniej w 10 dniu przed dniem wyborów tj. do dnia 29.09.2011r. 

    Do wniosku załącza się:
    1) kopię aktualnego orzeczenia właściwego organu orzekającego o ustaleniu stopnia nie-pełnosprawności osoby udzielającej pełnomocnictwa do głosowania;
    2) pisemną zgodę osoby mającej być pełnomocnikiem, zawierającą jej nazwisko i imię (imiona) oraz adres zamieszkania, a także nazwisko i imię (imiona) osoby udzielającej pełnomocnictwa do głosowania;
    3) kopię zaświadczenia o prawie do głosowania wydanego osobie mającej być pełnomoc-nikiem – w przypadku gdy osoba ta nie jest wpisana do rejestru wyborców w tej samej gminie co udzielający pełnomocnictwa do głosowania i przepisy szczególne dotyczące danych wyborów przewidują możliwość uzyskania takiego zaświadczenia.

    Wyborca ma prawo do cofnięcia udzielonego pełnomocnictwa do głosowania. Cofnięcie pełnomocnictwa do głosowania następuje przez złożenie najpóźniej na 2 dni przed dniem wyborów stosownego oświadczenia wójtowi gminy, w której sporządzono akt pełnomocnic-twa do głosowania, lub doręczenie takiego oświadczenia właściwej obwodowej komisji wy-borczej w dniu głosowania.

     

     

     

     

     

     

     

« powrót do poprzedniej strony