ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta Ełku
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Wydział Planowania Przestrzennego i Gospodarki Nieruchomościami

Blok przełączania pomiędzy informacjami aktualnymi i archiwalnymi

Lista informacji

Wydział Planowania Przestrzennego i Gospodarki Nieruchomościami

Akapit nr 1 - brak tytułu

Naczelnik Wydziału - Marta Herbszt, tel. 87 73 26 236
ul. Piłsudskiego 4, I piętro, pokój 236

Referat Planowania Przestrzennego: 
stanowisko ds. architektoniczno-przestrzennych - Aneta Brylowska, tel. 87 73 26 259, Sylwia Dobrzyń, tel. 87 73 26 153, Barbara Nartowicz, tel. 87 73 26 152, Julita Stupak, tel. 87 73 26 233, Natalia Zakrzewska, tel. 87 73 26 231
ul. Piłsudskiego 4, I piętro, pokoje 232, 233

Referat Gospodarki Nieruchomościami:
Kierownik Referatu - Sylwia Prądzyńska, tel. 87 73 26 119
stanowisko ds. dzierżaw - Radosław Nasalski, tel. 87 73 26 234
stanowisko ds. gospodarki mieniem komunalnym - Anna Hanusko, tel. 87 73 26 135, Ilona Paczyńska-Dożynko, Martyna Skrocka, tel. 87 73 26 232
pomoc administracyjna - Agnieszka Czajko, tel. 87 73 26 265
ul. Piłsudskiego 4, I piętro, pokoje 234 i 235

Biuro Obsługi Inwestora:
stanowisko ds. obsługi inwestora - Radosław Nasalski, tel. 87 73 26 234

Zadania Wydziału Planowania Przestrzennego i Gospodarki Nieruchomościami:
1) Referat Gospodarki Nieruchomościami:
a) prowadzenie gminnego zasobu nieruchomości w formie rejestru,
b) prowadzenie rejestru sprzedaży mienia komunalnego, nieruchomości gruntowych oddanych w użytkowanie wieczyste, dzierżawę, użyczenie i trwały zarząd,
c) przygotowanie rocznego planu wykorzystania zasobu nieruchomości,
d) regulacja stanu prawnego przy obrocie nieruchomościami,
e) prowadzenie spraw związanych z zakładaniem i wprowadzaniem zmian w księgach wieczystych nieruchomości komunalnych,
f) prowadzenie spraw związanych z komunalizacją gruntów Skarbu Państwa na rzecz Miasta Ełk,
g) prowadzenie spraw związanych ze sprzedażą w trybie bezprzetargowym nieruchomości lokalowych na rzecz dotychczasowych najemców,
h) prowadzenie spraw związanych ze sprzedażą w trybie bezprzetargowym nieruchomości gruntowych niezabudowanych oraz zabudowanych, w tym sprzedaż nieruchomości dotychczasowym użytkownikom wieczystym,
i) realizacja roszczeń posiadaczy nieruchomości gruntowych zabudowanych związanych oddaniem gruntów pod budynkami w użytkowanie wieczyste oraz roszczeń wspólnot mieszkaniowych w zakresie sprzedaży gruntów na poprawę zagospodarowania posiadanych nieruchomości,
j) prowadzenie spraw związanych ze sprzedażą lub oddawaniem w użytkowanie wieczyste, w trybie przetargów, nieruchomości gruntowych niezabudowanych, zabudowanych oraz nieruchomości lokalowych,
k) prowadzenie spraw związanych z przekształceniem użytkowania wieczystego w prawo własności,
l) prowadzenie spraw związanych z adaptacją strychów na lokale mieszkalne,
m) prowadzenie spraw związanych ze zmianą umów notarialnych w zakresie skrócenia lub przedłużenia terminów użytkowania wieczystego,
n) prowadzenie spraw związanych ze zmianą umów notarialnych ustanowienia odrębnej własności lokali oraz uzgadnianie treści ksiąg wieczystych z rzeczywistym stanem prawnym nieruchomości lokalowych w następstwie wykonanych inwentaryzacji budynków, w zakresie powierzchni i przynależnych udziałów,
o) nabywanie nieruchomości do gminnego zasobu nieruchomości na cele publiczne,
p) prowadzenie spraw związanych z wywłaszczeniem nieruchomości na cele publiczne,
q) prowadzenie zamian nieruchomości stanowiących własność Miasta Ełk związanych z realizacją celów publicznych oraz realizacją ustaleń planistycznych,
r) prowadzenie spraw związanych z obciążaniem nieruchomości Miasta Ełk ograniczonymi prawami rzeczowymi, w szczególności ustanawianiem służebności osobistych, gruntowych i przesyłu,
s) prowadzenie spraw związanych z oddawaniem gruntów stanowiących własność Miasta Ełk w dzierżawę i w użyczenie,
t) prowadzenie spraw związanych z oddawaniem jednostkom organizacyjnym Miasta nie posiadającym osobowości prawnej nieruchomości komunalnych w trwały zarząd,
u) prowadzenie spraw związanych z prawem pierwokupu nieruchomości,
v) prowadzenie spraw z zakresu zasiedzenia gruntów,
w) prowadzenie spraw dotyczących monitorowania obrotu wtórnego lokalami mieszkalnymi,
x) bieżąca ewidencja dokumentów określających należności Miasta dotyczących zbywania i nabywania mienia komunalnego, opłat adiacenckich, przekształceń własnościowych, bezumownego korzystania i innych ustalonych należności oraz emisja tych danych do programów księgowych,
y) prowadzenie spraw w sprawie bonifikat od opłaty rocznej,
z) prowadzenie spraw związanych z kontrolą sposobu użytkowania gruntu oraz naliczaniem opłat w związku z trwałym bezumownym zajęciem terenu komunalnego,
za) prowadzenie spraw związanych z ustalaniem opłat adiacenckich,
zb) zabezpieczanie wierzytelności gminy z tytułu rozłożenia opłaty lub ceny na raty oraz wydawanie zezwoleń na wykreślenie hipotek,
zc) sporządzanie deklaracji podatkowych i opłacanie podatków za nieruchomości będące we władaniu Miasta Ełk, położone na terenie innych jednostek samorządu terytorialnego, zgodnie z kompetencjami wydziału,
zd) prowadzenie całości spraw związanych z naliczaniem opłat planistycznych związanych ze wzrostem wartości nieruchomości w wyniku uchwalenia bądź zmiany planu miejscowego,
ze) prowadzenie inwentaryzacji gruntów stanowiących własność Miasta Ełk,
zf) prowadzenie spraw dotyczących inwentaryzacji budynków komunalnych wraz z przeliczaniem udziałów w wykonanych dokumentacjach, archiwizacją i udostępnieniem wspólnotom mieszkaniowym,
zg) prowadzenie całości spraw związanych z procedurą podziałów nieruchomości,
zh) uczestnictwo w czynnościach utrwalenia na gruntach stanowiących własność Gminy Miasta Ełk nowo wyznaczonych punktów granicznych,
zi) prowadzenie spraw z zakresu numeracji porządkowej nieruchomości, nazewnictwa ulic, skwerów i placów oraz ich elektroniczne ewidencjonowanie,
zj) prowadzenie spraw związanych z procedurą postępowań rozgraniczeniowych nieruchomości;
2) Referat Planowania Przestrzennego:
a) przygotowywanie projektów uchwał związanych ze sporządzeniem i zmianą studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego oraz miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
b) przygotowywanie analiz dotyczących zasadności przystępowania do sporządzenia miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego i stopnia zgodności przewidywanych rozwiązań z ustaleniami studium,
c) przygotowywanie materiałów geodezyjnych do opracowywania planów oraz ustalanie niezbędnego zakresu prac planistycznych,
d) nadzór merytoryczny nad sporządzeniem i zmianą studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego,
e) przeprowadzanie procedur planistycznych związanych ze sporządzeniem i zmianą studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego,
f) prowadzenie i aktualizowanie rejestru miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz gromadzenie i przechowywanie dokumentów związanych z tymi planami,
g) nadzór merytoryczny nad sporządzaniem koncepcji urbanistyczno -architektonicznych,
h) prowadzenia spraw z zakresu opiniowania planu zagospodarowania przestrzennego województwa oraz miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego i studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego sporządzanych przez sąsiednie gminy,
i) przygotowanie analizy zmian w zagospodarowaniu przestrzennym,
j) przygotowywanie wieloletnich programów sporządzania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
k) współpraca z Miejską Komisją Urbanistyczno – Architektoniczną, w tym jej obsługa techniczna i formalna,
l) prowadzenie spraw związanych z realizacją zapisów ustawy o ułatwieniach w przygotowaniu i realizacji inwestycji mieszkaniowych oraz inwestycji towarzyszących,
m) prowadzenie spraw z zakresu wydawania decyzji o warunkach zabudowy i decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego, w tym prowadzenie postępowań administracyjnych w tym zakresie, sporządzanie analizy warunków i zasad zagospodarowania terenu oraz jego zabudowy, dokonywanie analizy stanu faktycznego i prawnego terenów, na których przewiduje się realizację inwestycji, przygotowywanie projektów ww. decyzji,
n) przepisanie decyzji o warunkach zabudowy na rzecz innych osób,
o) przygotowywanie projektów decyzji w sprawie wstrzymania użytkowania terenu i przywrócenia poprzedniego sposobu zagospodarowania terenu,
p) prowadzenie rejestru wydanych decyzji o ustaleniu inwestycji celu publicznego o znaczeniu powiatowym i gminnym,
q) prowadzenie rejestru wydanych decyzji o warunkach zabudowy,
r) stwierdzanie wygaśnięcia decyzji o warunkach zabudowy i o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego,
s) uzgadnianie decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego i o warunkach zabudowy wydawanych przez wójtów gmin sąsiednich, a obejmujących część obszaru miasta Ełk,
t) prowadzenie zbioru decyzji w indywidualnych sprawach, przekazywanych przez organy administracji publicznej,
u) wydawanie wypisów i wyrysów z miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego oraz naliczanie należnych z tego tytułu opłat,
v) wydawanie zaświadczeń o przeznaczeniu nieruchomości w miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego i studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego,
w) prowadzenie oraz aktualizacja gminnej ewidencji zabytków.
3) Biuro Obsługi Inwestora:
a) przygotowywanie kompletnej oferty inwestycyjnej Miasta, jej weryfikacja i aktualizacja, w tym nadzór nad danymi niezbędnymi do jej opracowania,
b) aktualizacja danych dotyczących oferty inwestycyjnej na portalu Miasta oraz dbałość o aktualność informacji, w tym nadzór nad administratorem strony w tym zakresie,
c) weryfikacja oferty inwestycyjnej i działań Biura Obsługi Inwestora pod kątem zgodności ze strategicznymi dokumentami Miasta, w szczególności w zakresie ładu przestrzennego i gospodarki nieruchomościami,
d) organizacja i udział w organizowanych przez Urząd działaniach promujących ofertę inwestycyjną Miasta,
e) udzielanie informacji przedsiębiorcom i inwestorom, w tym prezentacja posiadanej przez Miasto oferty inwestycyjnej,
f) organizowanie w razie potrzeby wizyt lokalizacyjnych inwestorów na terenie Miasta i współdziałanie z innymi podmiotami w tym zakresie,
g) asystowanie inwestorom w niezbędnych procedurach administracyjnych i prawnych na poziomie gminy, występujących w trakcie procesu inwestycyjnego,
h) opieka poinwestycyjna dla firm łącznie ze wsparciem firm, które już działają na terenie Miasta,
i) współdziałanie z Parkiem Naukowo-Technologicznym w Ełku w zakresie obsługi inwestora,
j) współdziałanie z podmiotami zaangażowanymi w obsługę inwestora na szczeblu ponadgminnym, w szczególności z Polską Agencją Inwestycji i Handlu S.A., Regionalnym Centrum Obsługi Inwestora i Suwalską Specjalną Strefą Ekonomiczną S.A.

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miasta w Ełku
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Michał Kawecki
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2008-09-19
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Michał Kawecki
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2008-09-19 10:43:27
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Michał Kawecki
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2008-09-19 10:43:35
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Michał Kawecki
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2024-04-16 13:58:45
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
26814 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »