ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta Ełku
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Urząd Stanu Cywilnego

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Tytuł nie wyświetlany dla informacji

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2008-09-19 10:37:43 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Akapit nr - brak tytułu

Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego - Piotr Gajewski, tel. 87 73 26 143
Zastępca Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego - Urszula Ejsmont, tel. 87 73 26 254
stanowisko ds. archiwizacji - Jarosław Bartoszewicz, tel. 87 73 26 251, Rozalia Jabczyńska, tel. 87 73 26 254
pomoc administracyjna - Wiesława Sędziak, tel. 87 73 26 254
ul. Piłsudskiego 4, I piętro, pokój 253


Zadania Urzędu Stanu Cywilnego:

1. Rejestracja urodzeń, małżeństw i zgonów
2. Prowadzenie ksiąg stanu cywilnego.
3. Prowadzenie akt zbiorowych i skorowidzów do ksiąg stanu cywilnego.
4. Przyjmowanie zapewnień o braku przeszkód do zawarcia związku małżeńskiego.
5. Przyjmowanie oświadczeń woli:
1) o wstąpieniu w związek małżeński,
2) o nazwiskach noszonych po zawarciu związku małżeństwa (mężczyzny, kobiety, dzieci),
3) o uznaniu ojcostwa,
4) o nadaniu dziecku nazwiska męża matki,
5) o powrocie do nazwiska noszonego przed zawarciem rozwiązanego małżeństwa.
6. Aktualizowanie przechowywanych ksiąg stanu cywilnego.
7. Wydawanie odpisów zupełnych i skróconych z ksiąg stanu cywilnego
8. Wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach:
1) odtwarzania lub ustalenia treści aktu stanu cywilnego,
2) sprostowania oczywistego błędu pisarskiego,
3) wpisania do krajowej księgi stanu cywilnego aktu urodzenia, małżeństwa lub zgonu sporządzonego za granicą,
4) uzupełnienia treści aktu stanu cywilnego,
5) zmiany imienia i nazwiska.
9. Wydawanie postanowień:
1) w sprawie udostępnienia akt stanu cywilnego upoważnionym przedstawicielom organów państwowych oraz instytucji naukowych w celu przeglądania,
2) na zastąpienie zaginionej lub zniszczonej księgi stanu cywilnego lub jej części odpisem.
10. Organizowanie uroczystości związanych z jubileuszami pożycia małżeńskiego.
11. Wydawanie zaświadczeń:
1) o zdolności prawnej obywatela polskiego do zawarcia małżeństwa za granicą,
2) stwierdzających brak okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa.
3) o wpisach dokonanych w księgach stanu cywilnego lub ich braku,
4) o zaginięciu lub zniszczeniu ksiąg stanu cywilnego,
5) o terminie zawarcia związku małżeńskiego.
12. Sporządzanie statystyki urodzeń, małżeństw i zgonów.
13. Sporządzanie wniosków w sprawach o nadanie medali za długoletnie pożycie małżeńskie.
14. Przygotowywanie jubileuszy setnych urodzin.
15. Potwierdzanie wniosków o wydanie dowodu osobistego.
16. Przekazywanie spraw do rozstrzygnięcia sądom opiekuńczym.

« powrót do poprzedniej strony