ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta Ełku
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Wydział Świadczeń

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Wydział Świadczeń Rodzinnych i Funduszu Alimentacyjnego

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2008-09-19 10:04:46 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Akapit nr - brak tytułu

Naczelnik Wydziału - Joanna Rafałowska, tel. 87 73 26 150
ul. Piłsudskiego 6, pokój 102

Stanowisko ds. świadczeń rodzinnych:
Emilia Czarniecka, tel. 87 73 26 146, Anna Kryńska, tel. 87 73 26 146, Patrycja Pahl, tel. 87 73 26 148, Izabela Żywno tel. 87 73 26 110
pomoc administracyjna - Katarzyna Grzegorczyk tel. 87 73 26 146, Anita Gwiżdż  tel. 87 73 26 148, Ewelina Gryziak tel. 87 73 26 107, Emilia Kryspin, Rafał Potocki
goniec - Arkadiusz Nieszczerzewski

ul. Piłsudskiego 6, pokój 101

Referat Funduszu Alimentacyjnego:
Kierownik Referatu - Anna Nowicka, tel. 87 73 26 149,
stanowisko ds. funduszu alimentacyjnego - Katarzyna Kaczyńska, Anna Sitkowska tel. 87 73 26 107
pomoc administracyjna - Ewa Kicelman, tel. 87 73 26 107
ul. Piłsudskiego 6, pokój 2 i 102
Do zadań Wydziału Świadczeń Rodzinnych i Funduszu Alimentacyjnego należy:

1. Przyjmowanie wniosków o świadczenia rodzinne oraz innych dokumentów niezbędnych do ustalenia prawa do wnioskowanych świadczeń.
2. Informowanie osób zainteresowanych, a także ich pełnomocników w sprawach z zakresu świadczeń rodzinnych.
3. Rozpatrywanie wpływających wniosków o świadczenia rodzinne, w tym uzupełnianie brakującej dokumentacji. Wprowadzanie danych z wniosków do aplikacji programu komputerowego obsługującego te świadczenia.
4. Wydawanie decyzji o przyznaniu lub odmowie prawa do świadczeń rodzinnych.
5. Wydawanie zaświadczeń na żądanie osób uprawnionych o prawie i wysokości pobieranych świadczeń rodzinnych.
6. Przeprowadzanie wywiadów z osobami ubiegającymi się o świadczenia rodzinne bądź je pobierającymi w przypadku wystąpienia wątpliwości dotyczących faktu samotnego wychowywania dzieci.
7. Wydawanie decyzji zmieniających, w przypadku zmiany sytuacji rodziny w trakcie trwania okresu zasiłkowego, żądających zwrotu nienależnie pobranych świadczeń.
8. Aktualizowanie bazy danych osobowych i adresowych świadczeniobiorców.
9. Stosowanie określonej w przepisach procedury postępowania w przypadku spraw z zakresu świadczeń rodzinnych, w których zachodzi koordynacja systemów zabezpieczenia społecznego.
10. Prowadzenie egzekucji administracyjnej w zakresie nienależnie pobranych świadczeń rodzinnych:
1) wysyłanie upomnień,
2) wystawianie tytułów wykonawczych.
11. Prowadzenie spraw związanych z odprowadzaniem składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne za niektóre osoby pobierające świadczenia pielęgnacyjne. Sporządzanie dokumentacji do w/w składek oraz list wypłat.
12. Prowadzenie rejestru wpływającej korespondencji.
13. Prowadzenie rejestru wydanych zaświadczeń.
14. Sporządzanie list wypłat świadczeń rodzinnych oraz rozliczanie tych list.
15. Sporządzanie terminowych sprawozdań rzeczowo-finansowych z zakresu świadczeń rodzinnych zrealizowanych za środków budżetu państwa oraz budżetów gmin oraz rozliczanie po zakończeniu roku otrzymanej dotacji na realizację zadania zleconego związanego z obsługą i wypłatą świadczeń.
16. Rozpatrywanie wpływających wniosków o udzielenie pomocy osobom pobierającym świadczenie pielęgnacyjne na podstawie rządowego programu wspierania tych osób oraz wydawanie decyzji w tym zakresie.
17. Prowadzenie postępowania i wydawanie decyzji w zakresie dochodzenia zwrotu nienależnie pobranych świadczeń, które zostały wypłacone na podstawie rządowego programu wspierania osób pobierających świadczenie pielęgnacyjne.
18. W zakresie zadań Referatu Funduszu Alimentacyjnego:
1) przyjmowanie wniosków o świadczenia z funduszu alimentacyjnego oraz innych dokumentów niezbędnych do ustalenia prawa do wnioskowanych świadczeń,
2) informowanie osób zainteresowanych oraz ich pełnomocników w sprawach z zakresu świadczeń z funduszu alimentacyjnego,
3) rozpatrywanie wpływających wniosków o świadczenia z funduszu alimentacyjnego, w tym uzupełnianie brakującej dokumentacji. Wprowadzanie danych z wniosków do aplikacji programu komputerowego obsługującego te świadczenia,
4) wydawanie decyzji o przyznaniu lub odmowie prawa do świadczeń z funduszu alimentacyjnego,
5) prowadzenie postępowania i wydawanie decyzji o uznaniu dłużnika alimentacyjnego za uchylającego się od zobowiązań alimentacyjnych,
6) wydawanie zaświadczeń na żądanie osób uprawnionych o prawie i wysokości pobieranych świadczeń z funduszu alimentacyjnego,
7) wydawanie decyzji zmieniających, w przypadku zmiany sytuacji rodziny w trakcie trwania okresu świadczeniowego, żądających zwrotu nienależnie pobranych świadczeń z funduszu alimentacyjnego oraz zaliczki alimentacyjnej,
8) aktualizowanie bazy danych osobowych i adresowych świadczeniobiorców oraz dłużników alimentacyjnych,
9) wydawanie decyzji w sprawie zwrotu przez dłużnika alimentacyjnego należności z tytułu otrzymanych przez osobę uprawnioną świadczeń z funduszu alimentacyjnego oraz decyzji w sprawie udzielenia ulg z spłacie zadłużenia,
10) prowadzenie egzekucji administracyjnej w zakresie nienależnie pobranych świadczeń z funduszu alimentacyjnego, zaliczki alimentacyjnej oraz w przypadku braku wpłaty po wydaniu decyzji w sprawie zwrotu świadczeń przez dłużnika alimentacyjnego:
wysyłanie upomnień,
wystawianie tytułów wykonawczych,
11) sporządzanie list wypłat świadczeń z funduszu alimentacyjnego oraz rozliczanie tych list,
12) sporządzanie terminowych sprawozdań z realizacji zadań przewidzianych w ustawie o pomocy osobom uprawnionym do alimentów oraz rozliczanie po zakończeniu roku otrzymanej dotacji na realizację zadania zleconego związanego z obsługą i wypłatą świadczeń z funduszu alimentacyjnego,
13) rozliczanie należności w wysokości świadczeń wypłaconych z funduszu alimentacyjnego osobie uprawnionej, w przypadku zwrotu przez dłużnika – zgodnie z art. 27 ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów,
14) przyjmowanie wniosków od osób uprawnionych o podjęcie działań wobec dłużnika alimentacyjnego w przypadku bezskutecznej egzekucji,
15) podejmowanie działań wobec dłużników alimentacyjnych w przypadku bezskutecznej egzekucji, w tym:
a) przeprowadzanie wywiadu alimentacyjnego, w celu ustalenia sytuacji rodzinnej, dochodowej i zawodowej dłużnika alimentacyjnego, a także jego stanu zdrowia oraz przyczyn niełożenia na utrzymanie osoby uprawnionej, odbieranie od niego oświadczenia majątkowego,
b) zobowiązywanie dłużnika alimentacyjnego do zarejestrowania się jako bezrobotny albo jako poszukujący pracy,
c) informowanie powiatowego urzędu pracy o potrzebie aktywizacji zawodowej dłużnika alimentacyjnego,
d) w przypadku braku współpracy dłużnika alimentacyjnego, składanie wniosku o ściganie za przestępstwo określone w art. 209 § 1 Kodeksu Karnego oraz kierowanie wniosku do starosty o zatrzymanie prawa jazdy dłużnika alimentacyjnego,
e) wykonywanie innych czynności przewidzianych prawem zmierzających do ustalenia
i przekazania komornikowi sądowemu wszelkich informacji mogących pomóc w egzekucji,
f) przekazywanie do biura informację gospodarczą o zobowiązaniu albo zobowiązaniach dłużnika alimentacyjnego w razie powstania zaległości za okres dłuższy niż 6 miesięcy,
16) prowadzenie spraw z zakresu zaliczek alimentacyjnych na podstawie art. 41 ustawy z dnia 7 września 2007 r. o pomocy osobom uprawnionym do alimentów (Dz. U. Nr 192, poz.1378 z późn. zm.).
« powrót do poprzedniej strony