ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta Ełku
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Wydział Świadczeń

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Tytuł nie wyświetlany dla informacji

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2008-09-19 10:04:46 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Akapit nr - brak tytułu

Joanna Rafałowska, tel. 87 73 26 150
ul. Piłsudskiego 6, pokój 102

Stanowisko ds. świadczeń rodzinnych:
Emilia Czarniecka, tel. 87 73 26 146, Patrycja Pahl, tel. 87 73 26 148, Urszula Krupińska-Folli, Izabela Żywno tel. 87 73 26 110 , Monika Drejer, tel. 87 73 26 147
pomoc administracyjna - Anna Łochowska, Monika Jasińska,  tel. 87 73 26 106
ul. Piłsudskiego 6, pokój 101

Referat Funduszu Alimentacyjnego:
Anna Nowicka, tel. 087 73 26 149, Katarzyna Kaczyńska , Joanna Romankiewicz , tel. 087 73 26 107
pomoc administracyjna - Ewa Kicelman, tel. 087 73 26 106, Anna Sitkowska, tel. 087 73 26 107
ul. Piłsudskiego 6, pokój 2 i 102


Do zadań Wydziału Świadczeń Rodzinnych i Funduszu Alimentacyjnego należy:
1. Przyjmowanie wniosków o świadczenia rodzinne oraz innych dokumentów niezbędnych do ustalenia
prawa do wnioskowanych świadczeń.
2. Informowanie osób zainteresowanych, a także ich pełnomocników w sprawach z zakresu świadczeń
rodzinnych.
3. Rozpatrywanie wpływających wniosków o świadczenia rodzinne, w tym uzupełnianie brakującej
dokumentacji. Wprowadzanie danych z wniosków do aplikacji programu komputerowego obsługującego te
świadczenia.
4. Wydawanie decyzji o przyznaniu lub odmowie prawa do świadczeń rodzinnych.
5. Wydawanie zaświadczeń na żądanie osób uprawnionych o prawie i wysokości pobieranych świadczeń
rodzinnych.
6. Przeprowadzanie wywiadów z osobami ubiegającymi się o świadczenia rodzinne bądź je pobierającymi w
przypadku wystąpienia wątpliwości dotyczących faktu samotnego wychowywania dzieci.
7. Wydawanie decyzji zmieniających, w przypadku zmiany sytuacji rodziny w trakcie trwania okresu
zasiłkowego, żądających zwrotu nienależnie pobranych świadczeń.
8. Aktualizowanie bazy danych osobowych i adresowych świadczeniobiorców.
9. Stosowanie określonej w przepisach procedury postępowania w przypadku spraw z zakresu świadczeń
rodzinnych, w których zachodzi koordynacja systemów zabezpieczenia społecznego.
10. Prowadzenie egzekucji administracyjnej w zakresie nienależnie pobranych świadczeń rodzinnych:
- wysyłanie upomnień,
- wystawianie tytułów wykonawczych.
11. Prowadzenie spraw związanych z odprowadzaniem składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne za
niektóre osoby pobierające świadczenia pielęgnacyjne. Sporządzanie dokumentacji do w/w składek oraz list
wypłat.
12. Sporządzanie informacji o wysokości przychodów z innych źródeł na druku PIT-8C dla osób fizycznych
i dla urzędów skarbowych zgodnie z ustawą z dnia 26 lipca 1991r. - o podatku dochodowym od osób
fizycznych (Dz. U. z 2000r. Nr 14, poz. 176 z późn. zm.).
13. Prowadzenie rejestru wpływającej korespondencji.
14. Prowadzenie rejestru wydanych zaświadczeń.
15. Sporządzanie list wypłat świadczeń rodzinnych oraz rozliczanie tych list.
16. Sporządzanie terminowych sprawozdań rzeczowo-finansowych z zakresu świadczeń rodzinnych
zrealizowanych za środków budżetu państwa oraz budżetów gmin oraz rozliczanie po zakończeniu roku
otrzymanej dotacji na realizację zadania zleconego związanego z obsługą i wypłatą świadczeń.
17. Do zadań Referatu Funduszu Alimentacyjnego należy:
1) Przyjmowanie wniosków o świadczenia z funduszu alimentacyjnego oraz innych dokumentów
niezbędnych do ustalenia prawa do wnioskowanych świadczeń.
2) Informowanie osób zainteresowanych oraz ich pełnomocników w sprawach z zakresu świadczeń
z funduszu alimentacyjnego.
3) Rozpatrywanie wpływających wniosków o świadczenia z funduszu alimentacyjnego, w tym
uzupełnianie brakującej dokumentacji. Wprowadzanie danych z wniosków do aplikacji
programu komputerowego obsługującego te świadczenia.
4) Wydawanie decyzji o przyznaniu lub odmowie prawa do świadczeń z funduszu alimentacyjnego.
5) Stosowanie określonej w przepisach procedury postępowania w przypadku spraw z zakresu
świadczeń z funduszu alimentacyjnego, w których mają zastosowanie zasady koordynacji
systemów zabezpieczenia społecznego.
6) Wydawanie zaświadczeń na żądanie osób uprawnionych o prawie i wysokości pobieranych
świadczeń z funduszu alimentacyjnego.
7) Wydawanie decyzji zmieniających, w przypadku zmiany sytuacji rodziny w trakcie trwania
okresu świadczeniowego, żądających zwrotu nienależnie pobranych świadczeń z funduszu
alimentacyjnego oraz zaliczki alimentacyjnej.
8) Aktualizowanie bazy danych osobowych i adresowych świadczeniobiorców oraz dłużników
alimentacyjnych.
9) Wydawanie decyzji w sprawie zwrotu przez dłużnika alimentacyjnego należności z tytułu
otrzymanych przez osobę uprawnioną świadczeń z funduszu alimentacyjnego oraz decyzji w
sprawie udzielenia ulg z spłacie zadłużenia.
10) Prowadzenie egzekucji administracyjnej w zakresie nienależnie pobranych świadczeń z
funduszu alimentacyjnego, zaliczki alimentacyjnej oraz w przypadku braku wpłaty po wydaniu
decyzji w sprawie zwrotu świadczeń przez dłużnika alimentacyjnego:
- wysyłanie upomnień,
- wystawianie tytułów wykonawczych.
11) Sporządzanie informacji o wysokości przychodów z innych źródeł na druku PIT-8C dla
osób fizycznych i dla Urzędów Skarbowych zgodnie z ustawą z dnia 26 lipca 1991r. - o podatku
dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2000r. Nr 14, poz. 176 z późn. zm.).
12) Sporządzanie list wypłat świadczeń z funduszu alimentacyjnego oraz rozliczanie tych list.
13) Sporządzanie terminowych sprawozdań z realizacji zadań przewidzianych w ustawie o pomocy
osobom uprawnionym do alimentów oraz rozliczanie po zakończeniu roku otrzymanej dotacji
na realizację zadania zleconego związanego z obsługą i wypłatą świadczeń z funduszu
alimentacyjnego.
14) Rozliczanie należności w wysokości świadczeń wypłaconych z funduszu alimentacyjnego
osobie uprawnionej, w przypadku zwrotu przez dłużnika – zgodnie z art. 27 ustawy o pomocy
osobom uprawnionym do alimentów.
15) Przyjmowanie wniosków od osób uprawnionych o podjęcie działań wobec dłużnika
alimentacyjnego w przypadku bezskutecznej egzekucji.
16) Podejmowanie działań wobec dłużników alimentacyjnych w przypadku bezskutecznej
egzekucji, w tym:
- przeprowadzanie wywiadu alimentacyjnego, w celu ustalenia sytuacji rodzinnej, dochodowej i
zawodowej dłużnika alimentacyjnego, a także jego stanu zdrowia oraz przyczyn niełożenia
na utrzymanie osoby uprawnionej, odbieranie od niego oświadczenia majątkowego,
- zobowiązywanie dłużnika alimentacyjnego do zarejestrowania się jako bezrobotny albo
jako poszukujący pracy,
- informowanie powiatowego urzędu pracy o potrzebie aktywizacji zawodowej dłużnika
alimentacyjnego,
- w przypadku braku współpracy dłużnika alimentacyjnego, składanie wniosku o ściganie za
przestępstwo określone w art. 209 § 1 Kodeksu Karnego oraz kierowanie wniosku do
starosty o zatrzymanie prawa jazdy dłużnika alimentacyjnego,
- wykonywanie innych czynności przewidzianych prawem zmierzających do ustalenia
i przekazania komornikowi sądowemu wszelkich informacji mogących pomóc w egzekucji,
- przekazywanie do biura informację gospodarczą o zobowiązaniu albo zobowiązaniach
dłużnika alimentacyjnego w razie powstania zaległości za okres dłuższy niż 6 miesięcy.
17) Prowadzenie spraw z zakresu zaliczek alimentacyjnych na podstawie art. 41 ustawy z dnia
7 września 2007r. o pomocy osobom uprawnionym do alimentów (Dz. U. Nr 192, poz.1378
z późn. zm.).

« powrót do poprzedniej strony