ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta Ełku
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Wybory zarządzone na dzień 10 maja 2020 r.

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

UWAGA!!! Ważne zmiany w związku z wejściem w życie ustawa z dnia 16 kwietnia 2020 r. o szczególnych instrumentach wsparcia w związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2020-04-21 12:48:00 przez Michał Kociński

Akapit nr - brak tytułu

Zgodnie z art. 102 powyższej ustawy w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego albo stanu epidemii przy przeprowadzaniu wyborów powszechnych na Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej zarządzonych w 2020 r. nie stosuje się przepisów ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. – Kodeks wyborczy (Dz. U. z 2019 r. poz. 684 i 1504 oraz z 2020 r. poz. 568) w zakresie:
  1. podawania w formie obwieszczenia do wiadomości wyborców informacji, októrych mowa w art.16 §1;
  2. wydawania zaświadczeń o prawie do głosowania;
  3. przekazywania wyborcom informacji, o których mowa w art.37d §1;
  4. głosowania korespondencyjnego, o którym mowa w art.53a;
  5. głosowania przez pełnomocnika;
  6. ustalania przez Państwową Komisję Wyborczą wzoru karty do głosowania i zarządzania przez nią druku tych kart.
Oznacza to m.in., że z mocy prawa wygasły wydane i sporządzone w związku z wyborami Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej zarządzonymi na dzień 10 maja 2020 r.:
  1. zaświadczenia o prawie do głosowania, o których mowa w art. 32 § 1 Kodeksu wyborczego;
  2. akty pełnomocnictwa, o których mowa w art. 56§ 2 Kodeksu wyborczego.
« powrót do poprzedniej strony