ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta Ełku
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Roczne Programy Współpracy

Blok przełączania pomiędzy informacjami aktualnymi i archiwalnymi

Lista informacji

Ełcki Program Współpracy 2023

Akapit nr 1 - brak tytułu

Uchwała Nr XLVIII.490.2022
Rady Miasta Ełku
z dnia 30 listopada 2022 r.
w sprawie Ełckiego Programu Współpracy
Na podstawie art. 5a ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz.U. z 2022 r. poz. 1327 i z 2021 r. poz. 2490) uchwala się, co następuje:
§ 1. 1. Przyjmuje się Ełcki Program Współpracy samorządu miasta Ełku z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami prowadzącymi działalności pożytku publicznego w roku 2023, zwany dalej Ełckim Programem Współpracy.
2. Podmioty współpracy w ramach Ełckiego Programu Współpracy:
1) Prezydent Miasta Ełku;
2) Rada Miasta Ełku;
3) organizacje pozarządowe oraz podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, zwanej dalej ustawą.
3. Celem głównym programu jest rozwój współpracy samorządu miasta Ełku z sektorem pozarządowym w zakresie działalności pożytku publicznego na rzecz wspólnoty samorządowej miasta Ełku.
4. Cele szczegółowe programu:
1) wzmacnianie potencjału organizacji pozarządowych prowadzących działalność pożytku publicznego na rzecz wspólnoty samorządowej miasta Ełku;
2) wspieranie budowy więzi społecznych i oddolnej aktywności społecznej mieszkańców Ełku;
§ 2. Zasady współpracy:
1. Zasada pomocniczości, w myśl której samorząd miasta Ełku uznaje ich prawo do samodzielnego definiowania i rozwiązywania problemów społecznych i w takim zakresie współpracuje z tymi  organizacjami.
2. Zasada suwerenności, w myśl której strony współpracy respektują swoją niezależność i autonomiczność podejmowanych decyzji.
3. Zasada partnerstwa, w myśl której strony współpracy uczestniczą w identyfikowaniu,  definiowaniu problemów społecznych, wypracowaniu sposobów ich rozwiązania.
4. Zasada efektywności, w myśl której samorząd miasta Ełku przy zlecaniu organizacjom pozarządowym realizację zadań publicznych dokonuje wyboru najlepszego sposobu wykorzystania środków publicznych.
5. Zasada uczciwej konkurencji, w myśl której wszystkie organizacje pozarządowe powinny mieć równy dostęp do wszelkich dostępnych form współpracy.
6. Zasada jawności, w myśl której współpraca samorządu miasta Ełku z organizacjami odbywa się w sposób przejrzysty i udokumentowany na każdym etapie, a informacja o tej współpracy jest upubliczniana, w szczególności poprzez Biuletyn Informacji Publicznej.
§ 3. 1. Zakres przedmiotowy współpracy dotyczy rozwiązywania problemów i zaspokajania potrzeb społecznych wspólnoty samorządowej miasta Ełku poprzez wspólną realizację zadań własnych samorządu miasta Ełku.
2. Planowane finansowe formy współpracy i sposoby ich realizacji:
1) zlecanie, w formie powierzania lub wspierania, realizacji zadań publicznych w ramach otwartych konkursów ofert;
2) zlecanie, w formie powierzania lub wspierania, realizacji zadań publicznych z pominięciem otwartego konkursu ofert;
3) realizacja zadań publicznych w ramach umowy o wykonanie inicjatywy lokalnej.
3. Planowane pozafinansowe formy współpracy i sposoby ich realizacji:
1) wzajemna wymiana informacji w zakresie planowanych kierunków działania;
2) organizacja i wspieranie akcji promujących przekazywanie 1% na organizacje pożytku publicznego działające na rzecz wspólnoty samorządowej miasta Ełku;
3) współpraca w ramach wspólnych zespołów o charakterze inicjatywnym, konsultacyjnym i doradczym, w tym na wniosek organizacji pozarządowych;
4) udostępnianie lokali miejskich dla organizacji pozarządowych i podmiotów z nimi zrównanych oraz mieszkańców Ełku na działalność pożytku publicznego.
4. Współpraca pozafinansowa i finansowa musi uwzględniać przepisy ustanowione w zakresie zdrowia, porządku i bezpieczeństwa społecznego, w szczególności dotyczące stanów epidemicznych i pandemicznych.
§ 4. 1. Priorytetowe zadania publiczne:
1) Zadania z zakresu porządku i bezpieczeństwa publicznego:
a) zapewnienie bezpieczeństwa nad i na wodzie.
2) Zadania z zakresu edukacji, oświaty i wychowania:
a) edukacja pozaformalna dzieci i młodzieży,
b) edukacja pozaformalna dorosłych;
3) Zadania z zakresu ochrony i promocji zdrowia:
a) profilaktyka uzależnień od alkoholu;
b) profilaktyka uzależnień od narkotyków;
c) profilaktyka uzależnień behawioralnych.
4) Zadania z zakresu pomocy społecznej:
a) zapewnienie schronienia dla osób bezdomnych;
b) usługi opiekuńcze;
c) specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi;
d) specjalistyczne usługi asystenckie dla osób niepełnosprawnych;
e) zapewnienie opieki w ramach domów pomocy społecznej;
f) asystent osobisty osoby niepełnosprawnej;
g) zapewnienie posiłków dla osób potrzebujących;
h) opieka wytchnieniowa.
5) Zadania z zakresu polityki społecznej:
a) wspieranie aktywności społecznej mieszkańców Ełku;
b) wspieranie aktywności społecznej osób niepełnosprawnych;
c) wspieranie aktywności społecznej osób starszych;
d) wspieranie działalności wolontariackiej mieszkańców Ełku;
e) wspieranie działań na rzecz mniejszości narodowych i etnicznych, w szczególności dialogu międzykulturowego oraz integracji ze środowiskiem lokalnym;
f) działalność na rzecz organizacji pozarządowych oraz podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 w zakresie określonym w art. 4 ust. 1 pkt 1-32a ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie;
g) rewitalizacji społecznej.
6) Zadania z zakresu edukacyjnej opieki wychowawczej:
a) działalność na rzecz dzieci i młodzieży poprzez prowadzenie w Ełku placówek wsparcia dziennego;
b) działalność na rzecz dzieci i młodzieży poprzez organizację wypoczynku zimowego i letniego.
7) Zadania z zakresu ekologii i ochrony zwierząt oraz ochrony dziedzictwa przyrodniczego:
a) edukacja ekologiczna oraz ochrona dziedzictwa przyrodniczego;
b) ochrona praw zwierząt oraz czynne dbanie o ich dobrostan w Ełku.
8) Zadania z zakresu kultury i ochrony dziedzictwa narodowego:
a) wspieranie organizacji życia kulturalnego w Ełku;
b) wspieranie twórców kultury z Ełku.
9) Zadania z zakresu oraz kultury fizycznej i sportu:
a) wspieranie rozwoju sportu wyczynowego;
b) wspieranie rozwoju sportu dzieci i młodzieży;
c) wspieranie rozwoju sportu powszechnego.
2. Zadania samorządu miasta Ełku mogą być zlecane w ramach otwartych konkursów ofert, w ramach trybu pozakonkursowego oraz w ramach inicjatywy lokalnej.
3. Zadania samorządu miasta Ełku mogą być realizowane w ramach otwartych konkursów ofert na podstawie umów wieloletnich.
§ 5. 1. Ełcki Program Współpracy będzie realizowany w roku budżetowym 2023.
2. Wysokość środków planowanych na realizację Ełckiego Programu Współpracy na rok 2023 wyniesie nie mniej niż 3 178 500 zł.
§ 6. 1. Ocena realizacji Ełckiego Programu Współpracy w roku 2023 zostanie przedstawiona Radzie Miasta Ełku w formie sprawozdania w terminie do 31 maja 2024 r.
2. Sprawozdanie z realizacji Ełckiego Programu Współpracy w roku 2023 powinno zawierać dane na podstawie dostępnych wskaźników ilościowych.
§ 7. 1. Konsultacje społeczne Ełckiego Programu Współpracy w roku 2023 zostały przeprowadzone na podstawie uchwały Nr XXI.206.2020 Rady Miasta Ełku z dnia 26 sierpnia 2020 r. w sprawie konsultacji z Radą Pożytku Publicznego Miasta Ełku lub organizacjami pozarządowymi i podmiotami z nimi zrównanymi oraz zgodnie z zarządzeniem nr 1210.2022 Prezydenta Ełku z dnia 20 października 2022 r. w sprawie konsultacji społecznych Ełckiego Programu Współpracy.
2. Raport z przebiegu konsultacji społecznych został przekazany Radzie Miasta Ełku.
§ 8. 1. Oferty składane w ramach otwartych konkursów ofert na realizację zadań publicznych opiniuje pod względem merytorycznym komisja konkursowa powołana zarządzeniem Prezydenta Miasta Ełku.
2. Członkowie komisji konkursowej z organizacji pozarządowych lub podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie zostaną wyłonieni na podstawie otwartego naboru.
§ 9. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
 
 
 
Przewodniczący Rady Miasta Ełku


Włodzimierz Szelążek

Załączniki

  • EPW 2023 (DOCX, 14.8 KiB) Data wprowadzenia do BIP: 2023-05-31 11:31:35 | Data wytworzenia informacji: 2023-05-31 | EPW 2023 edytowalny
  • EPW 2023 (PDF, 374.8 KiB) Data wprowadzenia do BIP: 2023-05-31 11:31:35 | Data wytworzenia informacji: 2023-05-31 | z podpisem

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miasta w Ełku
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2023-05-31
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Maciej Juchniewicz
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2023-05-31 11:29:13
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Maciej Juchniewicz
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2023-05-31 11:31:41
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Maciej Juchniewicz
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2023-05-31 13:07:21
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
319 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »